La Coalició assegura que s’estan talant pins en la zona afectada per l’incendi de 2012 de forma indiscriminada i sense control.

Des de la Coalició Compromís s’alerta que a la zona de les muntanyes de la Concòrdia de Llíria s’està procedint a la realització d’unes tales de pins a la zona afectada pel devastador incendi forestal de 2012 que s’estan portant per davant arbres en bon estat.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, l’ajuntament ha tret a subhasta la fusta cremada de les muntanyes de la localitat afectada per l’estiu de fa dos anys. Un fet que no habilita a l’empresa que està realitzant les labors perquè tale els pins o arbres que s’han salvat de les flames i que després de gairebé dos anys, encara es mantenen verds i amb possibilitat de regenerar-se.

Per a García, la falta de control i inspecció per part de les autoritats locals i mediambientals està propiciant que s’estiguen produint tales indiscriminades ja que no existeix un marcat previ dels arbres afectats i es van tallant sense fer una selecció prèvia.

El regidor de Compromís apunta que, l’empresa de la fusta encarregada de retirar els arbres cremats en l’incendi està tallant arbres en bon estat, que conserven un verd intens, sinònim de bona salut i que han superat l’agressió del foc.

Davant això, la Coalició Compromís proposarà en la Comissió de Medi Ambient de l’ajuntament que es prenguen les mesures oportunes per fer un control efectiu de les tales i un marcatge previ dels arbres per part del personal tècnic competent dels que han de ser talats.

COMPROMÍS DENUNCIA LA TALA INDISCRIMINADA DE PINOS SANOS EN LOS MONTES DE LA CONCÒRDIA DE LLÍRIA

La Coalición asegura que se están talando pinos en la zona afectada por el incendio de 2012 de forma indiscriminada y sin control.

Desde la Coalición Compromís se alerta que en la zona de los montes de la Concordia de Llíria se está procediendo a la realización de unas talas de pinos en la zona afectada por el devastador incendio forestal de 2012 que se están llevando por delante árboles en buen estado.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, el ayuntamiento ha sacado a subasta la madera quemada de los montes de la localidad afectada por el verano de hace dos años. Un hecho que no habilita a la empresa que está realizando las labores para que tale los pinos o árboles que se han salvado de las llamas y que después de casi dos años, aún se mantienen verdes y con posibilidad de regenerarse.

Para García, la falta de control e inspección por parte de las autoridades locales y medioambientales está propiciando que se estén produciendo talas indiscriminadas ya que no existe un marcado previo de los árboles afectados y se van cortando sin hacer una selección previa.

El concejal de Compromís apunta que, la empresa maderera encargada de retirar los árboles quemados en el incendio está cortando árboles en buen estado, que conservan un verde intenso, sinónimo de buena salud y que han superado la agresión del fuego.

 

Ante ello, la Coalición compromís propondrá en la Comisión de Medio Ambiente del ayuntamiento que se tomen las medidas oportunas para hacer un control efectivo de las talas y un marcaje previo de los árboles por parte del personal técnico competente de os que deben ser talados.