Riera: ”Els veïns tindrem que pagar prop d’1 milió d’euros en interessos per culpa de que el Consell de Fabra no paga el que deu a la Ciutat de Llíria”.

Els comptes municipals de Llíria continuen ressentint-se per la ineptitud econòmica del Consell, que arrossega un deute econòmic amb el municipi que ja supera els 3 milions d’euros, concretament la xifra és de 3.071.281,21 euros.

Segons la portaveu econòmica de Compromís per Llíria en la Comissió d’Hisenda, Inma riera Lloret, els deutes s’acumulen en les arques públiques locals des de fa més de 5 anys. De fet, tenim exemples sagnants que es remunten a l’any 2008, concretament la de soterrament de contenidors, que suma un deute plurianual (de 2008 a 2010) que ascendeix a 325.000 euros. O altres casos com la restauració del Banys Àrabs amb un deute de 226.000 euros de l’exercici 2011, o un altre de uns 180.000 euros del Conservatori de Música dels anys 2011 i 2012, per rematar amb els més de 350.000 euros de l’Escola Taller Laurona de 2012. Entre altres deutes de menor quantia.

Estos deutes que el PP de Fabra no paga als ciutadans de Llíria, ha provocat que l’ajuntament haja tingut que concertar un crèdit que generarà prop d’1 milió d’euros en interessos que pagarem amb els nostres impostos, afirma Riera.

El forat econòmic provocat pel Consell en el municipi està llastrant la possibilitat de que estos diners puguen ser invertits en altres actuacions municipals o en la realització de Plans d’Ocupació que fomenten la creació de nous llocs de treball o jaciments laborals que ajuden a eixir de l’atur als més de 3.000 desocupats que hi ha en la localitat.

Per a Riera, la mala gestió econòmica feta pel Consell ha conduit a la ruïna econòmica a molts ajuntaments valencians com el de Llíria que, amb la concertació de nous préstecs i pagament d’interessos, tenen que fer front al deute de la Generalitat i pagar els malbarataments, obres improductives i esdeveniments desastrosos als que ens havia abocat la bogeria política del PP.

Des de Compromís es reclama major contundència per part de l’equip de Govern a l’hora de reclamar a la Generalitat que faça efectius estos pagaments i lliure als ciutadans de la localitat de la llosa d’interessos que ofeguen any rere any els pressupostos municipals.

 

LA GENERALITAT HA GENERADO UN AGUJERO ECONÓMICO DE 3 MILLONES DE EUROS AL AYUNTAMIENTO DE LLÍRIA

Riera: ”Los vecinos tendremos que pagar cerca de 1 millón de euros en intereses por culpa de que el Consell de Fabra no nos paga lo que debe a la Ciudad de Llíria”.

Las cuentas municipales de Llíria continúan resintiéndose por la ineptitud económica del Consell, que arrastra una deuda económica con el municipio que ya supera los 3 millones de euros, concretamente la cifra es de 3.071.281,21 euros.

Según la portavoz económica de Compromís per Llíria en la Comisión de Hacienda, Inma riera Lloret, las deudas se acumulan en las arcas públicas locales desde hace más de 5 años. De hecho, tenemos ejemplos sangrantes que se remontan al año 2008, concretamente la del soterramiento de contenedores, que suma una deuda plurianual (de 2008 a 2010) que asciende a 325.000 euros. También otros casos como la restauración de los Baños Árabes, con una deuda de 226.000 euros del ejercicio 2011, u otro caso de 180.000 euros del Conservatorio de Música de los años 2011 y 2012, para rematar con los más de 350.000 euros de la Escuela Taller Laurona de 2012. Entre otras deudas de menor menor cuantía.

Estas deudas que el PP de Fabra no paga a los ciudadanos de Llíria, ha provocado que el ayuntamiento haya tenido que concertar un crédito que generará cerca de 1 millón de euros en intereses que pagaremos con nuestros impuestos, afirma Riera.

El agujero económico provocado por el Consell en el municipio está lastrando la posibilidad de que este dinero puedan ser invertidos en otras actuaciones municipales o en la realización de Planes de Ocupación que fomentan la creación de nuevos puestos de trabajo o yacimientos laborales que ayuden a salir del paro a los más de 3.000 desempleados que hay en la localidad.

Para Riera, la mala gestión económica hecha por el Consell ha conducido a la ruina económica a muchos ayuntamientos valencianos como el de Llíria que, con la concertación de nuevos préstamos y pago de intereses, tienen que hacer frente a la deuda de la Generalitat y pagar los derroches, obras improductivas y eventos desastrosos a los que nos había abocado la locura política del PP.

Desde Compromís se reclaman mayor contundencia por parte del equipo de Gobierno a la hora de reclamar a la Generalitat que haga efectivos estos pagos y libere a los ciudadanos de la localidad de la losa de intereses que ahogan año tras año los presupuestos municipales.