Compromís demana l’aplicació del reglament de borses de treball i que la selecció de personal s’ajuste a la legalitat, amb publicitat i convocant els processos que corresponga dintre del termini i en la forma escaient.

Novament l’equip de Govern de l’Ajuntament de Llíria ha procedit a realitzar una contractació de manera irregular i saltant-se tots els procediments previstos de selecció de personal públic. Aquesta vegada ha estat amb una professora de fagot del Conservatori de Música de la localitat.

Segons la regidora de Compromís en la Comissió de Personal, Inma Riera Lloret, la contractació d’aquesta persona ha incomplit les regles bàsiques de selecció en una administració pública, ja que s’ha realitzat sense donar publicitat i amb una simple oferta al SERVEF, on per casualitat, solament existia una demandant de feia poc temps que estava d’alta com a professora de fagot. Persona a la qual se li han realitzat dues contractacions consecutives, un abans de nadal i un altra a principi d’any que segueix en vigència en aquests moments.

A més, apunta Riera, s’ha vulnerat el Reglament municipal de Borses de Treball aprovat pel consistori, ja que s’ha omès la seua aplicació i l’equip de Govern porta temps sense actualitzar les respectives borses d’ocupació. Un fet que ja va ser denunciat per les centrals sindicals de cara a l’aprovació del pressupost municipal.

Per a la regidora de Compromís, el fet encara és més greu, atès que la substitució era previsible en el temps, ja que era per substituir a una altra persona que anava a agafar un permís per maternitat, amb la qual cosa hi havia temps suficient per haver previst la convocatòria dintre del termini i en la forma escaient de la corresponent borsa de treball a través dels procediments legals establerts a aquest efecte.

El Grup Municipal de Compromís demana al regidor de personal que aquest tipus de fets no siguen la norma i que es procedisca a la convocatòria urgent de les borses de treball per cobrir les substitucions que es puguin derivar per baixes laborals i permisos, així com la borsa de millora d’ocupació per al personal fix que porta caducada fa temps i la qual ha estat reivindicada pels representants dels treballadors en reiterades Meses de Negociació.

Riera considera que aquest tipus d’actuacions demostren la mala gestió que s’està realitzant per part del PP de Llíria en matèria de personal, ja que no és la primera vegada que s’ha contractat o nomenat personal al servei de l’ajuntament fora dels canals legals de selecció.

CONTRATAN IRREGULARMENTE A UNA PROFESORA DE MÚSICA DEL CONSERVATORIO MUNICIPAL

Compromís pide la aplicación del reglamento de bolsas de trabajo y que la selección de personal se ajuste a la legalidad, con publicidad y convocando los procesos que corresponda en tiempo y forma.

Nuevamente el equipo de Gobierno del Ayuntamiento de Llíria ha procedido a realizar una contratación de manera irregular y saltándose todos los procedimientos previstos de selección de personal público. Esta vez ha sido con una profesora de fagot del Conservatorio de Música de la localidad.

Según la concejal de Compromís en la Comisión de Personal, Inma Riera Lloret, la contratación de esta persona ha incumplido las reglas básicas de selección en una administración pública, ya que se ha realizado sin dar publicidad y con una simple oferta al SERVEF, donde por casualidad, solo existía una demandante de hacía poco tiempo se habida dado de alta como profesora de fagot. Persona a la cual se le han realizado dos contrataciones consecutivas, uno antes de navidades y otro a principio de año que sigue en vigencia en estos momentos.

Además, apunta Riera, se ha vulnerado el Reglamento municipal de Bolsas de Trabajo aprobado por el consistorio, ya que se ha omitido su aplicación y el equipo de Gobierno lleva tiempo sin actualizar las respectivas bolsas de empleo. Un hecho que ya fue denunciado por las centrales sindicales de cara a la aprobación del presupuesto municipal.

Para la concejal de Compromís, el hecho aún es más grave, dado que la sustitución era previsible en el tiempo, ya que era para sustituir a otra persona que iba a coger un permiso por maternidad, con lo cual había tiempo suficiente para haber previsto la convocatoria en tiempo y forma de la correspondiente bolsa de trabajo a través de los procedimientos legales establecidos al efecto.

El Grupo Municipal de Compromís pide al concejal de personal que este tipo de hechos no sean la norma y que se proceda a la convocatoria urgente de las bolsas de trabajo para cubrir las sustituciones que se puedan derivar por bajas laborales y permisos, así como la bolsa de mejora de empleo para el personal fijo que lleva caducada hace tiempo y la cual ha sido reivindicada por los representantesw en reiteradas Mesas de Negociación.

Riera considera que este tipo de actuaciones demuestran la mala gestión que se está realizando por parte del PP de Llíria en materia de personal, ya que no es la primera vez que se ha contratado o nombrado personal al servicio del ayuntamiento fuera de los cauces legales de selección.