Garcia: “La Conselleria d’Educació i Cultura fa una gran aposta per impulsar els ensenyaments integrats de música i educació reglada a Llíria, així com en la millora de les Societats Musicals locals”

Segons ha anunciat el Diputat autonòmic de Compromís, Paco Garcia Latorre, el Consell va a revertir en el pròxim pressupost de 2019 les retallades que el PP va imposar al Centre Integrat d’Ensenyaments Musicals (CIEM) de la Ciutat de Llíria que s’imparteix en la Unió Musical.

Per a Garcia, este increment del 40% de les ajudes destinades a contribuir en el finançament de les despeses generades per la impartició del grau elemental de música de forma integrada i simultània amb els ensenyaments d’educació primària cursats per l’alumnat del Col·legi Unió Musical de Llíria, suposa la reparació d’un greuge que el govern de Camps va causar a la Ciutat de Llíria, quan es van reduir les aportacions de 160 mil euros anuals a tan sols 107 mil en l’any 2009.

Ara, deu anys després, la Generalitat incrementa les ajudes fins als 150 mil euros, un 40% més, amb la finalitat de poder contribuir a que estos ensenyaments tinguen un futur assegurat en la Ciutat de la Música i es puguen ampliar, tant en nombre d’hores com en especialitats instrumentals.

Des de Compromís hem estat reivindicant any rere any que este greuge es solventara. En 2019 el Govern del Botànic i el Conseller d’Educació, Vicent Marzà, han fet una aposta decidida per a que la Capital Valenciana de la Música per excel·lència de tota la Comunitat, puga continuar gaudint amb garanties d’este Centre Integrat d’Ensenyaments Musicals, el qual va ser pioner en tot l’Estat Espanyol quan es va constituir i continua sent una referència destacada de molts estudiosos de la cultura musical.

COMPLIMENT CONVENIS AMB LES DUES SOCIETATS

Igualment, Garcia apunta que, el Consell està complint des de principi de legislatura amb les dues societats musicals de la Ciutat, l’Ateneu Musical i d’Ensenyament Banda Primitiva i la Unió Musical de Llíria, amb els compromisos adquirits del finançament i pagament de les anualitats per a l’ampliació del Centre Social i nou Centre d’Innovació Musical, respectivament. Per a 2019 es destinaran 250 mil euros per a la Unió Musical i 150 mil per a la Banda Primitiva, tal i com està estipulat en el programa de pagaments acordat.

Un compromís que ha estat possible gràcies a un govern seriós i responsable, que compleix amb el que reivindicava, i que no ha deixat en cap moment desateses a les Societats Musicals de Llíria, a part de contribuir en altres línies menors d’ajudes en instruments i actuacions puntuals de les respectives seus musicals.

El CIEM de la Unión Musical recibirá un 40% más de ayudas en los presupuestos Generalitat 2019

Garcia: “La Consellería de Educación y Cultura hace una gran apuesta para impulsar las enseñanzas integradas de música y educación reglada en Llíria, así como en la mejora de las Sociedades Musicales locales”

Según ha anunciado el Diputado autonómico de Compromís, Paco Garcia Latorre, el Consell va a revertir en el próximo presupuesto de 2019 los recortes que el PP impuso en el Centro Integrado de Enseñanzas Musicales (CIEM) de la Ciutat de Llíria que se imparte en la Unión Musical.

Para Garcia, este incremento del 40% de las ayudas destinadas a contribuir en la financiación de los gastos generados por la impartición del grado elemental de música de forma integrada y simultánea con las enseñanzas de educación primaria cursados por el alumnado del Colegio Unión Musical de Llíria, supone la reparación de un agravio que el gobierno de Camps causó en la Ciutat de Llíria, cuando se redujeron las aportaciones de 160 mil euros anuales a tan sólo 107 mil en el año 2009.

Ahora, diez años después, la Generalitat incrementa las ayudas hasta los 150 mil euros, un 40% más, con el fin de poder contribuir a que estas enseñanzas tengan un futuro asegurado en la Ciutat de la Música y se puedan ampliar, tanto en número de horas como en especialidades instrumentales.

Desde Compromíso hemos ido reivindicando año tras año que este agravio se solventara. En 2019 el Gobierno del Botánic y el Conseller de Educación, Vicent Marzà, han hecho una apuesta decidida para que la Capital Valenciana de la Música por excelencia de toda la Comunitat, pueda continuar disfrutando con garantías de este Centro Integrado de Enseñanzas Musicales, el cual fue pionero en todo el Estado Español cuando se constituyó y continúa siendo una referencia destacada de muchos estudiosos de la cultura musical.

CUMPLIMIENTO CONVENIOS CON LAS DOS SOCIEDADES

Igualmente, Garcia apunta que, el Consell está cumpliendo desde principio de legislatura con las dos sociedades musicales de la Ciudad, el Ateneo Musical y de Enseñanza Banda Primitiva y la Unión Musical de Llíria, con los compromisos adquiridos de la financiación y pago de las anualidades para la ampliación del Centro Social y nuevo Centro de Innovación Musical, respectivamente. Para 2019 se destinarán 250 mil euros para la Unión Musical y 150 mil para la Banda Primitiva, tal y cómo está estipulado en el programa de pagos acordado.

Un compromiso que ha sido posible gracias a un gobierno serio y responsable, que cumple con lo que reivindicaba, y que no ha dejado en ningún momento desatendidas a las Sociedades Musicales de Llíria, aparte de contribuir en otras líneas menores de ayudas en instrumentos y actuaciones puntuales de las respectivas sedes musicales.