Vallivana Murgui: “ Cal col·laborar amb les protectores que treballen a la nostra zona per tal de portar a terme un Pla de Control i Cura de les colònies de gats de la nostra població”.

Segons la regidora de Compromís per Llíria, Vallivana Murgui Ortega, l’increment de sensibilitat social respecte a la protecció animal ha arribat a la formulació explicita com objectius d’algunes associacions i ciutadans sensibles a la situació, la de garantir una bona convivència entre animals i persones que comparteixen un mateix espai. Per a això es gestionen les colònies felines d’una manera controlada i cuidada, acabant així amb la problemàtica d’anys causada per la superpoblació d’aquests felins que tenim al nostre municipi.

El control humanitari de les colònies de gats es una proposta feta realitat des de fa anys a nombrosos països del món. Els bons resultats que reporten motiven cada volta més a col·lectius de persones, associacions i administracions locals a adoptar aquest sistema com única alternativa eficaç.

Per a la regidora de Compromís, la nova aproximació es basa en capturar-esterilitzar i soltar els gats a la seua mateixa ubicació, evitant que aquesta zona siga colonitzada per nous gats. Els gats així tractats són alimentats amb pinso sec, evitant l’aparició d’olors i de malalties derivades de la malnutrició, són desparasitats regularment i vigilats per voluntaris que s’encarreguen de recapturar-los i tractar-los en cas de malaltia. D’aquesta manera s’evita el patiment de milers d’animals, es proporcionen condicions de vida digna i sobretot, s’aconsegueix una convivència positiva, lliure de conflictes, entre gats i humans, a més de millorar les condicions d’higiene i salut. Els felins sociables són re insertats en cases d’acollida o adopció.

Aquest nou enfocament descarta completament les reprovables i cruels practiques de persecució per part de persones cap a aquests animals i sobretot del sacrifici col·lectiu en gosseres municipals, enfocament per altra banda gens pràctic perquè aquests exemplars que són capturats i maten són ràpidament substituïts per altres, pel que els problemes i molèsties ocasionats pels xicotets felins no són en cap dels casos solucionats per aquest mètode.

Degut a les nombroses colònies incontrolades de gats que es troben al nostre municipi, tant al nucli urbà com a les urbanitzacions, cal plantejar quina és la mesura més efectiva per poder acabar amb les molèsties ocasionades per la superpoblació de gats, males olors  causats per la desnutrició i mala alimentació, males olors i mala imatge causats per la putrefacció dels cadàvers dels animals, males olors i molèsties causats pel marcatge, zoonosis…en definitiva mala imatge sanitària i humanitària que acaba esdevenint motiu de conflictes constants entre persones pro-animals i anti-animals.

Per això, el grup municipal de Compromís ha proposat realitzar un cens de totes les colònies felines incontrolades que es troben al nostre municipi col·laborant amb les protectores de la zona i autoritzant als voluntaris que s’encarregaran del control i cura de les colònies mitjançant un carnet que garantirà que aquest voluntaris han sigut degudament formats per a tractar amb els felins.

COMPROMIS PROPONE CONTROLAR LAS COLONIAS FELINAS Y HACER UN CENSO EN LA LOCALIDAD DE LLÍRIA

Vallivana Murgui: “ Hace falta colaborar con las protectoras que trabajan en nuestra zona para llevar a cabo un Plan de Control y Cura de las colonias de gatos de nuestra población”.

Según la concejal de Compromís per Llíria, Vallivana Murgui Ortega, el incremento de sensibilidad social respecto a la protección animal ha llegado a la formulación explicita como objetivos de algunas asociaciones y ciudadanos sensibles a la situación, la de garantizar una buena convivencia entre animales y personas que comparten un mismo espacio. Para lo cual se gestionan las colonias felinas de una manera controlada y cuidada, acabando así con la problemática de años causada por la superpoblación de estos felinos que tenemos en nuestro municipio.

El control humanitario de las colonias de gatos es una propuesta hecha realidad desde hace años en numerosos países del mundo. Los buenos resultados que reportan motivan cada vez más a colectivos de personas, asociaciones y administraciones locales a adoptar este sistema como única alternativa eficaz.

Para la concejal de Compromís, la nueva aproximación se basa en capturar-esterilizar y soltar los gatos en su misma ubicación, evitando que esta zona sea colonizada por nuevos gatos. Los gatos así tratados son alimentados con pienso seco, evitando la aparición de olores y de enfermedades derivadas de la malnutrición, son desparasitados regularmente y vigilados por voluntarios que se encargan de recapturarlos y tratarlos en caso de enfermedad. De este modo se evita el sufrimiento de miles de animales, se proporcionan condiciones de vida digna y sobre todo, se consigue una convivencia positiva, libre de conflictos, entre gatos y humanos, además de mejorar las condiciones de higiene y salud. Los felinos sociables son reinsertados en casas de acogida o adopción.

Este nuevo enfoque descarta completamente las reprobables y crueles prácticas de persecución por parte de personas hacia estos animales y sobre todo del sacrificio colectivo en perreras municipales, enfoque por otro lado nada práctico porque estos ejemplares que son capturados y matan son rápidamente sustituidos por otros, por lo que los problemas y molestias ocasionados por los pequeños felinos no son en ninguno de los casos solucionados por este método.

Debido a las numerosas colonias incontroladas de gatos que se encuentran en nuestro municipio, tanto al casco urbano como en las urbanizaciones, hay que plantear cuál es la medida más efectiva para poder acabar con las molestias ocasionadas por la superpoblación de gatos, malos olores causados por la desnutrición y mala alimentación, malos olores y mala imagen causados por la putrefacción de los cadáveres de los animales, malos olores y molestias causados por el marcaje, zoonosis…en definitiva mala imagen sanitaria y humanitaria que acaba aconteciendo motivo de conflictos constantes entre persones pro-animales y anti-animales.

Por eso, el grupo municipal de Compromís ha propuesto realizar un censo de todas las colonias felinas incontroladas que se encuentran a nuestro municipio colaborando con las protectoras de la zona y autorizando a los voluntarios que se encargarán del control y cuidado de las colonias mediante un carné que garantizará que estos voluntarios han sido debidamente formados para tratar con los felinos.