Garcia: “Cremar el fem i generar dioxines no és la solució, cal avançar en el desenvolupament dels Plans Zonals i minimitzar la generació de residus en origen”.

Des de Compromís per Llíria, a través del seu portaveu i regidor a l’ajuntament, Paco García Latorre, proposarà al primer edil i als grups municipals del ple municipal, prendre l’acord de que, ni per activa ni per passiva, es deixarà construir una incineradora en el terme municipal de Llíria.

La manca de solucions viables i planificació per part del Govern Valencià en la tramitació i construcció de les plantes de tractament previstes en el Plans Zonals de Residus per als milions de quilos de fem que anualment generem els valencians, ha obert de nou el debat sobre la incineració i sobre les possibles ubicacions de plantes incineradores.

Ara, apunta el regidor de Compromís, el nou Decret publicat al DOCV que actualitza el Pla Integral de Residus de la Comunidad (PIR), visualitza la incapacitat del Govern Valencià de donar una solució ecològica i sostenible al tractament dels residus i aposta novament per la valorització energètica mitjançant les incineradores. Una pràctica perillosa davant la que grups ecologistes, sindicats, grups polítics i altres institucions socials han mostrat la seua oposició i han presentant al·legacions a través de la Conselleria d’Infraestructures i Medi Ambient.

Garcia afirma que, una planta d’estes característiques no aportaria cap benefici econòmic a la població o a la comarca, i pel contrari, si un augment de les dioxines que es pogueren generar en l’atmòsfera per la combustió dels residus, ja que la incineració no és en absolut un procés net. Els efectes contaminants d’este tipus de processos són reals, inclús amb les més avançades tècniques d’incineració, produeix almenys dos resultats: fum i cendres que, donada la composició dels residus sòlids urbans, són més contaminants que en el seu origen per la seua alta concentració i per la seua composició.

Igualment, Compromís proposarà al Ple que els representants locals del consistori es posicionen en el Consorcio Valencia Interior per a que estes incineradores que vol implantar el PP no es construisquen en el Pla Zonal del que depen Llíria, així com que la Generalitat Valenciana abandone esta pràctica per les repercusions negatives que comporta.

 

COMPROMISO PROPOSA AL PLENO DE LLÍRIA DECLARAR LA LOCALIDAD LIBRE DE INCINERADORAS

Garcia: “Quemar la basural y generar dioxinas no es la solución, hay que avanzar en el desarrollo de los Planes Zonales y minimizar la generación de residuos en origen”.

Desde Compromís per Llíria, a través de su portavoz y concejal en el ayuntamiento, Paco García Latorre, propondrá al primer edil y a los grupos municipales del pleno municipal, tomar el acuerdo de que, ni por activa ni por pasiva, se dejará construir una incineradora en el término municipal de Llíria.

La carencia de soluciones viables y planificación por parte del Gobierno Valenciano en la tramitación y construcción de las plantas de tratamiento previstas en los Planes Zonales de Residuos para los millones de kilos de basura que anualmente generamos los valencianos, ha abierto de nuevo el debate sobre la incineración y sobre las posibles ubicaciones de plantas incineradoras.

Ahora, apunta el regidor de Compromís el nuevo Decreto publicado en el DOCV que actualiza el Plan Integral de Residuos de la Comunidad (PIR), visualiza la incapacidad del Gobierno Valenciano de dar una solución ecológica y sostenible al tratamiento de los residuos y apuesta nuevamente por la valorización energética mediante las incineradoras. Una práctica peligrosa ante la que grupos ecologistas, sindicados, grupos políticos y otras instituciones sociales han mostrado su oposición y han presentado a alegaciones a través de la Consellería de Infraestructuras y Medio ambiente.

Garcia afirma que, una planta de estas características no aportaría ningún beneficio económico a la población o a la comarca, y por el contrario, si un aumento de las dioxinas que se pueden generar en la atmósfera por la combustión de los residuos, dado que la incineración no es en absoluto un proceso limpio. Los efectos contaminantes de este tipo de procesos son reales, incluso con los más avances técnicos de incineración, produce al menos dos resultados: humo y cenizas que, dada la composición de los residuos sólidos urbanos, son más contaminantes que en su origen por su alta concentración y por su composición.

Igualmente, Compromís propondrá al Pleno que los representantes locales del consistorio se posicionen en el Consorcio Valencia Interior para que estas incineradoras que quiere implantar el PP no se construyan en el Plan Zonal del cual depende Llíria, así como que la Generalitat Valenciana abandone esta práctica por las repercusiones negativas que comporta.