Compromís reclama a l’equip de govern que l’ajuntament no accepte ara esta donació i busque altres alternatives.

L’urbanisme que està desenvolupant-se en Llíria posa en situació crítica als ciutadans. Esta és una mostra de a quin extrem poden arribar les persones que es veuen asfixiades i pressionades davant la possibilitat de fer front a unes quotes urbanístiques inassolibles en estos moments de crisi econòmica.

Una propietària de una vivenda i un solar en la localitat de Llíria, davant la presentació d’un PAI en la zona de l’Alt de Botigueta, ha vist com la seua vida podia complicar-se per moments. Ja que la seua situació econòmica és delicada i si este PAI, que finalment s’ha quedat desert torna a eixir a licitació i s’adjudica, pot complicar-li de tal forma la seua economia familiar que li seria difícil fer front a uns pagaments que l’ofegarien de per vida.

Per al portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, seria immoral que, després de que l’ajuntament està generant una situació d’angoixa econòmica, amb la proliferació de PAIs en tot el terme municipal, on els veïns estan patint les conseqüències de la crisi i de l’atur, i no poden fer front a pagaments de quotes urbanístiques, les quals s’imposen en uns períodes de temps molts curts. Ara, es beneficie d’una donació que ha estat fruit de esta desesperació i fòbia a no poder pagar i tindre que  ser embargada.

Per a Garcia, el més raonable seria valorar altres alternatives, com deixar en suspens la donació, que la propietària poguera gaudir de les seua vivenda fins que la situació econòmica millorara, que poguera vendre-la, llogar-la o que, l’ajuntament si te que exercir l’acceptació ho faça com a últim recurs.

Actualment hi ha més de 15 PAIs en marxa a la localitat, mentre que, des de que va començar la crisi la majoria d’ajuntaments del País Valencià van paralitzar l’activitat urbanitzadora, i fins i tot, s’ha arribat a acords amb els agents urbanitzadors per suspendre-la temporalment en base al Decret Llei que va traure el Govern de la Generalitat en 2012. Cosa que l’equip de Govern de Llíria no ha fet, sinó més bé tot el contrari, ha seguit fomentant l’inici de nous procediments de licitació de PAIs.

 

ENTREGA LA VIVIENDA POR NO PODER PAGAR LAS CUOTAS URBANÍSTICAS
Compromís reclama al equipo de gobierno que el ayuntamiento no acepte ahora esta donación y busque otras alternativas.

El urbanismo que está desarrollándose en Llíria pone en situación crítica a los ciudadanos. Esta es una muestra de a qué extremo pueden llegar las personas que se ven asfixiadas y presionadas ante la posibilidad de hacer frente a unas cuotas urbanísticas inalcanzables en estos momentos de crisis económica.

Una propietaria de una vivienda y un solar en la localidad de Llíria, ante la presentación de un PAI en la zona del Alt de Botigueta, ha visto como su vida podía complicarse por instantes. Dado que su situación económica es delicada y si este PAI, que finalmente se ha quedado desierto vuelve a salir a licitación y se adjudica, puede complicarle de tal forma su economía familiar que le sería difícil hacer frente a unos pagos que la ahogarían de por vida.

Para el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, sería inmoral que, después de que el ayuntamiento está generando una situación de angustia económica, con la proliferación de PAIs en todo el término municipal, donde los vecinos están sufriendo las consecuencias de la crisis y del paro, y no pueden hacer frente a pagos de cuotas urbanísticas, las cuales se imponen en unos periodos de tiempos muchos cortos. Ahora, se beneficie de una donación que ha sido fruto de esta desesperación y fobia a no poder pagar y tener que ser embargada.

Para Garcia, lo más razonable sería valorar otras alternativas, como dejar en suspenso la donación, que la propietaria pudiera disfrutar de su vivienda hasta que la situación económica mejorara, que pudiera venderla, alquilarla o que, el ayuntamiento si tien que ejercer la aceptación lo haga como último recurso.

Actualmente hay más de 15 PAIs en marcha en la localidad, mientras que, desde que empezó la crisis la mayoría de ayuntamientos del País Valenciano paralizaron la actividad urbanizadora, e incluso, se ha llegado a acuerdos con los agentes urbanizadores para suspenderla temporalmente en base al Decreto Ley que sacó el Gobierno de la Generalitat en 2012. Cosa que el equipo de Gobierno de Llíria no ha hecho, sino más bien todo el contrario, ha seguido fomentando el inicio de nuevos procedimientos de licitación de PAIs.