Riera presenta una moció en contra de l’avantprojecte del Govern central perquè “suposarà una pèrdua de poder adquisitiu d’un dels col·lectius més fràgils, com és la gent major”.

INMA RIERA: “Qualsevol plantejament de reforma de les pensions hauria de garantir, com diu la Constitució, una actualització adequada de les mateixes”.

Segons la portaveu econòmica de Compromís per Llíria, Inma Riera Lloret, l’Avantprojecte que reforma l’actual sistema de pensions, l’únic objectiu que apersegueix es generar un estalvi de 33.000 milions d’euros en els propers 9 anys, diners que deixaran de percebre els jubilats i pensionistes actuals i futurs.”

Segons la portaveu de Compromís, això és així perquè el nou sistema de pensions desvincula la seua revalorització de l’IPC i les lliga a dos paràmetres nous: la situació econòmica general (sense més concreció) i l’esperança de vida. “És a dir que la quantia de les pensions dependrà de factors externs difícilment predibles, donant-se les paradoxes que, d’una banda, cas que la situació econòmica no siga bona (sense saber fins quin extrem) el primer perjudicat serà un dels col·lectius més desafavorits i que, d’una altra, cobraran menys com més viuran.”

Per a Compromís la pèrdua de poder adquisitiu de les pensions (calculada per alguns en un 28 % en eixos propers nou anys) contradiu l’article 50 de la Constitució Espanyola: “els poders públics garantiran, mitjançant pensions adequades i periòdicament actualitzades, la suficiència econòmica als ciutadans durant la tercera edat”. Per això, fins ara, les pensions (segons l’anomenat Pacte de Toledo) s’actualitzaven, almenys, l’IPC.

Per tot això, Compromís ha presentat una moció perquè l’Ajuntament de Llíria manifeste “el seu rebuig a l’Avantprojecte de “Llei Reguladora del factor de sostenibilitat i de l’índex de revalorització del sistema de pensions de la Seguretat Social” que suposarà una pèrdua de poder adquisitiu de les pensions”. Però, una volta més, les polítiques austericides del Govern del PP local s’han imposat i la proposta ha quedat rebutjada amb els vots de la dreta de Llíria.

 

COMPROMIS PROPONE QUE LLÍRIA RECHACE LA REFORMA DE LAS PENSIONES

Riera presenta una moción en contra del anteproyecto del Gobierno central porque “supondrá una pérdida de poder adquisitivo de uno de los colectivos más frágiles, como es la gente mayor”.

INMA RIERA: “Cualquier planteamiento de reforma de las pensiones tendría que garantizar, como dice la Constitución, una actualización adecuada de las mismas”.

Según la portavoz económica de Compromís per Llíria, Inma Riera Lloret, el Anteproyecto que reforma el actual sistema de pensiones, el único objetivo que persigue es generar un ahorro de 33.000 millones de euros en los próximos 9 años, dinero que dejarán de percibir los jubilados y pensionistas actuales y futuros.”

Según la portavoz de Compromís, esto es así porque el nuevo sistema de pensiones desvincula su revaloritzación del IPC y las liga a dos parámetros nuevos: la situación económica general (sin más concreción) y la esperanza de vida. “Es decir que la cuantía de las pensiones dependerá de factores externos difícilmente predecibles, dándose las paradojas que, por un lado, caso que la situación económica no sea buena (sin saber hasta qué extremo) el primer perjudicado será uno de los colectivos más desfavorecidos y que, de otra, cobrarán menos cuanto más vivan.”

Para Compromís la pérdida de poder adquisitivo de las pensiones (calculada por algunos en un 28 % en esos cerca de nuevo años) contradice el artículo 50 de la Constitución Española: “los poderes públicos garantizarán, mediante pensiones adecuadas y periódicamente actualizadas, la suficiencia económica a los ciudadanos durante la tercera edad”. Por eso, hasta ahora, las pensiones (según el Pacto de Toledo) se actualizaban, al menos, el IPC.

Por todo esto, Compromís ha presentó una moción para que el Ayuntamiento de Llíria manifestara “su rechazo al Anteproyecto de “Ley Reguladora del factor de sostenibilidad y del índice de revalorització del sistema de pensiones de la Seguridad Social” que supondrá una pérdida de poder adquisitivo de las pensiones”. Pero, una vez más, las políticas austericidas del Gobierno del PP local se han impuesto y la propuesta ha quedado rechazada con los votos de la derecha de Llíria.