García: “Hem d’articular entre comerciants i ajuntament quin model de gestió, millores i serveis podem oferir a la ciutadania en les pròximes dècades”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, el mercat municipal de Llíria que enguany complirà 30 anys de servei públic i de pol d’atracció comercial d’esta zona de la ciutat, continua complint les funcions d’accessibilitat, proximitat, oferta de productes, competitivitat de preu, punt de trobada dels ciutadans i dinamitzador social del municipi, tot i que la conjuntura actual no és la millor i que ha vist reduït el seu espai.

Hi ha però, un seguit de reptes plantejats per assegurar a este mitjà productiu un futur d’èxit, que requereix, tant de l’esforç dels comerciants, com de les administracions públiques, i en este cas concret, fonamentalment de l’ajuntament de Llíria.

Per a Garcia, el mercat forma part de la cultura dels pobles valencians i la imatge que es percep del municipi on està ubicat, sent punt de referència per a la compra i consum de productes autòctons en la seu gran majoria.

Per tant, el regidor ecosocialista apunta que s’ha d’estudiar, analitzar, dissenyar i posar en valor les possibles estratègies i actuacions que ens permeten incrementar l’atractivitat i funcionalitat del mercat des de la corresponsabilitat, tant institucional com dels professionals que desenvolupen la seua activitat laboral en el mateix.

Hem d’anar més enllà d’aprovar un Reglament de funcionament i aprofundir en el debat sobre el model de mercat que volem i podem oferir als nostres ciutadans els propers anys i dècades. Cal doncs, reconèixer-li la seua trajectòria i la importància que ha tingut i continua tenint en la vida quotidiana de centenars de persones, i hem de tractar-lo des de l’administració local com es mereix.

Creació grup de treball mixt entre comerciants i ajuntament

Per tot això, Compromís ha proposat al Ple de Llíria constituir un grup de treball amb els tècnics municipals, representants dels grups municipals i comerciants per a determinar en un termini curt de temps, quin és el model de mercat municipal que volem, quines actuacions cal realitzar per millorar la seua funcionalitat, quines millores caldria incloure en les instal·lacions, quines adaptacions hi ha que fer a les noves demandes, entre altres. Definint les prioritats i com s’han d’assumir les actuacions que siguen factibles dur a terme.

COMPROMIS PROPONE DAR UN IMPULSO AL MERCADO MUNICIPAL DE LLÍRIA
García: “Tenemos que articular entre comerciantes y ayuntamiento qué modelo de gestión, mejoras y servicios podemos ofrecer a la ciudadanía en las próximas décadas”.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, el mercado municipal de Llíria que este año cumplirá 30 años de servicio público y de polo de atracción comercial de esta zona de la ciudad, continúa cumpliendo las funciones de accesibilidad, proximidad, oferta de productos, competitividad de precio, punto de encuentro de los ciudadanos y dinamizador social del municipio, a pesar de que la coyuntura actual no es la mejor y que ha visto reducido su espacio.
Hay pero, una serie de retos planteados para asegurar a este medio productivo un futuro de éxito, que requiere, tanto del esfuerzo de los comerciantes, como de las administraciones públicas, y en este caso concreto, fundamentalmente del ayuntamiento de Llíria.
Para Garcia, el mercado forma parte de la cultura de los pueblos valencianos y la imagen que se percibe del municipio donde está ubicado, siendo punto de referencia para la compra y consumo de productos autóctonos en la su gran mayoría.
Por lo tanto, el concejal eco socialista apunta que se tiene que estudiar, analizar, diseñar y poner en valor las posibles estrategias y actuaciones que nos permiten incrementar la atractividad y funcionalidad del mercado desde la corresponsabilidad, tanto institucional como de los profesionales que desarrollan su actividad laboral en el mismo.
Tenemos que ir más allá de aprobar un Reglamento de funcionamiento y profundizar en el debate sobre el modelo de mercado que queremos y podemos ofrecer a nuestros ciudadanos los próximos años y décadas. Hace falta pues, reconocerle su trayectoria y la importancia que ha tenido y continúa teniendo en la vida cotidiana de centenares de personas, y tenemos que tratarlo desde la administración local como se merece.


Creación grupo de trabajo mixto entre comerciantes y ayuntamiento

Por todo esto, Compromís ha propuesto al Pleno de Llíria constituir un grupo de trabajo con los técnicos municipales, representantes de los grupos municipales y comerciantes para determinar en un plazo corto de tiempo, cuál es el modelo de mercado municipal que queremos, qué actuaciones hay que realizar para mejorar su funcionalidad, qué mejoras habría que incluir en las instalaciones, qué adaptaciones hay que hacer frente a las nuevas demandas, entre otras. Definiendo las prioridades y cómo se tienen que asumir las actuaciones que sean factibles llevar a cabo.