Riera: “En el últim plenari municipal Compromís per Llíria proposà millorar  el pla d’ocupació actual i que la jornada laboral fora completa, cal i com ve reclamant l’Associació d’Aturats de la localitat”.

Segons la regidora de Compromís per Llíria, Inma Riera Lloret, ara fa just un any en juny de 2013 Compromís portà al ple municipal una moció per elaborar una pla d’ocupació local social i crear les bases d’una borsa de treball adreçada a posar en marxa un pla d’ocupació. Era la quarta vegada que el grup de Compromís sol·licitàvem al ple de l’Ajuntament que l’equip de govern actuara per frenar el problema més greu que hui per hui tenim al nostre municipi d’atur. Acabàvem de tancar el pressupost de 2012 amb un romanent de tresoreria de 870.000 euros, fet que junt a les reiterades propostes de Compromís provocaren el canvi de criteri del Equip de Govern i tinguérem el Primer Pla d’ocupació local.

Un any després i amb un romanent de Tresoreria de 1.211.860 euros, des de Compromís hem continuat fent propostes per millorar el Pla d’Ocupació Local, esta volta per introduir millores en les condicions i horari laboral, així com atendre les demandes que des de l’Associació d’Aturats Locals s’han plantejat al consistori edetà. Com per exemple que el nou Pla d’Ocupació contemple la contractació de personal a jornada completa. Fet que permetria millores i prestacions més dignes.

Des de Compromís apunta Riera, entenem que el poble de Llíria ha fet un esforç econòmic i fiscal en els darrers anys i em contribuït a produir aquest romanent de tresoreria que hui disposem en el nostre Ajuntament, per això demanem que aquest esforç cal adreçar-lo a pal·liar una de les lacres més grans que patim com es l’Atur i  al mateix temps caldrà contribuir amb un salari digne per augmentar la renda mitjana familiar. Una renda mitjana que en el cas de Llíria ens situa en els penúltims de la cua d’ajuntaments de més de 10.000 habitants en tot el País Valencià.

Malgrat que l’Alcalde de Llíria personalment afirmà que no anaven a ampliar la jornada laboral en futurs plans d’ocupació, des de Compromís esperem que el PP entre en raó i es sitúe al costat de les famílies amb més necessitat de la localitat i que s’amplie la jornada laboral  completa, per tal de dignificar el salari del personal que entre en estos plans d’ocupació municipal.

 

EL PP DE LLÍRIA DESETIMA LA AMPLIACIÓN DE LA JORNADA COMPLETA EN LOS NUEVOS PLANES DE OCUPACIÓN

Riera: “En el último pleno municipal Compromís per Llíria propuso mejorar el plan de ocupación actual y que la jornada laboral fuera completa, tal y cómo viene reclamando la Asociación de Parados de la localidad”.

Según la edil de Compromís per Llíria, Inma Riera Lloret, ahora hace justo un año en junio de 2013 Compromís llevó al pleno municipal una moción para elaborar una plan de ocupación local social y crear las bases de una bolsa de trabajo dirigida a poner en marcha un plan de ocupación. Era la cuarta vez que el grupo de Compromís solicitábamos al pleno del Ayuntamiento que el equipo de gobierno actuara para frenar el problema más grave que hoy por hoy tenemos en nuestro municipio de paro. Acabábamos de cerrar el presupuesto de 2012 con un remanente de tesorería de 870.000 euros, hecho que junto a las reiteradas propuestas de Compromís provocaron el cambio de criterio del Equipo de Gobierno y tuvimos el Primer Plan de ocupación local.

Un año después y con un remanente de Tesorería de 1.211.860 euros, desde Compromís hemos continuado haciendo propuestas para mejorar el Plan de Ocupación Local, esta vez para introducir mejoras en las condiciones y horario laboral, así como atender las demandas que desde la Asociación de Parados Locales se han planteado al consistorio edetano. Cómo por ejemplo que el nuevo Plan de Ocupación contemple la contratación de personal a jornada completa. Hecho que permitiría mejoras y prestaciones más dignas.

Desde Compromís, apunta Riera, entendemos que el pueblo de Llíria ha hecho un esfuerzo económico y fiscal en los últimos años y ha contribuido a producir este remanente de tesorería que hoy disponemos en nuestro Ayuntamiento, por eso pedimos que este esfuerzo hay que dirigirlo a paliar una de las lacras más grandes que sufrimos, como es el paro y al mismo tiempo habrá que contribuir con un salario digno para aumentar la renta mediana familiar. Una renta mediana que en el caso de Llíria nos sitúa en los penúltimos de la cola de ayuntamientos de más de 10.000 habitantes en todo el País Valenciano.

A pesar de que el Alcalde de Llíria personalmente afirmó que no iba a ampliar la jornada laboral en futuros planes de ocupación, desde Compromís esperamos que el PP entre en razón y se sitúe junto a las familias con más necesidad de la localidad y que se amplíe la jornada laboral completa, para dignificar el salario del personal que entre en estos planes de ocupación municipal.