Garcia: “A la fi de maig encara no s’han convocat les borses de treball, ni s’han planificat els reforços estivals, ni molt menys s’ha previst els descansos vacacionals i operatius festius”.

Des del mes de desembre de 2015 en què es va celebrar  una Mesa General per parlar dels horaris i condicions de treball del personal al servei del consistori, on s’havia de determinar el còmput anual i els festius anuals, ja res més es va saber sobre la determinació dels horaris especials, reforços d’estiu, serveis operatius o substitucions per baixes en els diferents departaments municipals.

Segons el portaveu de Compromís-Move, Paco Garcia Latorre, la falta de previsió és tal que, la setmana propera comença el període estival i el personal de l’ajuntament de Llíria desconeix com es van aplicar els horaris especials a l’estiu.

De fet, apunta l’edil de la Coalició, el servei on la falta de previsió és major, és en la Policia Local, un servei bàsic en la localitat, on a les dates que estem, ni s’han convocat les borses de treball per seleccionar al personal que deu reforçar el servei a l’estiu, ni s’han planificat substitucions amb els propis agents, ni molt menys s’han establert serveis operatius en dates clau, tot i haver habilitat més partida pressupostària aquest any per a aquestes finalitats.

Amb tot això, la deficient planificació va a deixar en molts casos els serveis policials sota mínims, amb una patrulla bàsica i sense reforços. Mes encara, tenint en compte que cal preveure els descansos vacacionals del personal.

Des de Compromís-Move es reclama més serietat a l’hora de planificar el treball municipal, comptar amb els agents socials i dialogar amb el personal com ha vingut fent-se en altres etapes, on s’ha buscat harmonitzar els drets dels treballadors amb oferir un servei de seguretat local en òptimes condicions. Cal recordar que Llíria duplica la seua població en els mesos d’estiu, generant una major necessitat d’efectius en la Policia.

Per contra, en administració general, si hem pogut comprovar que s’ha convocat una borsa d’auxiliars administratius. Fet que evidencia més encara la deixadesa respecte del servei de seguretat pública municipal, que està treballant sota mínims quant a material de transport, amb vehicles obsolets i deteriorats, i ara, fins i tot amb falta de previsió a la planificació dels recursos humans. Quan les borses de treball d’estiu, a part de ser beneficioses per reforçar les plantilles, són una bona eina per crear ocupació en la localitat.

La falta de previsión en los refuerzos policiales de cara al verano deja bajo mínimos la Policia Local de Llíria

Garcia: “A finales de mayo aún no se han convocado las bolsas de trabajo, ni se han planificado los refuerzos estivales, ni mucho menos se ha previsto los descansos vacacionales y operativos festivos”.

Desde el mes de diciembre de 2015 en que se celebró  una Mesa General para hablar de los horarios y condiciones de trabajo del personal al servicio del consistorio, donde se debía determinar el cómputo anual y los festivos anuales, ya nada más se supo sobre la determinación de los horarios especiales, refuerzos de verano, servicios operativos o sustituciones por bajas en los diferentes departamentos municipales.

Según el portavoz de Compromís-Move, Paco Garcia Latorre, la falta de previsión es tal que, la semana próxima comienza el periodo estival y el personal del ayuntamiento de Llíria desconoce como se van aplicar los horarios especiales en verano.

De hecho, apunta el edil de la Coalición, el servicio donde la falta de previsión es mayor, es en la Policía Local, un servicio básico en la localidad, donde a las fechas que estamos, ni se han convocado las bolsas de trabajo para seleccionar al personal que debe de reforzar el servicio en verano, ni se han planificado sustituciones con los propios agentes, ni mucho menos se han establecido servicios operativos en fechas clave, todo y haber habilitado más partida presupuestaria este año para estos fines.

Con todo ello, la deficiente planificación va a dejar en muchos casos los servicios policiales bajo mínimos, con una patrulla básica y sin refuerzos. Mas aún, teniendo en cuenta que hay que preveer los descansos vacacionales del personal.

Desde Compromís-Move se reclama más seriedad a la hora de planificar el trabajo municipal, contar con los agentes sociales y dialogar con el personal como ha venido haciéndose en otras etapas, donde se ha buscado armonizar los derechos de los trabajadores con ofrecer un servicio de seguridad local en óptimas condiciones. Cabe recordar que Llíria duplica su población en los meses de verano, generando una mayor necesidad de efectivos en la Policía.

Por el contrario, en administración general, si hemos podido comprobar que se ha convocado una bolsa de auxiliares administrativos. Hecho que evidencia más aún la dejadez respecto del servicio de seguridad pública municipal, que está trabajando bajo mínimos en cuanto a material de transporte, con vehículos obsoletos y deteriorados, y ahora, incluso con falta de previsión en la planificación de los recursos humanos. Cuando las bolsas de trabajo de verano, a parte de ser beneficiosas para reforzar las plantillas, son una buena herramienta para crear empleo en la localidad.