Paco Garcia: «La reversió de les retallades, la incorporació de noves activitats i modalitats, així com la incorporació d’una clàusula social, son les novetats que incorpora la proposta des nous convenis a signar».

Els convenis amb les societats Musicals de Llíria, La Banda Primitiva i La Unió Musical, havia caducat a finals de 2015. Una modalitat de col·laboració que està en vigor des de fa dècades, on l’ajuntament reconeix el prestigi i la contribució que estes dos centenàries entitats ofereixen a la Ciutat de Llíria i la difusió del seu nom a nivell estatal i internacional.

Des de la Coalició, apunta el seu portaveu Paco Garcia, hem mantes diverses reunions i contactes amb les dues entitats per poder reeditar este marc de col·laboració. On finalment, les dos Societats ens han formulat a la Corporació municipal quines podien ser les modificacions i condicionants que donaren cos a la signatura dels convenis per al nou període 2016-2019.

Segons Garcia, el articulat es manté pràcticament igual, amb la incorporació de tres elements que s’han considerat importants com son:

Primer.- La recuperació de les retallades que es varen fer en plana època de crisi, retornant a la situació final de 2008, on les Societats rebrien cada any una ajuda de 100 mil euros per diverses contraprestacions, actuacions i cessions de locals al municipi de Llíria.

Segon.- La incorporació de noves activitats, com ara la participació en la celebració de la festivitat del 9 d’Octubre, la celebració de Cicles de Grups de Cambra o Grups instrumentals en la primavera i la tardor i la realització del Festival de Cors Ciutat de Llíria. Igualment, s’estableix una nova modalitat de col·laboració en esdeveniments que es realitzen fora de la localitat, establint una línia d’ajuda, a part de la d’actuacions en l’estranger, les d’actuacions fora de la Comunitat.

Tercer.- L’establiment d’una clàusula social on les societats musicals reservaran d’acord amb l’ajuntament de Llíria, un nombre de places en l’escola d’educands o de música per a joves estudiants que vulguin cursar estudis musicals i que, per motius excepcionals i circumstàncies econòmiques, les seues famílies no puguen assumir el cost de la matrícula i les mensualitats. Casos que seran prèviament informats per Serveis Socials amb criteri objectius.

Així mateix, els fons destinats als esdeveniments d’actuacions fora d ela Comunitat o en l’estranger, cas de no ser utilitzats en l’any natural, l’ajuntament podrà, mitjançant la corresponent modificació pressupostària i d’acord amb les Societats Musicals, destinar-los a subvencionar obres de millora i condicionament de les mateixes, articulant els mecanisme administratius i econòmics que corresponga.

D’esta manera, apunta Garcia, en signar-se estos nous convenis,  l’Ajuntament continuarà mantenint unes ajudes molt importants, que poden permetre a estes entitats musicals desenvolupar amb garanties la seua activitat cultural, educativa  i social tan important que fan en la Ciutat”.

 

Compromis-MoVe propone la renovación de los Convenios de colaboración con las Sociedades Musicales de Llíria

Paco Garcia: «La reversión de los recortes, la incorporación de nuevas actividades y modalidades, así como la incorporación de una cláusula social, son las novedades que incorpora la propuesta en los nuevos convenios a firmar».

Los convenios con las sociedades Musicales de Llíria, La Banda Primitiva y La Unión Musical, había caducado a finales de 2015. Una modalidad de colaboración que está en vigor desde hace décadas, donde el ayuntamiento reconoce el prestigio y la contribución que estas dos centenarias entidades ofrecen a la Ciudad de Llíria y la difusión de su nombre a nivel estatal e internacional.

Desde la Coalición, apunta su portavoz Paco García, hemos mantenido diversas reuniones y contactos con las dos entidades para poder reeditar este marco de colaboración. Donde finalmente, las dos Sociedades nos han formulado a la Corporación municipal cuales podían ser las modificaciones y condicionantes que dieran cuerpo a la firma de los convenios para el nuevo periodo 2016-2019.

Según García, el articulado se mantiene prácticamente igual, con la incorporación de tres elementos que se han considerado importantes como son:

Primero.- La recuperación de los recortes que se hicieron en plena época de crisis, volviendo a la situación de finales de 2008, donde las Sociedades recibirían cada año una ayuda de 100 mil euros por varias contraprestaciones, actuaciones y cesiones de locales al municipio de Llíria.

Segundo.- La incorporación de nuevas actividades, como por ejemplo la participación en la celebración de la festividad del 9 de Octubre, la celebración de Ciclos de Grupos de Cámara o Grupos instrumentales en la primavera y el otoño, y la realización del Festival de Coros Ciudad de Llíria. Igualmente, se establece una nueva modalidad de colaboración en acontecimientos que se realizan fuera de la localidad, estableciendo una línea de ayuda, aparte de la de actuaciones en el extranjero, las de actuaciones fuera de la Comunidad.

Tercero.- El establecimiento de una cláusula social donde las sociedades musicales reservarán de acuerdo con el ayuntamiento de Llíria, un número de plazas en la escuela de educandos o de música para jóvenes estudiantes que quieran cursar estudios musicales y que, por motivos excepcionales y circunstancias económicas, sus familias no puedan asumir el coste de la matrícula y las mensualidades. Casos que serán previamente informados por Servicios Sociales con criterio objetivos.

Así mismo, los fondos destinados a los acontecimientos de actuaciones fuera de la Comunidad o en el extranjero, caso de no ser utilizados en el año natural, el ayuntamiento podrá, mediante la correspondiente modificación presupuestaria y de acuerdo con las Sociedades Musicales, destinarlos a subvencionar obras de mejora y acondicionamiento de las mismas, articulando los mecanismo administrativos y económicos que corresponda.

De esta manera, apunta García, al firmarse estos nuevos convenios, el Ayuntamiento continuará manteniendo unas ayudas muy importantes, que pueden permitir a estas entidades musicales desarrollar con garantías la actividad cultural, educativa y social tan importante que realizan en la Ciudad”.