Garcia: “S’han aplicat reduccions de dedicacions laborals de manera arbitrària, saltant-se el conveni col·lectiu i sense modificar la RPT”.

La política de personal de l’ajuntament de Llíria durant la present legislatura està sent erràtica i ha entrat en una espiral perniciosa en la que alguns assumptes de recursos humans i contractació solen acabar en els tribunals de justícia, amb sentències que condemnen al poble de Llíria a pagar quantioses sumes de diners.

Ara, li ha tocat el torn als professors del Conservatori de Música que tenen contractes laborals, als quals, sense seguir el procediment que estatutàriament s’estableix i sense modificar la RPT (Relació de Llocs de Treball), de manera unilateral i sense acord amb les parts afectades, han reduït les dedicacions de jornada assignades en el Ple Municipal de manera arbitrària. Una resolució que afecta a tres professionals de l’ensenyament musical.

Per a García, este fet suposa una clara vulneració del Conveni Laboral, ja que no s’han seguit els tràmits que corresponen, ni s’ha tingut en compte que tant funcionaris com laborals en l’ajuntament de Llíria tenen els mateixos drets i deures laborals per acord entres les parts i el consistori. De fet, l’informe pel qual s’ha elaborat la plantilla horaria del nou curs, no utilitza com a suport legal ni es fa ressò del conveni laboral municipal. Que és d’aplicació directa als docents del Conservatori de Música.

A més, afegeix el regidor ecosocialista, no s’ha produït cap modificació de la RPT en quan a les dedicacions de la jornada que tenen assignats els professors que es veuen afectats per la disminució de jornada Decretada per l’alcaldia. Sent esta una modificació clarament discrecional que no respecta les dedicacions mínimes acordades per la corporació local.

Compromís ha reclamat al Ple de l’ajuntament que el PP rectifique, es deixen sense efecte estes resolucions de l’alcaldia i que l’equip de Govern s’ajuste al que marca la Llei, el Conveni col·lectiu i la Relació de Llocs de Treball aprovada l’any 2008. Ja que cas contrari, tindrem noves demandes judicials que poden conduir a tindre que pagar més indemnitzacions per un fet que té fàcil solució administrativa.

El AYUNTAMIENTO VULNERA DERECHOS LABORALES DEL PROFESORADO DEL CONSERVATORIO DE MÚSICA

Garcia: “Se han aplicado reducciones de dedicaciones laborales de manera arbitraria, saltándose el convenio colectivo y sin modificar la RPT”.
La política de personal del ayuntamiento de Llíria durante la presente legislatura está siendo errática y ha entrado en una espiral perniciosa en la que algunos asuntos de recursos humanos y contratación suelen acabar en los tribunales de justicia, con sentencias que condenan a la ciudad de Llíria a pagar cuantiosas sumas de dinero.
Ahora, le ha tocado el turno a los profesores del Conservatorio de Música que tienen contratos laborales, a los cuales, sin seguir el procedimiento que estatutariamente se establece y sin modificar la RPT (Relación de Puestos de Trabajo), de manera unilateral y sin acuerdo con las partes afectadas, han reducido las dedicaciones de jornada asignadas en el Pleno Municipal de manera arbitraria. Una resolución que afecta a tres profesionales de la enseñanza musical.
Para García, este hecho supone una clara vulneración del Convenio Laboral, dado que no se han seguido los trámites que corresponden, ni se ha tenido en cuenta que tanto funcionarios como laborales en el ayuntamiento de Llíria tienen los mismos derechos y deberes laborales por acuerdo entre las partes y el consistorio. De hecho, el informe por el cual se ha elaborado la plantilla horaria del nuevo curso, no utiliza como apoyo legal ni se hace eco del convenio laboral municipal. Que es de aplicación directa a los docentes del Conservatorio de Música.
Además, añade el concejal eco socialista, no se ha producido ninguna modificación de la RPT en cuando a las dedicaciones de la jornadas que tienen asignada los profesores que se ven afectados por la disminución de jornada Decretada por la alcaldía. Siendo esta una modificación claramente discrecional que no respeta las dedicaciones mínimas acordadas por la corporación local.
Compromís ha reclamado al Pleno del ayuntamiento que el PP rectifique, se dejen sin efecto estas resoluciones de la alcaldía y que el equipo de Gobierno se ajuste a lo que marca la Ley, el Convenio colectivo y la Relación de Puestos de Trabajo aprobada en 2008. Ya que caso contrario, tendremos nuevas demandas judiciales que pueden conducir a tener que pagar más indemnizaciones por un hecho que tiene fácil solución administrativa.