El ple aprova la proposta de Compromís d’estudiar l’aplicació d’esta bonificació i aplicar l’ús d’estos vehicles en la flota municipal.
La regidora de Compromís, Vallivana Murgui Ortega, va exposar en el ple de l’ajuntament la necessitat de que el consistori comence a fer una aposta decidida pel control de la emissions de CO2 i potenciar l’ús de vehicles amb noves tecnologies més compatibles amb el medi ambient, com els cotxes híbrids.
Segons Ortega, l’eficiència energètica del vehicle elèctric és quasi el doble que el de combustió interna. Segons dades de la Comissió Europea, un cotxe elèctric té una eficiència del 60% enfront del 20% dels motors convencionals.
Davant esta situació, el Grup Municipal de Compromís va proposar que l’ajuntament estudie l’aplicació de bonificacions en l’Impost de Circulació als vehicles híbrids, com a mesura per a potenciar el seu ús, igual que s’agafe el compromís municipal que per part del consistori es compren este tipus de vehicles per a la flota de l’ajuntament per aquells serveis on es puga fer ús dels mateixos.
El ple de l’ajuntament va aprovar per unanimitat estes propostes, amb la finalitat d’estudiar quin tipus de bonificacions es poden emprar dins les competències municipals en l’impost de circulació i per a que en properes contractacions de vehicles municipals es tinga en comte l’ús dels cotxes híbrids.
LLÍRIA DA LUZ VERDE A PODER BONIFICAR EL IMPUESTO DE CIRCULACIÓN A LOS VEHÍCULOS ECOLÓGICOS
El pleno aprueba la propuesta de Compromís de estudiar la aplicación de esta bonificación y aplicar el uso de estos vehículos en la flota municipal.
La edil de Compromís, Vallivana Murgui Ortega, expuso en el pleno del ayuntamiento la necesidad de que el consistorio empiece a hacer una apuesta decidida por el control de la emisiones de CO2 y potenciar el uso de vehículos con nuevas tecnologías más compatibles con el medio ambiente, como los coches híbridos.
Según Ortega, la eficiencia energética del vehículo eléctrico es casi el doble que el de combustión interna. Según datos de la Comisión Europea, un coche eléctrico tiene una eficiencia del 60% frente al 20% de los motores convencionales.
Ante esta situación, el Grupo Municipal de Compromís propuso que el ayuntamiento estudiara la aplicación de bonificaciones en el Impuesto de Circulación a los vehículos híbridos, como medida para potenciar su uso, igual que se adquiriera el compromiso municipal que por parte del consistorio se compren este tipo de vehículos para la flota del ayuntamiento para aquellos servicios donde se pueda hacer uso de los mismos.
El pleno del ayuntamiento aprobó por unanimidad estas propuestas, con el fin de estudiar qué tipo de bonificaciones se pueden introducir dentro de las competencias municipales en el impuesto de circulación y para que en próximas contrataciones de vehículos municipales se tenga en cuenta el uso de coches híbridos.