Garcia: “La proposta de Compromís s’executarà en un termini no superior a 6 mesos i estarà dotada d’una partida de 100 mil euros”.
Compromís va proposar al Ple de Setembre una intervenció urgent i immediata que assegurara i consolidara les restes musulmanes i l’estructura de la torre i muralla que hi ha en la zona del Pont del Vidre, actuació encaminada a evitar que es produïren enfonsaments i enderrocaments d’esta muralla que pogueren afectar a les vivendes particulars que hi ha adossades a la mateixa.
Segons el portaveu de Compromís, Paco Garcia Latorre, esta proposta es materialitzarà en breu a través d’una ajuda que l’ajuntament de Llíria ha sol·licitat i que ha atorgat la Diputació de València, dintre del seu “Pla d’Actuacions Programades (PAP)” per a 2013. Les obres estaran dotades amb una partida de 100 mil euros i tindran que ser executades en un termini no superior a 6 mesos (es a dir, a finals d’abril, principi de maig de 2014).
Per a Garcia, esta ajuda significa una molt bona notícia per al veïns de la Vila Vella dels carrers Joan d’Austria i San Joan de Mata, que veuran com, després de 10 anys paralitzada la 2ª Fase del Pont del Vidre, es reprendran les obres. Les quals serviran un principi per a consolidar i asegurar la part de la muralla i el seu entorn que actualment es troben en perill d’enfonsament.
El grup de Compromís va reclamar esta intervenció urgent al Ple de setembre d’enguany, ja que eren continuades les demandes veïnals i la inactivitat municipal en quan a l’execució de les obres d’urbanització d’esta zona de la localitat, una barriada declarada Bé d’Interés Cultural i enmarcarda dintre del Pla Especial de Protecció i Rehabilitació per a la Vila Vella de Llíria (PEPRI).
Estes obres, que tenia que haver executat la Generalitat a través de l’IVVSA (Institut Valencià de la Vivenda) eren molt esperades pels veïns i han tardat massa temps en veure la llum, ja que primer ha desaparegut i el Consell ha tancat l’IVVSA que s’han dut a terme.
El portaveu de Compromís es congratula que esta primera intervenció es faça amb celeritat i es puguen eliminar els perills que assotaven l’estructura d’este patrimoni hitòric local, al temps que continua reclamant al Govern local i també al de la Generalitat que es doten els fons suficients per tal de poder concloure el projecte de rehabilitació de la zona en la seu totalitat, tal i com contempla el PEPRI.
DIPUTACIÓN CONSOLIDARÁ LA MURALLA Y EL ENTORNO DEL PONT DEL VIDRE DE LLÍRIA
Garcia: “La propuesta de Compromís se ejecutará en un plazo no superior a 6 meses y estará dotada de una partida de 100 mil euros”.
Compromís propuso en el Pleno de Septiembre una intervención urgente e inmediata que asegurara y consolidara los restos musulmanes y la estructura de la torre y muralla que hay en la zona del Pont del Vidre, actuación encaminada a evitar que se produjeron hundimientos y derrumbes de esta muralla que pudieran afectar a las viviendas particulares que hay adosadas a la misma.
Según el portavoz de Compromís, Paco Garcia Latorre, esta propuesta se materializará en breve a través de una ayuda que el ayuntamiento de Llíria ha solicitado y que ha otorgado la Diputación de Valencia, dentro de su “Plan de Actuaciones Programadas (PAP)” para 2013. Las obras estarán dotadas con una partida de 100 mil euros y tendrán que ser ejecutadas en un plazo no superior a 6 meses (es decir, a finales de abril, principio de mayo de 2014).
Para Garcia, esta ayuda significa una muy buena noticia para los vecinos de la Vila Vella de las calles Joan de Austria y San Joan de Mata, que verán como, después de 10 años paralizada la 2ª Fase del Pont del Vidre, se retomarán las obras. Las cuales servirán un principio para consolidar y asegurar la parte de la muralla y su entorno que actualmente se encuentran en peligro de hundimiento.
El grupo de Compromís reclamó esta intervención urgente al Pleno de septiembre de este año, dado que eran continuadas las demandas vecinales y la inactividad municipal en cuando a la ejecución de las obras de urbanización de esta zona de la localidad, una barriada declarada Bien de Interés Cultural y enmarcada dentro del Plan Especial de Protección y Rehabilitación para la Vila Vella de Llíria (PEPRI).
Estas obras, que tenía que haber ejecutado la Generalitat a través del IVVSA (Instituto Valenciano de la Vivienda) eran muy esperadas por los vecinos y han tardado demasiado tiempo en ver la luz, ya que primero ha desaparecido y el Consell ha cerrado el IVVSA que se han llevado a cabo.
El portavoz de Compromís se congratula que esta primera intervención se haga con celeridad y se puedan eliminar los peligros que azotaban la estructura de este patrimonio histórico local, al tiempo que continúa reclamando al Gobierno local y también al de la Generalitat que se doten los fondos suficientes para poder concluir el proyecto de rehabilitación de la zona en la su totalidad, tal y cómo contempla el PEPRI.