Garcia: “L’actual edifici era la casa de la fàbrica FATEX de principis del segle XX i presenta moltes deficiències i carències per a la prestació del servei”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, l’any 2009, mitjançant la Resolució 2771/2009, de 13 d’octubre, es va procedir a l’adjudicació de la redacció del Projecte Bàsic i d’Execució del Nou Retén de la Policia Local. En el Ple de l’ajuntament de 19 de maig de 2011, es va procedir a l’aprovació del Projecte Bàsic. Quedant pendent el d’Execució.

Actualment, l’edifici i dependències de la Policia Local, a excepció dels vestidors, es troben en un edifici de principis del segle XX, el que era l’antiga vivenda del propietaris de la Fàbrica Textil (FATEX), que a principi de 1990 va ser reformada per albergar els jutjats del Partit Judicial i que un anys més tard va ser reconvertit en Retén de la Policia Local, escomesa que, prop de 20 anys després, continua prestant a hores d’ara.

La seua poca funcionalitat per a prestar els serveis del cos de Policia Local, així com la multitud de deficiències i mancances que arrossega, va fer que en l’any 2008 es construïren els nous vestidors, i que un any després, s’encarregara la redacció del projecte d’un nou edifici per completar la modernització d’esta instal·lació i servei municipal.

Els representants sindicals de la Policia Local han presentat un informe amb un reportatge fotogràfic que recull prop de 100 fotografies denunciant i detallant les mancances, falta de seguretat, higiene i conservació de l’edifici, així com que no compleix la funcionalitat per desenvolupar en condicions un servei de seguretat pública com és el de la Policia Local.

Cal destacar, que la Policia Local de Llíria porta 20 anys en este edifici, dues dècades on la plantilla s’ha duplicat i ja no te espais suficients ni condicions per a dur endavant l’activitat diària que en el mateix es desenvolupa.

Davant esta situació, el grup municipal de Compromís ha proposat a l’ajuntament que, a través dels mecanismes administratius que pertoquen i del òrgan municipal competent, s’encarrregue en un termini no superior a 2 mesos, la redacció del “Projecte d’Execució del Nou Retén de la Policia Local”. Per al de quantificar quina ha de ser la inversió i abordar com es pot finançar la construcció d’esta nova instal·lació pública.

COMPROMIS RECLAMA CONTRATAR EL PROYECTO DE EJECUCIÓN DEL NUEVO RETÉN DE LA POLICÍA LOCAL

García: “El actual edificio era la casa de la fábrica *FATEX de principios del siglo XX y presenta muchas deficiencias y carencias para la prestación del servicio”.

Según el portavoz de Compromís por Llíria, Paco García Latorre, en 2009, mediante la Resolución 2771/2009, de 13 de octubre, se procedió a la adjudicación de la redacción del Proyecto Básico y de Ejecución del Nuevo Retén de la Policía Local. En el Pleno del ayuntamiento de 19 de mayo de 2011, se procedió a la aprobación del Proyecto Básico. Quedando pendiente el de Ejecución.

Actualmente, el edificio y dependencias de la Policía Local, a excepción de los vestuarios, se encuentran en un edificio de principios del siglo XX, el que fué la antigua vivienda del propietarios de la Fábrica Textil (*FATEX), que a principios de 1990 fue reformada para albergar los juzgados del Partido Judicial y que unos años más tarde fue reconvertido en Retén de la Policía Local, cometido que, cerca de 20 años después, continúa prestándose.

Su poca funcionalidad para prestar los servicios del cuerpo de Policía Local, así como la multitud de deficiencias y carencias que arrastra, hizo que en el año 2008 se construyeron los nuevos vestuarios, y que un año después, se encargara la redacción del proyecto de un nuevo edificio para completar la modernización de esta instalación y servicio municipal.

Los representantes sindicales de la Policía Local han presentado un informe con un reportaje fotográfico que recoge cerca de 100 fotografías denunciando y detallando las carencias, falta de seguridad, higiene y conservación del edificio, así como que no cumple la funcionalidad para desarrollar en condiciones un servicio de seguridad pública cómo es el de la Policía Local.

Hay que destacar, que la Policía Local de Llíria lleva 20 años en este edificio, dos décadas donde la plantilla se ha duplicado y ya no tiene espacios suficientes ni condiciones para llevar adelante la actividad diaria que en el mismo se desarrolla.
Ante esta situación, el grupo municipal de Compromís ha propuesto al ayuntamiento que, a través de los mecanismos administrativos que correspondan y del órgano municipal competente, se encargue en un plazo no superior a 2 meses, la redacción del “Proyecto de Ejecución del Nuevo Retén de la Policía Local”. Con el fin de cuantificar cual ha de ser la inversión y abordar como se puede financiar la construcción de esta nueva instalación pública.