Garcia: “Les reivindicacions per a la millora dels serveis del Metro a Llíria i a les poblacions de la Comarca del Camp de Túria i l’Horta venen sent una tònica en les darreres dos dècades”.
Segons el portaveu del Grup Municipal de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, fou a partir de 2008 quan es va constituït la “PLATAFORMA 15 MINUTS” ,amb el suport i adhesió de les localitats de L´Horta Nord afectades per la, llavors, Línia 1 del Metre. Des de Paterna a Llíria s’aconsegueixen adhesions de fins a 35 organitzacions, Partits Polítics i Corporacions Locals.
L’objectiu fonamental de la mateixa era l’obtenció d’una millora en les freqüències de pas dels trens en les estacions des de Paterna fins a Llíria per així aconseguir intervals entre serveis que siguen sempre menors de 15 minuts.
És a la fi de 2009 quan, culminada la renovació de la flota de combois i ultimats els desdoblaments parcials de via, així com punts d’encreuament en la línia, s’obté una millora en el servei, que es tradueix a establir fins a 5 hores-punta/dia amb intervals de 15 min.
Amb això es va posar de manifest que era possible, com reivindicava la “PLATAFORMA 15 MINUTS”, el mantenir, sense problemes insalvables per infraestructures pendents, aquest mateix règim d’intervals de 15 minuts al llarg de tot el dia.
Al llarg d’aquests anys, apunta Garcia, les dues úniques intervencions que hi ha hagut en els horaris de Metro han estat per disminuir en un 20 % el nombre dels serveis:
- Al febrer 2012, es redueix el nombre hores-punta/ dia, amb el que els intervals de 15 *min passen de 20/dia a 12/ dia.
- A l’abril 2013, es redueix en 50 el nombre de “dies Ordinaris” de servei a l’any. En aquests dies el nombre de serveis al dia cauen de 41 a 27 en les estacions de Paterna a Llíria.
Davant aquesta situació la ”PLATAFORMA 15 MINUTS LINEA 2” considera imprescindible reprendre les seues reivindicacions i la ratificació de les adhesions de les diferents organitzacions al seu objectiu. Ja que es considera que, qualsevol Pla de Mobilitat Sostenible que tendisca a reduir els índexs de motorització privada, disminuint pressions en vies urbanes i contaminacions ambientals de la ciutat, pasa per l’obtenció d’una millora del servei de metro.
Es per això, que Compromís-MoVe ha proposat la ratificació de l’ajuntament de Llíria de seguir donant suport a la PLATAFORMA 15 MINUTS per obtenir la millora gradual, encara que urgent, dels actuals intervals de pas dels serveis de Metrovalencia en totes les estacions i baixadors des de Paterna fins a Llíria per arribar a intervals de 15 minuts.
Se reclama nuevamente la implantación de frecuencias de 15 minutos en la Línea 2 de Llíria a Valencia
Garcia: “Las reivindicaciones para la mejora de los servicios del Metro a Llíria y a las poblaciones de la Comarca del Camp de Túria y l’Horta viene siendo una tónica en las últimas dos décadas”.
Según el portavoz del Grupo Municipal de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, fue a partir de 2008 cuando se va constituyó la “PLATAFORMA 15 MINUTOS” ,con el apoyo y adhesión de las localidades de L´Hota Nord afectadas por la, entonces, Línea 1 del Metro. Desde Paterna a Llíria se consiguen adhesiones de hasta 35 organizaciones, Partidos Políticos y Corporaciones Locales.
El objetivo fundamental de la misma era la obtención de una mejora en las frecuencias de paso de los trenes en las estaciones desde Paterna hasta Llíria, para así conseguir intervalos entre servicios que sean siempre menores de 15 minutos.
Es a finales de 2009 cuando, culminada la renovación de la flota de convoyes y ultimados los desdoblamientos parciales de vía, así como puntos de cruce en la línea, se obtiene una mejora en el servicio, que se traduce a establecer hasta 5 horas-punta/día con intervalos de 15 min.
Con esto se puso de manifiesto que era posible, como reivindicaba la “PLATAFORMA 15 MINUTOS”, el mantener, sin problemas insalvables por infraestructuras pendientes, este mismo régimen de intervalos de 15 minutos a lo largo de todo el día.
A lo largo de estos años, apunta García, las dos únicas intervenciones que ha habido en los horarios de Metro han estado para disminuir en un 20 % el número de los servicios:
1.- En febrero 2012, se reduce el número horas-punta/ día, con el que los intervalos de 15 **min pasan de 20/día a 12/ día.
2.- En abril 2013, se reduce en 50 el número de “días Ordinarios” de servicio al año. En estos días el número de servicios al día caen de 41 a 27 en las estaciones de Paterna en Llíria.
Ante esta situación, la ”PLATAFORMA 15 MINUTOS LINEA 2” considera imprescindible retomar sus reivindicaciones y la ratificación de las adhesiones de las diferentes organizaciones a su objetivo. Puesto que se considera que, cualquier Plan de Movilidad Sostenible que tienda a reducir los índices de motorización privada, disminuyendo presiones en vías urbanas y contaminaciones ambientales de la ciudad, pasa por la obtención de una mejora del servicio de metro.
Es por ello, que Compromís-MoVe ha propuesto la ratificación del ayuntamiento de Llíria de seguir apoyando a la PLATAFORMA 15 MINUTOS para obtener la mejora gradual, aunque urgente, de los actuales intervalos de paso de los servicios de Metrovalencia en todas las estaciones y apeaderos desde Paterna hasta Llíria, para llegar a intervalos de 15 minutos.