Garcia: “Després de socarrar-se més de 3.000 hectàrees en els monts de Concòrdia i el Pedregós el 2012, l’equip de Govern no s’ha molestat en fer cap petició per a rebre subvencions en matèria de prevenció d’incendis destinades a fer activitats per part del Voluntariat Ambiental en 2013”.

Fa uns dies ha eixit publicada la llista de municipis als que se’ls ha atorgat subvencions destinades a la realització d’activitats de voluntariat ambiental en matèria de prevenció d’incendis forestals. El municipi de Llíria no apareix per cap lloc, ni en el llista de les ajudes concedides, ni en el de els rebutjades, ja que l’equip de Govern no s’ha molestat en fer cap petició.

Segons el portaveu local de Compromís, Paco Garcia Latorre, després del devastador incendi que els monts de la Concòrdia varen patir l’estiu de 2012 i més tard la zona del Pedregós (prop de Xulilla), l’equip de Govern del PP a Llíria sembla que no té suficients motius per sol·licitar totes les ajudes i més, que es puguen aconseguir en matèria de prevenció i extinció d’incendis.

Per a Garcia, la deixadesa dels populars en defendre els interessos del municipi de Llíria alcancen quotes inimaginables, ja que no tenen cap planificació, ni es molesten en fer un seguiment de les poques ajudes que des de l’administració autonòmica puguen ser beneficioses per a la localitat i el seu patrimoni natural. Com en este cas la preservació de les zones boscoses del municipi front eventuals incendis.

Així com ajuntaments de la Comarca del Camp de Túria i Serrans, limítrofs o propers a Llíria, com  són els de Pedralba, Riba-roja, Olocau, Vilamarxant, Serra o Alcubles, si que han sigut beneficiaris i han sol·licitat les ajudes, el consistori de Llíria no ha fet cap tràmit ni s’ha preocupat de elaborar una xicotet projecte per a la prevenció d’incendis al nostre municipi.

Des de Compromís s’instarà a la regidoria competent en la matèria a que es realitzen les gestions, programes i projectes necessaris per tal de poder reclamar estes ajudes en pròximes convocatòries.

 

LLÍRIA NO RECIBIRÁ NINGUNA AYUDA PARA EL VOLUNTARIADO AMBIENTAL Y PREVENCIÓN INCENDIOS POR DEJADEZ MUNICIPAL

García: “Después de quemarse más de 3.000 hectáreas en los montes de Concordia y el Pedregoso el 2012, el equipo de Gobierno no se ha molestado en hacer ninguna petición para recibir subvenciones en materia de prevención de incendios destinadas a realizar actividades por parte del Voluntariado Ambiental en 2013”.

Hace unos días ha salido publicada la lista de municipios a los que se les ha concedido subvenciones destinadas a la realización de actividades de voluntariado ambiental en materia de prevención de incendios forestales. El municipio de Llíria no aparece por ningún lugar, ni en la lista de las ayudas concedidas, ni en la de las rechazadas, dado que el equipo de Gobierno no se ha molestado en hacer ninguna petición.

Según el portavoz local de Compromís, Paco Garcia Latorre, después del devastador incendio que los montes de la Concordia sufrieron el verano de 2012 y más tarde la zona del Pedregoso (cerca de Chulilla), el equipo de Gobierno del PP en Llíria parece que no tiene suficientes motivos para solicitar todas las ayudas y más que pudieran haber, que se puedan conseguir en materia de prevención y extinción de incendios.

Para García, la dejadez de los populares al defender los intereses del municipio de Llíria alcanza cuotas inimaginables, ya que no tienen ninguna planificación, ni se molestan en hacer un seguimiento de las pocas ayudas que desde la administración autonómica puedan ser beneficiosas para la localidad y su patrimonio natural. Cómo en este caso la preservación de las zonas boscosas del municipio frente eventuales incendios.

Así como ayuntamientos de la Comarca del Camp de Túria y Serranos, limítrofes o cercanos en Llíria, como son los de Pedralba, Riba-roja, Olocau, Vilamarxant, Serra o Alcublas, si que han sido beneficiarios y han solicitado las ayudas, el consistorio de Llíria no ha hecho ningún trámite ni se ha preocupado en elaborar una pequeño proyecto para la prevención de incendios en nuestro municipio.

Desde Compromís se instará a la concejalía competente en la materia a que se realizan las gestiones, programas y proyectos necesarios para poder reclamar estas ayudas en próximas convocatorias.