El PP genera una nova hipoteca milionària que tindran que afrontar els propietaris de vivendes de la UE 39 Corral de la Marquesa i UE40 Formidables (4,9 y 3,8 milions d’euros respectivament)”.

L’ajuntament de Llíria, amb els únics vots del PP ha decidit continuar arruïnant la vida dels propietaris de sòl en les zones residencials de Llíria. El darrer ple ordinari, el populars varen donar llum verda a dons nous PAIs en plena crisi econòmica, sense consens ni participació veïnal.

Per al portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, el equip de govern està aplicant un vertader “urbanicidi”, la mort i ruïna econòmica de les famílies de Llíria a base de quotes urbanístiques i desenvolupament urbanístic desaforat, sense control ni planificació.

Segons García, la regidoria d’urbanisme està completament fora de la realitat, obrint nous processos urbanitzadors en contra dels veïns en els pitjors moments de l’economia local i sense tindre en compte la viabilitat dels mateixos, ja que, ni s’ha consultat als afectats, ni s’ha fet una planificació, ni s’ha valorat el col·lapse en el que es troba el consistori amb diverses actuacions en marxa.

A més, des de Compromís s’alerta que els PAIs de Formidables i Corral de la Marquesa s’han iniciat mitjançant la petició d’una empresa (“TODO CONSTRUCCION 3033, SL,) creada “ad hoc” 6 dies abans de fer la petició formal d’inici de procediment en el consistori edetà. A més, esta empresa està vinculada amb ROMEFER SL, un altra empresa amb poques garanties, que es troba en situació de poca solvència i un risc molt elevat d’impagament.

Per a García, l’ajuntament ha treballat més en poder justificar l’inici del procediment, tal i com demanava l’empresa promotora, que en defensar i estudiar la viabilitat de cara als veïns i propietaris per poder fer front a les grans despeses que suposarà obrir estos nous PAIs. Axí com tampoc s’ha avaluat l’impacte que suposarà tindre més de 15 PAIs en marxa de cara a la gestió i les arques públiques municipals.

COMPROMÍS DEMANA MÉS GARANTIES

Des de Compromís es va reclamar que no es tramitaren estes noves actuacions i que es posposaren a un altre ple municipal per poder incloure en les Bases Particulars majors garanties de viabilitat econòmica, financera, tècnica i professional de l’empresa promotora, ja que en altres PAIS de Llíria els propietaris han vist com tant l’empresa urbanitzadora, com la constructora han fet suspensió de pagaments. Extrem que també venia avalat pels informes tècnics municipals, negant-se el PP a esta petició de més garanties.

 

LLÍRIA CONTINÚA CON EL “URBANICIDIO” ABRIENDO PAIS EN PLENA CRISIS EN CONTRA DE LOS PROPIETARIOS

 

El PP genera una nueva hipoteca millonaria que tendrán que afrontar los propietarios de viviendas de la UE 39 Corral de la Marquesa y UE40 Formidables (4,9 y 3,8 millones de euros respectivamente)”.

 

El ayuntamiento de Llíria, con los únicos votos del PP ha decidido continuar arruinando la vida de los propietarios de suelo en las zonas residenciales de Llíria. El último pleno ordinario, los populares dieron luz verde a dos nuevos PAIs en plena crisis económica, sin consenso ni participación vecinal.

 

Para el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, el equipo de gobierno está aplicando un verdadero “urbanicidio”, la muerte y ruina económica de las familias de Llíria a base de cuotas urbanísticas y desarrollo urbanístico desaforado, sin control ni planificación.

 

Según García, la concejalía de urbanismo está completamente fuera de la realidad, abriendo nuevos procesos urbanizadores en contra de los vecinos en los peores momentos de la economía local y sin tener en cuenta la viabilidad de los mismos, dado que, ni se ha consultado a los afectados, ni se ha hecho una planificación, ni se ha valorado el colapso en el que se encuentra el consistorio con varias actuaciones en marcha.

 

Además, desde Compromís se alerta que los PAIs de Formidables y Corral de la Marquesa se han iniciado mediante la petición de una empresa (TODO CONSTRUCCION 3033, SL,) creada “ad hoc” 6 días antes de hacer la petición formal de inicio de procedimiento en el consistorio edetano. Además, esta empresa está vinculada con ROMEFER SL, otra empresa con pocas garantías, que se encuentra en situación de poca solvencia y un riesgo muy elevado de impago.

 

Para García, el ayuntamiento ha trabajado más en poder justificar el inicio del procedimiento, tal y como pedía la empresa promotora, que en defender y estudiar la viabilidad de cara a los vecinos y propietarios para poder hacer frente a los grandes gastos que supondrá abrir estos nuevos PAIs. Así cómo tampoco se ha evaluado el impacto que supondrá tener más de 15 PAIs en marcha de cara a la gestión y las arcas públicas municipales.

 

COMPROMÍS PIDE MÁS GARANTIAS

 

Desde Compromís se reclamó que no se tramitaran estas nuevas actuaciones y que se pospusieran a otro pleno municipal para poder incluir en las Bases Particulares mayores garantías de viabilidad económica, financiera, técnica y profesional de la empresa promotora, dado que en otros PAIS de Llíria los propietarios han visto como tanto la empresa urbanizadora, como la constructora han hecho suspensión de pagos. Extremo que también venía avalado por los informes técnicos municipales, negándose el PP a esta petición de más garantías.