Garcia: “El mon bandístic i la cultura musical estaran present en este dia tan assenyalat en el calendari de la història del Poble Valencià”.

De la trobada promoguda pel diputat autonòmic, Paco García Latorre, entre el President de Les Corts Valencianes, Enric Morera, i els presidents de les sis Societats Musicals, “La Unió” i “La Primitiva”, de Llíria; “L’Harmònica” i “L’Artística”, de Bunyol; i “Santa Cecília” i “L’Ateneu”, de Cullera, va sorgir el compromís de que estes entitats musicals pogueren participar enguany en la celebració de la festivitat del 25 d’abril.

De fet, Morera va destacat el gran valor i patrimoni que suposa per als valencians tindre entitats de la solera i el prestigi com les que representen esta nova associació que agrupa a les sis bandes més guardonades i reconegudes en Certàmens Nacionals i Internacionals, com són les bandes de Buñol, Cullera i Llíria. I que seria tot un luxe poder comptar amb la seua presència en la celebració de la setmana del 25 d’abril.

Es per això, apunta Garcia, que la pròxima setmana, dins de la programació que el Parlament Valencià ha preparat per commemorar esta efemèride, podrem comptar amb l’actuació de les bandes que composen esta nova Associació en un lloc emblemàtic per al mon musical de Bandes simfòniques, com és la Plaça de Bous de la Ciutat de València, on a partir de els 20:15 hores del dissabte dia 29 d’abril, desfilaran i actuaran estes agrupacions musicals.

Per al Diputat autonòmic, este va a ser un gran esdeveniment, ja que mai en la història havien participat totes estes agrupacions de manera conjunta en un mateix escenari. Un fet que cal aplaudir per la gran coordinació i sintonia que hi ha entre les sis directives de les societats musicals capdavanteres en la Comunitat respecte la música de banda.

L’actuació en la Plaça de Bous vindrà precedida per una gran desfilada que partirà a les 19:30h de la Plaça de l’ajuntament de la Ciutat, on es farà la concentració de tots els músics.

En este sentit, cal agrair la sensibilitat que des de la Presidencia i la Mesa de Les Corts Valencianes, on estan tots els grups representants, estan mantenint amb tot l’entramat cultural i social valencià, fent-los partícips de la institució i dels seus esdeveniments, tant en organitzar activitats culturals com esta, com en la realització de multitud de jornades de portes obertes amb la campanya conjunta amb la Generalitat de #PalausOberts.

La Asociación Buñol, Cullera, Llíria participará en la celebración del 25 de abril organizada por Las Cortes Valencianas

Garcia: “El mundo bandístico y la cultura musical estarán presentes en este día tan señalado en el calendario de la historia del Pueblo Valenciano”.

Del encuentro promovido por el diputado autonómico, Paco García Latorre, entre el Presidente de Las Cortes Valencianas, Enric Morera, y los presidentes de las seis Sociedades Musicales, “La Unión” y “La Primitiva”, de Llíria; “La Armónica” y “La Artística”, de Buñol; y “Santa Cecília” y “El Ateneo”, de Cullera, surgió el compromiso de que estas entidades musicales pudieran participar este año en la celebración de la festividad del 25 de abril.

De hecho, Morera destacó el gran valor y patrimonio que supone para los valencianos tener entidades de la solera y el prestigio como las que representan esta nueva asociación que agrupa a las seis bandas más galardonadas y reconocidas en Certámenes Nacionales e Internacionales, como son las bandas de Buñol, Cullera y Llíria. Y que sería todo un lujo poder contar con su presencia en la celebración de la semana del 25 de abril.

Es por eso, apunta Garcia, que la próxima semana, dentro de la programación que el Parlamento Valenciano ha preparado para conmemorar esta efeméride, podremos contar con la actuación de las bandas que componen esta nueva Asociación en un lugar emblemático para el mundo musical de Bandas sinfónicas, como es la Plaza de toros de la Ciudad de Valencia, donde a partir de los 20:15 horas del sábado día 29 de abril, desfilarán y actuarán estas agrupaciones musicales.

Para el Diputado autonómico, este va a ser un gran acontecimiento, ya que nunca en la historia habían participado todas estas agrupaciones de manera conjunta en un mismo escenario. Un hecho que hay que aplaudir por la gran coordinación y sintonía que hay entre las seis directivas de las sociedades musicales adalides en la Comunidad respeto la música de banda.

La actuación en la Plaza de Toros vendrá precedida por un gran desfile que partirá a les 19:30h de la Plaza del ayuntamiento de la Ciudad, donde se hará la concentración de todos los músicos.

En este sentido, hay que agradecer la sensibilidad que desde la Presidencia y Mesa de Las Cortes Valencianas, donde están todos los grupos representados, están manteniendo con todo el entramado cultural y social valenciano, haciéndolos partícipes de la institución y de sus acontecimientos, tanto al organizar actividades culturales cómo esta, como en la realización de multitud de jornadas de puertas abiertas con la campaña conjunta con la Generalitat de #PalausOberts.