Garcia: “La localitat opta ser un del més de 100 municipis valencians amb una festa turística pròpia”.
Anit el ple de l’ajuntament de Llíria va donar llum verda per unanimitat de tots els grups polítics a la proposta de Compromís-Move de instar a la Generalitat Valenciana, a través dels mecanismes reglamentaris establerts, a declarar “La Merenguina” com a Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana.
El portaveu de la Coalició, Paco Garcia Latorre, va exposar que després de 22 anys de celebració, amb un èxit continuat d’assistència de públic provinent de tots els racons de la Comunitat i de la resta de l’Estat, junt a la popularitat i resó mediàtic que este esdeveniment ha anat adquirint en el pas del temps, són elements suficients per a que l’ajuntament inicie els tràmits per a que esta festa de barri puga entrar a forma part de la llista de festes d’interès turístic que tenim a la Comunitat.
Per a Garcia, és de valorar la iniciativa i originalitat que varen tindre un grup de persones fa més de dues dècades, que amb la clavaria de festers al front, van decidir començar una aventura festiva amb un element singular, el merengue. Que junt a la festa de l’espuma i la música de fons, vàrem saber dinamitzar d’una forma molt especial les nits del mes d’agost en el barri del Raval de Llíria.
Esta cita, apunta Garcia, ja és un referent en tota la comarca i en la Comunitat, on xiquets i majors es reuneixen per gaudir d’una dolça batalla, on el projectils són menuts merengues blancs i blaus que inunden el pati de Sant Francesc, i que culmina en refrescant bany d’espuma i una dics mòbil.
És una de les batalles mes goloses del món, i cada any, en el mes d’agost, reuneix a mes participants que s’involucren en la mateixa. Més de 15.000 merengues elaborats per forns i pastisseries de la localitat són llançats en aquest esdeveniment singular, el qual s’ha convertit en un punt de trobada de molts joves i una cita que ja ha complit més de dues dècades de celebració, amb una projecció mediàtica i de participació que va en augment.
El regidor de la Coalició recorda que també està en tràmit la petició de declarar Bé d’Interés Cultural Immaterial les tradicionals festes de: La Romeria de Sant Vicent, la Peregrinació a Sant Miquel en les festes patronals i la Setmana Santa de Llíria. Elements que han de situar a la capital del Camp de Túria com a referent turístic i de difusió del patrimoni cultural i monumental.
Llíria aprueba declarar “La Merenguina” fiesta de interés turístico
Garcia: “La localidad opta ser uno del más de 100 municipios valencianos con una fiesta turística propia”.
Anoche el pleno del ayuntamiento de Llíria dio luz verde por unanimidad de todos los grupos políticos a la propuesta de Compromís-Move de instar a la Generalitat Valenciana, a través de los mecanismos reglamentarios establecidos, a declarar “La Merenguina” como Fiesta de Interés Turístico de la Comunidad Valenciana.
El portavoz de la Coalición, Paco Garcia Latorre, expuso que después de 22 años de celebración, con un éxito continuado de asistencia de público proveniente de todos los rincones de la Comunidad y del resto del Estado, junto a la popularidad y proyección mediática que este acontecimiento ha ido adquiriendo en el paso del tiempo, son elementos suficientes para que el ayuntamiento inicie los trámites para que esta fiesta de barrio pueda entrar a forma parte de la lista de fiestas de interés turístico que tenemos en la Comunidad.
Para Garcia, es de valorar la iniciativa y originalidad que tuvieron un grupo de personas hace más de dos décadas, que con la clavaría de festeros al frente, decidieron empezar una aventura festiva con un elemento singular, el merengue. Que junto a la fiesta de la espuma y la música de fondo, supieron dinamizar de una forma muy especial las noches del mes de agosto en el barrio del Rabal de Llíria.
Esta cita, apunta Garcia, ya es un referente en toda la comarca y en la Comunidad, donde niños y mayores se reúnen para disfrutar de una dulce batalla, donde los proyectiles son pequeños merengues blancos y azules que inundan el patio de San Francisco, y que culmina con un refrescante baño de espuma y una disco móvil.
Es una de las batallas más golosas del mundo, y cada año, en el mes de agosto, reúne a más participantes que se involucran en la misma. Más de 15.000 merengues elaborados por hornos y pastelerías de la localidad son lanzados en este acontecimiento singular, el cual se ha convertido en un punto de encuentro de muchos jóvenes y una cita que ya ha cumplido más de dos décadas de celebración, con una proyección mediática y de participación que va en aumento.
El edil de la Coalición recuerda que también está en trámite la petición de declarar Bien de Interés Cultural Inmaterial las tradicionales fiestas de: La Romería de San Vicente, la Peregrinación a San Miguel en las fiestas patronales y la Semana Santa de Llíria. Elementos que tienen que situar a la capital del Camp de Túria como referente turístico y de difusión del patrimonio cultural y monumental.