Tindria una dotació de 90 places i ajudaria a solucionar els greus problemes de mobilitat i accessibilitat.

Buscant gestionar i desenvolupar un model de ciutat sostenible, accessible i que compatibilitze la mobilitat rodada i per als vianants, el Grup Municipal de Compromís-MoVe ha proposat als Pressupostos Municipals de 2017 impulsar un aparcament públic a la zona centro d’ús públic i en subterrani.

Llíria necessita d’un aparcament públic a la zona centre que done cobertura al procés de peatonalització i disseny comercial que s’ha iniciat al Carrer Sant Vicent i Plaza Partidors. Disseny que segons els últims acords de ple adoptats es pretén portar a la Plaça Major i carrers adjacents.

La proposta que presenta Compromís-MoVe se centra en el lloguer, amb possibilitat d’opció de compra, de prop de 90 places d’aparcament situades en ple centre comercial de Llíria. Un nombre important de places d’aparcament que vindria a solucionar una manca que el municipi té des de fa dècades i que diversos informes i estudis comercials han ressenyat de la seua falta.

De fet, una de les contínues reivindicacions que la Federació de Comerç Local ha traslladat a la Coalició ha estat la de dotar-se el municipi de nous espais i aparcaments públics dissuasius que ajuden a fer més atractiva i amable la ciutat per al visitant i el comprador local. En aquest sentit, Compromís-MoVe ja va proposar fa uns anys utilitzar els solars urbans buits per habilitar aparcaments provisionals, tal com s’està fent en alguns espais de la ciutat com a la zona de la Venta o Mura. Però que continuen sent insuficients.

El futur aparcament que es proposa tindria caràcter públic i podria vincular-se amb la gestió de la zona ORA, donant cobertura a tota la trama comercial del centre de la Ciutat i la que es concentra al Carrer Duc de Llíria. Un servei que podria conveniarse amb els comerços locals per poder facilitar l’ús de les places als usuaris d’aquests establiments comercials.

En aquesta línia, també la Coalició ha proposat al pressupost d’inversions de 2017 la re pavimentació del solar que s’utilitza com a aparcament en “La Cultural”, ja que actualment es converteix en un fanguer quan plou i la resta de l’any l’única cosa que produeix és polseguera per als veïns dels habitatges adjacents.

Compromís-MoVe impulsa en los presupuestos de 2017 un aparcamiento público en el centro de Llíria

Tendría una dotación de 90 plazas y ayudaría a solucionar los graves problemas de movilidad y accesibilidad.

Buscando gestionar y desarrollar un modelo de ciudad sostenible, accesible y que compatibilice la movilidad rodada y peatonal, el Grupo Municipal de Compromís-MoVe ha propuesto en los Presupuestos Municipales de 2017 impulsar un aparcamiento público en la zona centro de uso público y en subterráneo.

Llíria necesita de un aparcamiento público en la zona centro que de cobertura al proceso de peatonalización y diseño comercial que se ha iniciado en la Calle San Vicente y Plaza Partidors. Diseño que según los últimos acuerdos de pleno adoptados se pretende llevar a la Plaza Mayor y calles adyacentes.

La propuesta que presenta Compromís-MoVe se centra en el alquiler, con posibilidad de opción de compra, de cerca 90 plazas de aparcamiento ubicadas en pleno centro comercial de Llíria. Un número importante de plazas de aparcamiento que vendría a solucionar una carencia que el municipio tiene desde hace décadas y que diversos informes y estudios comerciales han reseñado de su falta.

De hecho, una de las continuas reivindicaciones que la Federación de Comercio Local ha trasladado a la Coalición ha sido la de dotarse el municipio de nuevos espacios y aparcamientos públicos disuasorios que ayuden a hacer más atractiva y amable la ciudad para el visitante y el comprador local. En este sentido, Compromís-MoVe ya propuso hace unos años el utilizar los solares urbanos vacíos para habilitar aparcamientos provisionales, tal y como se está haciendo en algunos espacios de la ciudad como en la zona de La Venta o Mura. Pero que continúan siendo insuficientes.

El futuro aparcamiento que se propone tendría carácter público y podría vincularse con la gestión de la zona ORA, dando cobertura a toda la trama comercial del centro de la Ciudad y la que se concentra en la Calle Duc de Llíria. Un servicio que podría conveniarse con los comercios locales para poder facilitar el uso de las plazas a los usuarios de estos establecimientos comerciales.

En esta línea, también la Coalición ha propuesto en el presupuesto de inversiones de 2017 la repavimentación del solar que se utiliza como aparcamiento en “La Cultural”, ya actualmente se convierte en un barrizal cuando llueve y el resto del año lo único que produce es polvareda para los vecinos de las viviendas colindantes.