Garcia: ”L’ajuntament publicarà amb caràcter urgent les bases per a concessió d’ajudes a esportistes locals, les quals no cobreixen les expectatives de Merenciano”.

Segons el portaveu de Compromíso-MoVe, Paco Garcia Latorre, l’ajuntament en ple ha acordat per unanimitat de tots els grups donar llum verda a la proposta de Compromís-Move per poder ajudar a l’esportista paralímpica de Llíria en la seua participació en els Jocs Olímpics de Brasil el proper mes de setembre.

Mónica s’ha proclamat 11 vegades campiona d’Espanya i ha aconseguit 3 bronzes paralímpics. Els seus primers combats van ser en 2000, any de Jocs, però llavors el judo femení no estava inclòs al programa paralímpic. Per això, en els de Sídney va estar molt pendent del que feien els xics. Quatre anys després, a Atenes, ella seria una de les protagonistes del tatami. En el bressol de l’olimpisme, Mónica va pujar al tercer calaix del podi en la categoria de -63 Kg. Conquistaria dos bronzes més a Pequín (2008) i a Londres (2012), però en els dos casos en -57 Kg, la mateixa categoria.

Però, per afrontar aquest nou repte en Rio de Janeiro, apunta Garcia, l’esportista edetana necessitava del suport del seu ajuntament en forma de beca o ajuda.  Ja que per completar la seua expedició, preparació física i entrenaments, hi ha una sèrie de despeses que les te cobertes, les quals ascendeixen segons càlculs de la pròpia esportista a uns 7 mil euros.

Tot i que Compromís-MoVe va proposar cobrir el 100% d’aquestes despeses en la convocatòria de la beca, el consens amb l’equip de govern per portar endavant aquesta proposta solament passava per convocar l’ajuda amb els 1.200 euros previstos inicialment al pressupost municipal per becar als esportistes locals, xifra que no cobreix les expectatives de l’esportista paralímpica i la qual pot ser incrementada si hi ha voluntat política.

L’edil de Compromís-Move afirma que, des de fa uns anys, el municipi de Llíria ve ajudant econòmicament a alguns dels seus esportistes locals d’èlit, com a exemple les ajudes concedides al pilot de motociclisme Héctor Faubel, d’entre 20 i 30 mil euros, així com les atorgades a Mónica Merenciano en altres edicions de competicions europees.

Garcia confia que la sensibilitat de l’equip de govern siga màxima i cas de no poder aconseguir les ajudes des del sector privat mitjançant patrocinis abans del mes d’agost, l’ajuntament estiga a l’alçada i realitze les modificacions pressupostàries necessàries perquè Mónica puga participar amb totes les garanties.  Ja que representants d’aquest nivell en competicions com els Jocs Olímpics mai s’havien donat a la capital del Camp de Túria, i ja veurem quan tornem a tenir alguna altra.

Llíria becarà a la judoca Mónica Merenciano en su participación en los Juegos Olímpicos de Brasil

Garcia:”El ayuntamiento publicará con carácter urgente las bases para concesión de ayudas a deportistas locales, las cuales no cubren las expectativas de Merenciano”.

Según el portavoz de Compromíso-MoVe, Paco Garcia Latorre, el ayuntamiento en pleno ha acordado por unanimidad de todos los grupos dar luz verde a la propuesta de Compromís-Move para poder ayudar a la deportista paralímpica de Llíria en su participación en los Juegos Olímpicos de Brasil el próximo mes de septiembre.

Mónica se ha proclamado 11 veces campeona de España y ha conseguido 3 bronces paralímpicos. Sus primeros combates fueron en 2000, año de Juegos, pero entonces el judo femenino no estaba incluido en el programa paralímpico. Por eso, en los de Sídney estuvo muy pendiente de lo que hacían los chicos. Cuatro años después, en Atenas, ella sería una de las protagonistas del tatami. En la cuna del olimpismo, Mónica subió al tercer cajón del podio en la categoría de -63 Kg. Conquistaría dos bronces más en Pekín (2008) y en Londres (2012), pero en los dos casos en -57 Kg, la misma categoría.

Pero, para afrontar este nuevo reto en Rio de Janeiro, apunta Garcia, la deportista edetana necesitaba del apoyo de su ayuntamiento en forma de beca o ayuda.  Ya que para completar su expedición, preparación física y entrenamientos, había una serie de gastos que no los tenía cubiertos, los cuales ascienden según cálculos de la propia deportista a unos 7 mil euros.

Todo y que Compromís-MoVe propuso cubrir el 100% de estos gastos en la convocatoria de la beca, el consenso con el equipo de gobierno para llevar adelante esta propuesta solo pasaba por convocar la ayuda con los 1.200 euros previstos inicialmente en el presupuesto municipal para becar a los deportistas locales, cifra que no cubre las expectativas de las deportista paralímpica y la cual puede ser incrementada si hay voluntad política.

El edil de Compromís-Move afirma que, desde hace unos años, el municipio de Llíria viene ayudando económicamente a algunos de sus deportistas locales de elite, como ejemplo las ayudas concedidas al piloto de motociclismo Héctor Faubel, de entre 20 y 30 mil euros, así como las otorgadas a Mónica Merenciano en otras ediciones de competiciones europeas.

Garcia confía en que la sensibilidad del equipo de gobierno sea máxima y caso de no poder conseguir las ayudas desde el sector privado mediante patrocinios antes del mes de agosto, el ayuntamiento este a la altura y realice las modificaciones presupuestarias necesarias para que Mónica pueda participar con todas las garantías.  Ya que representantes de este nivel en competiciones como los Juegos Olímpicos nunca se habían dado en la capital del Camp de Túria, y ya veremos cuando volvemos a tener alguna otra.