Un estudi valorarà com afecta en els propers anys la nova legislació a serveis com el Conservatori de Música, Escola d’Adults, OMIC, Gabinet Psicopedagògic, Col·legis, entre altres.

El ple de l’ajuntament de Llíria, ha aprovat per unanimitat de tots els grups, la proposta de Compromís de realitzar un estudi per part dels serveis tècnics municipals de com afectarà a Llíria la nova Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, ja que la seua aplicació afecta a serveis de calat municipal i d’una gran quantia pressupostària, com és el Conservatori de Música.

En aquest sentit, Compromís recalca que hi ha uns terminis i tràmits que complir, marcats per la legislació de transferència de competències que hauran de ser abordades pel consistori de cara a adoptar els convenis o acords necessaris per fer-los efectius.

Per al portaveu de la coalició, Paco Garcia Latorre, és important que es realitze un estudi detallat de quins són els serveis propis i impropis que presta l’ajuntament, i quina és la seua repercussió econòmica, així com aclarir quines són les diferents alternatives que té el municipi per seguir o no prestant-los, ja que tot dependrà del finançament que els mateixos reben dels organismes als quals la Llei els encomana la seua execució directa.

Davant aquestes incògnites, i sent que la possible reestructuració de competències puga implicar conseqüències en l’estructura dels serveis municipals, és pel que el Grup de Compromís entén que l’ajuntament ha d’abordar l’aplicació d’aquesta nova Llei del Govern en profunditat, amb la finalitat de poder planificar dintre del termini i en la forma escaient les modificacions i transferències que s’hagun de dur a terme.

Així ha estat entès per part de tots els grups municipals, que han aprovat aquesta proposta, per després debatre i acordar en la Comissió d’Economia i Hisenda quina reestructuració és la més favorable per als interessos dels ciutadans de Llíria.

LLÍRIA ABORDARÀ LA APLICACIÓN DE LA NUEVA LEY DE REFORMA LOCAL

Un estudio valorará como afecta en los próximos años la nueva legislación a servicios como el Conservatorio de Música, Escuela de Adultos, OMIC, Gabinete Psicopedagógico, Colegios, entre otros.

El pleno del ayuntamiento de Llíria, ha aprobado por unanimidad de todos los grupos, la propuesta de Compromís de realizar un estudio por parte de los servicios técnicos municipales de cómo afectará a Llíria la nueva Ley de Racionalización y Sostenibilidad de la Administración Local, ya que su aplicación afecta a servicios de calado municipal y de una gran cuantía presupuestaria, como es el Conservatorio de Música.

En ese sentido, Compromís recalca que hay unos plazos y trámites que cumplir, marcados por la legislación de transferencia de competencias que tendrán que ser abordadas por el consistorio de cara a adoptar los convenios o acuerdos necesarios para hacerlas efectivas.

Para el portavoz de la coalición, Paco Garcia Latorre, es importante que se realice un estudio detallado de cuales son los servicios propios e impropios que presta el ayuntamiento, y cual es su repercusión económica, así como clarificar cuales son las diferentes alternativas que tiene el municipio para seguir o no prestándolos, ya que todo dependerá de la financiación que los mismos reciban de los organismos a los cuales la Ley les encomienda su ejecución directa.

Ante estas incógnitas, y siendo que la posible reestructuración de competencias pueda acarrear consecuencias en la estructura de los servicios municipales, es por lo que el Grupo de Compromís entiende que el ayuntamiento ha de abordar la aplicación de esta nueva Ley del Gobierno en profundidad, con la finalidad de poder planificar en tiempo y forma las modificaciones y transferencias que se tengan que llevar a cabo.

Así ha sido entendido por parte de todos los grupos municipales, que han aprobado esta propuesta, para después debatir y acordar en la Comisión de Economía y Hacienda que reestructuración es la más favorable para los intereses de los ciudadanos de Llíria.