Vallivana Murgui: “Des dels pobles a les ciutats, cadascú de nosaltres es veu afectat per la forma en que usem l’espai i el tipus de transports als que escollim donar prioritat. En conjunt les autoritats locals i els ciutadans poden dissenyar ciutats que posen a les persones en primer lloc.”

“European Mobility Week” és una campanya anual sobre mobilitat urbana sostenible, organitzada amb el recolzament de les Direccions Generals de Medi Ambient i Transport de la Comissió Europea. L’objectiu de la campanya, que s’estén del 16 al 22 de setembre tots els anys, és animar a les autoritats locals europees a introduir i promoure mesures de transport sostenible i convidar als seus ciutadans a provar alternatives a l’ús de l’automòbil.

La setmana culmina amb l’esdeveniment “In Town Without My Car!”, que ha estat funcionant des de l’any 2000, i consisteix en que els pobles i ciutats participants reserven una o diverses zones exclusivament per a vianants, ciclistes i transport públic durant tot el dia.

“Des de Compromís per Llíria, la regidora Vallivana Murgui Ortega, vol animar a la gent a crear la ciutat en la que volen viure. Des dels pobles a les ciutats, cadascú de nosaltres es veu afectat per la forma en que usem l’espai i el tipus de transports als que escollim donar prioritat. En conjunt les autoritats locals i els ciutadans poden dissenyar ciutats que posen a les persones en primer lloc.” ha apuntat l’edil Murgui.

Per aquest motiu, apunta Murgui, a la passada Comissió de Transport Públic i al Ple Municipal, es va arribar a l’acord per unanimitat, a proposta de Compromís, de registrar Llíria com a ciutat participant en la “Setmana de la Mobilitat Europea” i d’aquesta manera programar activitats del 16 al 22 de Setembre relacionades amb el tema focal d’aquest any, “Els nostres carrers, la nostra elecció”.

Dia sense cotxes a Llíria

Igualment, es va acordar declarar el dia 22 de Setembre “El dia sense cotxes” a Llíria. També es va acordar el compromís d’estudiar mesures permanents a la nostra localitat en relació al tema focal de cada any.

LLÍRIA SE REGISTRARÁ COMO CIUTAT PARTICIPANDO EN LA “EUROPEAN MOBILITY WEEK” A PROPUESTA DE COMPROMIS

Vallivana Murgui: “Desde las poblaciones a las ciudades, cada cual de nosotros se ve afectado por la forma en que usamos el espacio y el tipo de transportes a los que escogemos dar prioridad. En conjunto las autoridades locales y los ciudadanos pueden diseñar ciudades que ponen a las personas en primer lugar.”

“European Mobility Week” es una campaña anual sobre movilidad urbana sostenible, organizada con el apoyo de las Direcciones Generales de Medio Ambiente y Transporte de la Comisión Europea. El objetivo de la campaña, que se extiende del 16 al 22 de septiembre todos los años, es animar a las autoridades locales europeas a introducir y promover medidas de transporte sostenible e invitar a sus ciudadanos a probar alternativas al uso del automóvil.

La semana culmina con el acontecimiento “In Town Without My Car!”, que ha ido funcionando desde el año 2000, y consiste en que los pueblos y ciudades participantes reservan una o varias zonas exclusivamente para peatones, ciclistas y transporte público durante todo el día.

“Desde Compromís per Llíria, la edil Vallivana Murgui Ortega, quiere animar a la gente a crear la ciudad en la que queremos vivir. Desde los pueblos a las ciudades, cada cual de nosotros se ve afectado por la forma en que usamos el espacio y el tipo de transportes a los que escogemos dar prioridad. En conjunto las autoridades locales y los ciudadanos pueden diseñar ciudades que ponen a las personas en primer lugar.” ha apuntado la edil Murgui.

Por este motivo, apunta Murgui, a la pasada Comisión de Transporte Público y al Pleno Municipal, se llegó al acuerdo por unanimidad, a propuesta de Compromís, de registrar Llíria como ciudad participante en la “Semana de la Movilidad Europea” y de este modo programar actividades del 16 al 22 de Septiembre relacionadas con el tema focal de este año, “Nuestras calles, nuestra elección”.

Día sin coches en Llíria

Igualmente, se acordó declarar el día 22 de Septiembre “El día sin coches” en Llíria. También se acordó el compromiso de estudiar medidas permanentes en nuestra localidad en relación al tema focal de cada año.