Murgui: “Proposem una campanya que hauria de comptar amb un protocol d’actuació per als cossos de seguretat, creació d’un punt violeta i difusió de consells a través de cartells, fullets i xarxes socials”.

Llíria inicia avui les seues festes majors, les quals es perllonguessin fins a gairebé intervinguts d’octubre.

La regidor de Compromís-MoVe, Vallivana Murgui, va proposar en l’últim ple de la corporació que el consistori promoguera una campanya durant les festes de Llíria de conscienciació i prevenció de les agressions sexuals en el desenvolupament de les mateixes.

Murgui va ressaltar que les agressions en festejos es poden produir de múltiples maneres, no tenen per quèr ser físiques, i per això, cal fer un treball transversal amb totes les regidories implicades perquè els llocs de festa siguen segurs i prevenir situacions desagradables.

Per realitzar aquesta campanya, es va proposar la implantació d’un “Punt Violeta” i tenir un suport de fullets informatius, cartells i un protocol d’actuació entre els cossos de seguretat de la ciutat, com ja tenen en funcionament multitud d’ajuntaments valencians.

Segons ha explicat Murgui, el “Punt Violeta” és un espai coordinat amb la policia local, on hi ha persones voluntàries amb una formació específica per informar, conscienciar i acompanyar a possibles víctimes en cas de sofrir una agressió verbal, un tocament, o en el pitjor dels casos, una violació. A més serveixen de punt de sensibilització i informació.

Aquesta campanya, apunta l’edil de Compromís-MoVe, busca que les festes estiguen lliures d’actituds masclistes i promoure actituds de respecte i igualtat. La mateixa ha d’anar acompanyada de les xarxes socials, on es compartisquen videos o casos explicant què fer en determinades situacions sexistes.

Compromís-Move insta a promover y disfrutar de unas fiestas igualitarias y con respeto

Murgui: “Proponemos una campaña que debería contar con un protocolo de actuación para los cuerpos de seguridad, creación de un punto violeta y difusión de consejos a través de carteles, folletos y redes sociales”.

Llíria inicia hoy sus fiestas mayores, las cuales se prolongaran hasta casi mediados de octubre.

La concejal de Compromís-MoVe, Vallivana Murgui, propuso en el último pleno de la corporación que el consistorio promoviera una campaña durante las fiestas de Llíria de concienciación y prevención de las agresiones sexuales en el desarrollo de las mismas.

Murgui resaltó que las agresiones en festejos se pueden producir de multiples maneras, no tiene que por ser físicas, y por ello, hay que hacer un trabajo transversal con todas las concejalías implicadas para que los lugares de fiesta sean seguros y prevenir situaciones desagradables.

Para realizar esta campaña, se propuso la implantación de un “Punto Violeta” y tener un soporte de folletos informativos, carteles y un protocolo de actuación entre los cuerpos de seguridad de la ciudad, como ya tienen en funcionamiento multitud de ayuntamientos valencianos.

Según ha explicado Murgui, el “Punto Violeta” es un espacio coordinado con la policía local, donde hay personas voluntarias con una formación específica para informar, concienciar y acompañar a posibles víctimas en caso de sufran una agresión verbal, un tocamiento, o en el peor de los casos, una violación. Además sirven de punto de sensibilización e información.

Esta campaña, apunta la edil de Compromís-MoVe, busca que las fiestas estén libres de actitudes machista y promover actitudes de respeto e igualdad. La misma ha de ir acompañada de las redes sociales, donde se compartan videos o casos explicando qué hacer en determinadas situaciones sexistas.