Compromís-MoVe aprova les actuacions prèvies per dinamitzar i posar en marxa el polígon Industrial de Carrases.

Des de la Coalició sempre ha estat una prioritat la de poder finalitzar les obres d’urbanització i posada en funcionament dels sectors industrial i terciari, tant el Polígon de Carrases com la zona comercial del ST-1 a l’entrada de Llíria per Benissanó, ja que estos sectors urbanístics són, a hores d’ara, el màxims potencials local que poden ser jaciments de nous llocs de treball.

Anit, el ple de Llíria va donar un pas qualitatiu amb els vots de Compromís-MoVe per activar i desbloquejar una situació enquistada des de feia anys en la zona industrial de Carrases. Per un costat s’ha dotat una partida per reposar el material robat en el sector i per un altre s’ha aconseguit un consens unànim de tota la corporació per treballar en comú i aconseguir que noves empreses s’instal·len a Llíria. Tal i com Compromís-MoVe ha sol·licitat al Conseller d’Economia Sostenible, Rafael Climent, en el cas de TESLA motors (multinacional que està buscant nous emplaçaments) on s’ha oferit la nostra localitat per a que en cas de vindre a la nostra Comunitat, Llíria siga una opció viable.

Per al Portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, lo important era reclamar als promotors i empreses subministradores de llum i agua que, d’una volta per totes, es finalitzaren els processos urbanitzadors, element clau per a que noves empreses i comerços es pogueren instal·lar en la zona industrial i terciaria, respectivament. Sembla que este pas, en el Polígon de Carrases es va a materialitzar en una termini no superior a 30 mesos, termini màxim que ha fitxat Iberdrola en poder tindre enllestida la subestació elèctrica en este mateix polígon.

L’oligopoli de la energia que ha exercit Iberdrola sobre els municipis, ha fet que Llíria estiga patint en l’última dècada un retard en el seu desenvolupament econòmic i empresarial, ja que ha paralitzat moltes actuacions i inversions subjectes al subministrament elèctric. Ara, de manera provisional Iberdrola s’ha compromès a concedir un subministrament bàsic per poder iniciar l’activitat industrial. Extrem que, unit a la construcció de la conducció de l’aigua potable faran possible que en un termini d’un any pogam vore la primera empresa instal·lada en este polígon.

Des de Compromís-MoVe ens felicitem d’esta nova situació i seguirem treballant, com hem fet fins ara, per a que la dinamització econòmica i laboral de Llíria siga una realitat, amb un objectiu molt clar, crear ocupació i benestar social entre la ciutadania de la Ciutat.

 

El Polígono de Carrases se pone en marcha

Compromís-MoVe aprueba las actuaciones previas para dinamizar y poner en marcha el polígono Industrial de Carrases.

Desde la Coalición siempre ha sido una prioridad la de poder finalizar las obras de urbanización y puesta en funcionamiento de los sectores industrial y terciario, tanto el Polígono de Carrases como la zona comercial del ST-1 a la entrada de Llíria por Benissanó, puesto que estos sectores urbanísticos son, a estas alturas, los máximos potenciales locales que pueden ser yacimientos de nuevos puestos de trabajo.

Anoche, el pleno de Llíria dio un paso cualitativo con los votos de Compromís-MoVe para activar y desbloquear una situación enquistada desde hacía años en la zona industrial de Carrases. Por un lado se ha dotado una partida para reponer el material robado en el sector y por otro se ha conseguido un consenso unánime de toda la corporación para trabajar en común y conseguir que nuevas empresas se instalan en Llíria. Tal y como Compromís-MoVe ha solicitado al Conseller de Economía Sostenible, Rafael Climent, en el caso de TESLA motors (multinacional que está buscando nuevos emplazamientos) donde se ha ofrecido nuestra localidad para en caso de venir a la Comunidad, Llíria sea una opción viable.

Para el Portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, lo importante era reclamar a los promotores y empresas suministradoras de luz y agua que, de una vez por todas, se finalizaran los procesos urbanizadores, elemento clave para que nuevas empresas y comercios se pudieran instalar en la zona industrial y terciaria, respectivamente. Parece que este paso, en el Polígono de Carrases se va a materializar en una plazo no superior a 30 meses, plazo máximo que ha fijado Iberdrola en poder tener terminada la subestación eléctrica en este mismo polígono.

El oligopolio de la energía que ha ejercido Iberdrola sobre los municipios ha hecho que Llíria esté sufriendo en la última década un retraso en su desarrollo económico y empresarial, ya que ha paralizado muchas actuaciones e inversiones sujetas al suministro eléctrico. Ahora, de manera provisional Iberdrola se ha comprometido a conceder uno suministro básico para poder iniciar la actividad industrial. Extremo que, unido a la construcción de la conducción del agua potable harán posible que en un plazo de un año podamos ver a la primera empresa instalada en este polígono.

Desde Compromís-MoVe nos felicitamos de esta nueva situación y seguiremos trabajando, cómo hemos hecho hasta ahora, para que la dinamización económica y laboral de Llíria sea una realidad, con un objetivo muy claro, crear empleo y bienestar social entre la ciudadanía de la Ciutat.