Garcia: “El Govern del PP  ha mantés contractat en frau de llei a esta persona 8 dels 10 anys que ha estat treballant per al consistori, per al final acomiadar-lo de manera fulminant en ple estiu”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, fa unes setmanes, en plenes vacances d’estiu i sense mediar cap justificació ni explicació als grups de l’oposició, el Govern del PP ha cessat de manera fulminant al que fins aleshores havia estat el cap de premsa i protocol de la capital edetana.

Des de que el PP va accedir a l’alcaldia de Llíria en 2003, esta persona havia estat la que feia les llavors de cap de premsa municipal, al mateix temps que de cap de protocol en tots i cadascun dels actes que ha celebrat el consistori, o acompanyant a la corporació en actes i esdeveniments que han celebrat les associacions, entitats i col·lectius culturals, musicals o esportius de la localitat.

Amb un salari precari, per sota del mileurista, ha estat disponible per a l’equip de Govern del PP les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, els 365 dies de l’any. Preparant notes de premsa de les activitats municipals, preparant tots els discursos de l’alcaldia, articles i programes de festes i llibre de festes, fent de fotògraf municipal, organitzant els protocols i mantenint l’actualitat informativa a tots els membres de la corporació. Una llavor que s’ha guanyat el reconeixement  del nostre grup municipal i el nostre agraïment per les condicions en que ho ha fet, apunta Garcia.

El portaveu de Compromís afegeix que, dels 10 anys que ha estat contractat este treballador, 8 va estar en frau de Llei, ja que mantenia una relació contractual com si fos una empresa, quan tenia que haver tingut un contracte laboral o nomenament, fet que va ser denunciat pel Grup de Compromís en reiterats pressupostos municipals, fins que en 2012 es va acordar nomenar-lo personal eventual. Això si, amb unes condicions laborals que no es corresponien amb la categoria professional del càrrec.

Este tipus de contractacions irregulars en frau de Llei que ha practicat el Govern Local, ha comportat que recentment i també per un acomiadament aleatori fet pel PP, un altra treballadora (una arquitecta municipal) haja denunciat al consistori de Llíria i la sentència emesa pel tribunal li ha costat als veïns de la localitat prop dels 100 mil euros. Ara, en el cas del Cap de Premsa, i si media nova denuncia, caldrà esperar una nova sentència per veure els acomiadaments que fa el PP en l’ajuntament el que ens costen al ciutadans, que som els que al final paguem els plats trencats.

En menys d’un mes, el grup municipal del PP ha patit la renuncia de una de les seues regidores més veteranes i ara, el cese del seu Cap de Premsa i Protocol, uns fets que apuntalen encara més la deriva de poca coordinació i males praxis en la gestió municipal del Grup Popular en esta última etapa. Que en este cas ha acabat amb tota una dècada de treball i carrera professional dedicada a la informació municipal.

EL PP CESA AL JEFE DE PRENSA Y PROTOCOLO DEL AYUNTAMIENTO SIN NINGUNA JUSTIFICACIÓN

Garcia: “El Gobierno del PP ha mantenido contratado en fraude de ley a esta persona 8 de los 10 años que ha trabajando para el consistorio, para el final despedirlo de manera fulminante en pleno verano”.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, hace unas semanas, en plenas vacaciones de verano y sin mediar ninguna justificación ni explicación a los grupos de la oposición, el Gobierno del PP ha cesado de manera fulminante al que hasta entonces había sido el Jefe de Prensa y Protocolo de la capital edetana.

Desde que el PP accedió a la alcaldía de Llíria en 2003, esta persona había sido la que hacía de Jefe de Prensa municipal, al mismo tiempo que Jefe de Protocolo en todos y cada uno de los actos que ha celebrado el consistorio, o acompañante de la corporación en actos y acontecimientos que han celebrado las asociaciones, entidades y colectivos culturales, musicales o deportivos de la localidad.

Con un salario precario, por debajo del mileurista, ha estado disponible para el equipo de Gobierno del PP las 24 horas del día, los 7 días de la semana, los 365 días del año. Preparando notas de prensa de las actividades municipales, preparando todos los discursos de la alcaldía, artículos y programas de fiestas y libro de fiestas, haciendo de fotógrafo municipal, organizando los protocolos y manteniendo la actualidad informativa a todos los miembros de la corporación. Una labor que se ha ganado el reconocimiento de nuestro grupo municipal y nuestro agradecimiento por las condiciones en que lo ha hecho, apunta Garcia.

El portavoz de Compromís añade que, de los 10 años que ha sido contratado este trabajador, 8 estuvo en fraude de Ley, dado que mantenía una relación contractual cómo si fuera una empresa, cuando tenía que haber tenido un contrato laboral o nombramiento, hecho que fue denunciado por el Grupo de Compromís en reiterados presupuestos municipales, hasta que en 2012 se acordó nombrarlo personal eventual. Esto si, con unas condiciones laborales que no se correspondían con la categoría profesional del cargo.

Este tipo de contrataciones irregulares en fraude de Ley que ha practicado el Gobierno Local, ha comportado que recientemente y también por un despido aleatorio hecho por el PP, un otra trabajadora (una arquitecta municipal) haya denunciado al consistorio de Llíria y la sentencia emitida por el tribunal le ha costado a los vecinos de la localidad cerca de los 100 mil euros. Ahora, en el caso del Jefe de Prensa, y si media nueva denuncia, habrá que esperar una nueva sentencia para ver los despidos que hace el PP en el ayuntamiento lo que nos cuestan a los ciudadanos, que somos los que al final pagamos el pato.

En menos de un mes, el grupo municipal del PP ha sufrido la renuncia de una de sus concejales más veteranas y ahora, el cese de su Jefe de Prensa y Protocolo, unos hechos que apuntalen todavía más la deriva de poca coordinación y malas praxis en la gestión municipal del Grupo Popular en esta última etapa. Que en este caso ha acabado con toda una década de trabajo y carrera profesional dedicada a la información municipal.