García: “Des de Compromís apostem per la defensa dels llauradors valencians i reclamem una major implicació de les administracions publiques en el manteniment d’este sector productiu”.

Segons el portaveu de Compromís, Paco Garcia Latorre, el sector citrícola valencià té en estos moments una enorme preocupació per la sostenibilitat del sistema actual d’assegurances Agràries Combinades, perquè té una gran implantació a la zones citrícoles valencianes per al cultiu de taronges, mandarines i llimes.

L’any 2012 es van assegurar 2.076.468 tones, el que suposa el 60% de la producció total i amb 95.612 hectàrees assegurades, els citricultors valencians van tenir cobertura davant els riscos climàtics en el 63% de la superfície total de cítrics. A més, amb això, van tenir assegurada la producció per un valor de 529.336.972 euros. Estes xifres mostren la importància que té este mecanisme de garantia de la renda dels llauradors valencians.

Per a Garcia, les retallades aprovades pel Consell de Ministres al Pla d’assegurances Agràries Combinades per a l’exercici 2013, estan fent trontollar la contractació per part del sector agrari de les assegurances destinats a garantir la protecció de la seua renda davant fenòmens climàtics no controlables per la seua banda, ja que s’incrementa de manera substancial el cost de l’assegurança, que passa de ser un preu assumible com a despesa de l’explotació, a ser un preu desorbitat i inassolible.

A la disminució radical de la subvenció cal afegir la franquícia de 60 € que s’ha imposat a tots els assegurats sense cap tipus de discriminació per als professionals, les organitzacions de productors i explotacions prioritàries. Esta franquícia, a més, té una elevada incidència en la nostra citricultura per la dimensió de les explotacions citrícoles que ajudarà, encara més, a detreure la contractació a causa de la base territorial de les explotacions agràries valencianes.

Davant esta situació, el Grup de Municipal de Compromís va proposar al ple de Llíria instar al Ministeri a la Conselleria d’Agricultura que valoren les repercussions negatives que sobre la contractació d’assegurances de cítrics tindrà la retallada tan acusada de subvencions, així com reclamr la recuperació el nivell de suport públic de 2012 al sistema d’assegurances agràries combinades i manteniment del valor absolut de les mateixes assignat fins l’any pasta. La proposta va ser aprovada per unanimitat de tots els grups municipals.

LLÍRIA RECLAMA AL ESTADO Y A LA GENERALITAT EL MANTENIMIENTO DE LOS SEGUROS AGRARIOS

García: “Desde Compromís apostamos por la defensa de los agricultores valencianos y reclamamos una mayor implicación de las administraciones publicas en el mantenimiento de este sector productivo”.
Según el portavoz de Compromiso, Paco Garcia Latorre, el sector citrícola valenciano tiene en estos momentos una enorme preocupación por la sostenibilidad del sistema actual de seguros Agrarios Combinados, el cual tiene una gran implantación en la zonas citrícolas valencianas para el cultivo de naranjas, mandarinas y limones.

El año 2012 se aseguraron 2.076.468 toneladas, lo que supone el 60% de la producción total y con 95.612 hectáreas aseguradas, los citricultores valencianos tuvieron cobertura ante los riesgos climáticos en el 63% de la superficie total de cítricos. Además, con esto, tuvieron asegurada la producción por un valor de 529.336.972 euros. Estas cifras muestran la importancia que tiene este mecanismo de garantía de la renta de los agricultores valencianos.

Para Garcia, los recortes aprobados por el Consejo de Ministros al Plan de seguros Agrarios Combinados para el ejercicio 2013, están haciendo tambalear la contratación por parte del sector agrario de los seguros destinados a garantizar la protección de su renta ante fenómenos climáticos no controlables por su parte, puesto que se incrementa de manera sustancial el coste del seguro, que pasa de ser un precio asumible como gasto de la explotación, a ser un precio desorbitado e inalcanzable.

A la disminución radical de la subvención hay que añadir la franquicia de 60 € que se ha impuesto a todos los asegurados sin ningún tipo de discriminación para los profesionales, las organizaciones de productores y explotaciones prioritarias. Esta franquicia, además, tiene una elevada incidencia en nuestra citricultura por la dimensión de las explotaciones citrícolas que ayudará, todavía más, a detraer la contratación debido a la base territorial de las explotaciones agrarias valencianas.

Ante esta situación, el Grupo de Municipal de Compromís propuso al pleno de Llíria instar al Ministerio y a la Consellería de Agricultura que valorasen las repercusiones negativas que sobre la contratación de seguros de cítricos tendrá el recorte tan acusado de subvenciones, así como reclamar la recuperación del nivel de apoyo público de 2012 al sistema de seguros agrarios combinados y mantenimiento del valor absoluto de las mismos asignado hasta el año pasado. La propuesta fue aprobada por unanimidad de todos los grupos municipales.