Garcia: “Els pocs veïns que havien donat suport al PAI de la UE-42 Safareig acorden en Assemblea desvincular-se del PAI tramitat per la regidoria d’urbanisme”.

La vorágine urbanicida impulsada des de l’ajuntament de Llíria (dirigit pel PP) comença a frenar-se amb l’anul·lació de PAIS per diverses causes objectives, les quals Compromís ja havia advertit amb anterioritat.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, la llosa de pagaments i quotes urbanístiques, sumat al desastre de gestió feta des de la regidoria d’urbanisme en el desenvolupament de PAIs a la localitat, ha fet que els veïns es desvinculen per complet de la política urbanitzadora que porta endavant l’equip de Govern del PP.

El ple ordinari de maig, ha portat en el seu ordre del dia la declaració de “desert” del concurs per adjudicar el PAI de la UE-42 Safareig, ja que el promotor (l’empresa URBECOOP SL) ha entrat en causes de prohibició de contractar amb l’administració pública per haver entrat en concurs de creditors. Fet que es va produir en l’any 2013 estant executant esta empresa un altre PAI a Llíria en la UE-47 “La sima”, i que a denuncies de Compromís se li va obrir un expedient sancionador per incompliment del contracte i demora en la finalització de les obres.

Per a Garcia, estos fets són conseqüència de una voraç política urbanitzadora promoguda pel PP de Llíria, on no es tingueren en compte els criteris i les garanties suficients per seleccionar una empresa solvent econòmica i tècnicament. Provocant incompliments contracte i retards en les obres de “La Sima” i ara, declarar desert el concurs de la UE-42 Safareig, per no tindre solvència econòmica i estar en concurs de creditors. Proposta esta última, que ha tardat més d’un any en vindre al ple municipal des de que es va declarar el “concurs de creditors” a URBECOOP SL, i on ja es sabia que esta era una causa de prohibició per a contractar amb l’ajuntament.

El desastre i mala gestió urbanística és tan palmària i està sota investigació judicial que, fins i tot, els pocs veïns que donaren suport a la alternativa de PAI de la UE-42 Safareig, s’han desvinculat d’este programa tramitat per la regidora d’urbanisme i han acordat en una Assemblea el renunciar a que es faça el PAI.

El portaveu de Compromís denuncia que la inoperativitat i negligent actuació de l’equip de Govern en este cas, ens conduirà novament a un nou procés judicial, ja que l’empresa ha amenaçat en denunciar al consistori i reclamar responsabilitat patrimonial si se li desestima l’adjudicació. Que s’ha complicat més si cap, al haver traspassat URBECOOP SL els drets del programa a un altra empresa anomenda URBAMED INFRAESTRUCTURAS SL, de la que es titular actualment la mateixa persona que ho és de URBECOOP SL.

NUEVO FRACASO DE LA POLÍTICA URBANÍSTICA DEL PP EN LLÍRIA QUE PUEDE TENER REPERCUSIONS JUDICIALES

García: “Los pocos vecinos que habían apoyado el PAI de la UE-42 Safareig acuerdan en Asamblea desvincularse del PAI tramitado por la concejalía de urbanismo”.

La vorágine urbanicida impulsada desde el ayuntamiento de Llíria (dirigido por el PP) empieza a frenarse con la anulación de PAIS por varias causas objetivas, las cuales Compromís ya había advertido con anterioridad.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, la losa de pagos y cuotas urbanísticas, sumado al desastre de gestión hecha desde la concejalía de urbanismo en el desarrollo de PAIs en la localidad, ha hecho que los vecinos se desvinculan por completo de la política urbanizadora que está llevando a cabo el equipo de Gobierno del PP.

El pleno ordinario de mayo, ha llevado en su orden del día la declaración de “desierto” del concurso para adjudicar el PAI de la UE-42 Safareig, ya que el promotor (la empresa URBECOOP SL) ha entrado en causas de prohibición de contratar con la administración pública por haber entrado en concurso de acreedores. Hecho que se produjo en el año 2013 estando ejecutando esta empresa otro PAI en Llíria en la UE-47 “La Sima”, y que a denuncias de Compromís se le abrió un expediente sancionador por incumplimiento del contrato y demora en la finalización de las obras.

Para García, estos hechos son consecuencia de una voraz política urbanizadora promovida por el PP de Llíria, donde no se tuvieron en cuenta los criterios y las garantías suficientes para seleccionar una empresa solvente económica y técnicamente. Provocando incumplimientos de contrato y retrasos en las obras de “La Sima” y ahora, declarar desierto el concurso de la UE-42 Safareig, por no tener solvencia económica y estar en concurso de acreedores. Propuesta esta última, que ha tardado más de un año en venir al pleno municipal desde que se declaró el “concurso de acreedores” a URBECOOP SL, y dónde ya se sabía que esta era una causa de prohibición para contratar con el ayuntamiento.

El desastre y mala gestión urbanística es tan palmaria y está bajo investigación judicial que, incluso, los pocos vecinos que apoyaron a la alternativa de PAI de la UE-42 Safareig, se han desvinculado de este programa tramitado por la concejal de urbanismo y han acordado en una Asamblea el renunciar a que se haga el PAI.

El portavoz de Compromís denuncia que la inoperatividad y negligente actuación del equipo de Gobierno en este caso, nos conducirá nuevamente a un nuevo proceso judicial, dado que la empresa ha amenazado en denunciar al consistorio y reclamar responsabilidad patrimonial si se le desestima la adjudicación. Que se ha complicado más si cabe, al haber traspasado URBECOOP SL los derechos del programa a un otra empresa llamada URBAMED INFRAESTRUCTURAS SL, de la que es titular actualmente la misma persona que lo es de URBECOOP SL.