Garcia: “L’extensió geogràfica i la dispersió poblacional apunten Llíria com el lloc més idoni, ja que el PTF més proper per a les poblacions del Camp de Túria i Serrans està a Paterna i ha de donar cobertura fins el Racó d’Ademús”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, la situació social de crisi econòmica i elevades taxes d´atur que venim patint els últims anys, ha vingut afectant i traspassant-se a la situació familiar de les parelles, que per acomiadaments, restriccions salarials, atur o dificultats econòmiques de tota índole han malmès l´estabilitat del vincle familiar i la parentalitat dels menors.

Els Punts de Trobada Familiar  (PTF) es troben regulats per la Llei 13/2008, de 8 d’octubre, de la Generalitat, i tenen com a missió segons l’art. 18:

“1. Supervisar l’entrega i arreplegada dels menors per a la realització de visites que s’efectuaran fora del centre.

2.- Tutelar les visites que tinguen lloc en el Punt de Trobada Familiar quan així ho establisca una resolució judicial o administrativa”.

La necessitat de la seua creació en Llíria rau en el creixent nombre de crisis familiars en les quals el progenitors son incapaços de regular les entregues de llurs fills per a  i garantir el contacte d´ambdossos progenitors amb ells, el que genera una nombrosa litigiositat, despesa en atenció dels forces i cossos de seguretat i estrés en els progenitors, els parents i sobretot en els propis xiquets.

Segons Garcia, el servei que presta el PTF es gratuït (art. 20 Llei 16/2008) i está format per un equip mínim format per un Lletrat o Lletrada, que serà qui coordine el Punt de Trobada, un Psicòleg i un Auxiliar Administratiu. L’equip tècnic podrà completarse amb les figures d’un Treballador Social i/o, Educació Social (art. 6 Llei 16/2008). La creació d´un PEF es regula a l´art. 31 de la Llei 16/2008 i s´autoritza per la Conselleria competent de la Generalitat Valenciana.

Davant esta necessitat, Compromís ha proposat que l’ajuntament de Llíria inste a la Conselleria competent en la matèria de Punts Trobada Familiar, a dotar pressupostàriament la creació i manteniment  d´un PTF per al partit judicial de Llíria de cara als pressupostos de 2015.

La Coalició també proposa que en ares a facilitar esta implantació del PTF en Llíria, l´Ajuntament estudie la possibilitat de posar a disposició instal·lacions ja existents, com ara l´edifici multiusos, que per la seua proximitat amb els jutjats resultaria idoni com a ubicació del PTF de Llíria.

 

COMPROMIS PROPONE CREAR UN PUNTO DE ENCUENTRO FAMILIAR (PEF) EN EL PARTIDO JUDICIAL DE LLÍRIA

García: “La extensión geográfica y la dispersión poblacional apuntan Llíria como el lugar más idóneo, ya que el PEF más cercano para las poblaciones del Camp de Túria y Serranos está en Paterna y tiene que dar cobertura hasta el Rincón de Ademuz”.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, la situación social de crisis económica y elevadas tasa de paro que venimos sufriendo los últimos años, ha venido afectando y traspasándose a la situación familiar de las parejas, que por despidos, restricciones salariales, paro o dificultades económicas de toda índole han malogrado la estabilidad del vínculo familiar y la parentalidad de los menores.

Los Puntos de Encuentro Familiar (PEF) se encuentran regulados por la Ley 13/2008, de 8 de octubre, de la Generalitat, y tienen como misión según el arte. 18: “1. Supervisar lo entrega y recogida de los menores para la realización de visitas que se efectuarán fuera del centro.

  1. Tutelar las visitas que tengan lugar en el Punto de Encuentro Familiar cuando así lo establezca una resolución judicial o administrativa”.

La necesidad de su creación en Llíria recae en el creciente número de crisis familiares en las cuales los progenitores son incapaces de regular las entregas de sus hijos para y garantizar el contacto de los dos progenitores con ellos, lo que genera una numerosa litigiosidad, gasto en atención de los fuerzas y cuerpos de seguridad y estrés en los progenitores, los parientes y sobre todo en los propios niños.

Según García, el servicio que presta el PEF es gratuito (arte. 20 Ley 16/2008) y está formato por un equipo mínimo formato por un Letrado o Letrada, que será quien coordino el Punto de Encuentro, un Psicólogo y un Auxiliar Administrativo. El equipo técnico podrá completarse con las figuras de un Trabajador Social y/o, Educador Social (arte. 6 Ley 16/2008). La creación de un PEF se regula a el art. 31 de la Ley 16/2008 y se autoriza por la Consellería competente de la Generalitat Valenciana.

Ante esta necesidad, Compromís ha propuesto que el ayuntamiento de Llíria inste a la Consellería competente en la materia de Puntos de Encuentro Familiar, a dotar presupuestariamente la creación y mantenimiento de un PEF para el partido judicial de Llíria de cara a los presupuestos de 2015.

La Coalición también propone que en aras a facilitar esta implantación del PEF en Llíria, que el Ayuntamiento estudie la posibilidad de poner a disposición instalaciones ya existentes, como por ejemplo el edificio multiusos, que por su proximidad con los juzgados resultaría idóneo como ubicación del PEF de Llíria.