Garcia: “El projecte porta 10 anys aturat i afecta a una zona protegida d’interès patrimonial en perill d’enfonsament”.

El Pla Especial de Protecció i Rehabilitació per a la Vila Vella de Llíria (PEPRI), recull una actuació important per a la recuperació de la zona anomenada “Pont del Vidre” i l’obertura als vianants del corredor que hi ha en la torre musulmana que comunica els carrers de Joan d’Austria amb Joan de Mata..

Segons el portaveu de Compromís, Paco Garcia Latorre, este projecte, del qual es va executar una 1ª Fase a l’any 2002, va ser assumit en la seua integritat per part de l’Institut Valencià de la Vivenda (IVVSA), del que hi havia el compromís ferm de que s’anava a executar una 2ª Fase per tal de culminar l’actuació prevista.

Este Institut públic ha desaparegut i l’actuació situada en un entorn declarat Bé d’Interés cultural ha quedat aturada més de 10 anys, sense que cap altre organisme autonòmic o provincial es fera càrrec de la mateixa.

Per a Garcia, la situació actual de la muralla i torre musulmana són en algun punt crítiques en quan al seu estat de conservació, ja que en una part de la muralla s’han produït enfonsaments que fan perillar la seua estabilitat.

Davant esta situació, el Grup Municipal de Compromís ha proposat al Ple instar al Consell i a la Diputació Provincial de València a que en els Pressupostos per a l’exercici de 2014 doten una partida pressupostària que servisca per poder consolidar i concloure les obres de la 2ª Fase del Pont del Vidre a Llíria.

 

COMPROMÍS RECLAMA FINAANCIACIÓN PARA FINALIZAR LAS OBRAS DEL PONT DEL VIDRE AL CONSELL Y DIPUTACIÓN

Garcia: “El proyecto trae 10 años parado y afecta en una zona protegida de interés patrimonial en peligro de hundimiento”.

El Plan Especial de Protección y Rehabilitación para la Villa Vella de Llíria (PEPRI), recoge una actuación importante para la recuperación de la zona llamada “Pont del Vidre” y la apertura a los peatones del corredor que hay en la torre musulmana que comunica las calles de Joan de Austria con Joan de Mata.

Según el portavoz de Compromís, Paco Garcia Latorre, este proyecto, del cual se ejecutó una 1ª Fase en 2002, fue asumido en su integridad por parte del Instituto Valenciano de la Vivienda (IVVSA), del cual se tenía el compromiso firme de que se iba a ejecutar una 2ª Fase para culminar la actuación prevista.

Este Instituto público ha desaparecido y la actuación situada en un entorno declarado Bien de Interés cultural ha quedado paralizada más de 10 años, sin que otro organismo autonómico o provincial se hiciera cargo de la misma.

Para Garcia, la situación actual de la muralla y torre musulmana son en algún punto críticas en cuando a su estado de conservación, dado que en una parte de la muralla se han producido hundimientos que hacen peligrar su estabilidad.

Ante esta situación, el Grupo Municipal de Compromís ha propuesto al Pleno instar al Consell y a la Diputación Provincial de Valencia a que en los Presupuestos para el ejercicio de 2014 doten una partida presupuestaria que sirva para poder consolidar y concluir las obras de la 2ª Fase del Pont del Vidre en Llíria.