Compromís critica el malbaratament de recursos públics i proposa utilitzar estos diners en finalitzar actuacions pendents o prioritzar obres i serveis més urgents als barris de la localitat.

L’ajuntament de Llíria ha sol·licitat la inclusió en el Pla Provincial d’Obres i Serveis de la Diputació de València per al 2013 (PPOS 2013), les obres de “Reforma de la 2ª Planta de l’Edifici d’Oficines Municipals” per import de 125.758 euros, IVA inclòs. L’edifici municipal de dalt del Mercat que s’utilitza com a oficines de l’ajuntament, inclosa la 2ª Planta, va ser remodelat i restaurat fa uns 10 anys, conservant-se en bon ús.

El Grup Municipal de Compromís entén que hi ha altres intervencions municipals que amb esta línia d’ajudes de la Diputació Provincial podrien donar pas a completar actuacions i ajudes ja compromeses d’altres administracions. Concretament “L’entorn de La Sang”, on ja s’han invertit 130.000 euros en una 1ª Fase (PPOS 2012), que units als 125.758 euros d’una 2ª Fase (PPOS 2013), podrien fer-se servir junt la subvenció concedida per la Generalitat de 376.156 euros, que encara es troba en vigor i pendent d’executar, per a culminar l’urbanització d’esta zona de la Vila Vella inclosa des de fa quasi dos dècades en el PEPRI.

Per al portaveu de Compromís, Paco García Latorre, la remodelació d’oficines no es un obra prioritària, ni atén a criteris d’eficiència, ni servei per ampliar espais, ja que a la ciutat hi ha altres intervencions més urgents, com són: la repavimentació de diversos carrers, creació de zones verdes o dotació d’equipaments; a part que les obres que es volen fer no contribuiran a l’estalvi energètic, donat que no es canvien les velles finestres, i tampoc es fan per espai, ja que l’edifici compta actualment amb despatxos i oficines buides. Per tant, sols respon a un objectiu merament estètic.

Segons García, esta decisió tampoc ajuda a un major rendiment i productivitat, ja que, el que les taules de treball estiguen més o menys separades en la nova distribució no es motiu per a que l’ajuntament siga més diligent i tramite els expedients amb major celeritat.

El portaveu ecosocialista afirma que en època de crisi no es pot malbaratar els diners públics dels contribuents en actuacions tan poc productives i cal pensar més en donar solucions als problemes reals de la ciutadania, atenent les demandes i reclamacions que dia a dia entren a l’ajuntament de Llíria. Com ara les patides pels veïns de la Vila Vella.

Per tot això, el Grup Municipal de Compromís proposà en el ple ordinari sol·licitar a la Diputació de València el canvi de l’obra del PPOS 2103 de “Reforma de la 2ª Planta de l’Edifici d’Oficines Municipals” per import de 125.758 euros, per la de “2ª Fase obres urbanització de l’entorn de l’església de La Sang”.  Iniciativa que no prosperà pels únics vots en contra del PP.

EL PP DE LLÍRIA QUIERE GASTARSE 125.000€ EN VOLVER A REMODELAR OFICINAS QUE SE ESTAN EN BUEN ESTADO

Compromís critica el derroche de recursos públicos y propone utilizar este dinero para finalizar actuaciones pendientes o priorizar obras y servicios más urgentes en los barrios de la localidad.
El ayuntamiento de Llíria ha solicitado la inclusión en el Plan Provincial de Obras y Servicios de la Diputación de Valencia para el 2013 (PPOS 2013), las obras de “Reforma de la 2ª Planta del Edificio de Oficinas Municipales” por importe de 125.758 euros, IVA incluido. El edificio municipal ubicado encima del Mercado que se utiliza como oficinas del ayuntamiento, incluida la 2ª Planta, fue remodelado y restaurado hace unos 10 años, conservándose en buen uso.
El Grupo Municipal de Compromís entiende que hay otras intervenciones municipales que con esta línea de ayudas de la Diputación Provincial podrían servir para completar actuaciones y ayudas ya comprometidas de otras administraciones. Concretamente “El entorno de La Sangre”, donde ya se han invertido 130.000 euros en una 1ª Fase (PPOS 2012), que unidos a los 125.758 euros de una 2ª Fase (PPOS 2013), podrían usarse junto la subvención concedida por la Generalitat de 376.156 euros, que todavía se encuentra en vigor y pendiente de ejecutar, para culminar la urbanización de esta zona de la Villa Vella incluida desde hace casi dos décadas en el PEPRI.
Para el portavoz de Compromís, Paco García Latorre, la remodelación de oficinas no es una obra prioritaria, ni atiende a criterios de eficiencia, ni sirve para ampliar espacios, dado que en la ciudad hay otras intervenciones más urgentes, como son: la repavimentación de varias calles, creación de zonas verdes o dotación de equipamientos; a parte de que las obras que se quieren hacer no contribuirán al ahorro energético, dado que no se cambian las viejas ventanas, y tampoco se hace por espacio, puesto que el edificio cuenta actualmente con despachos y oficinas vacías. Por lo tanto, sólo responde a un objetivo meramente estético.
Según García, esta decisión tampoco ayuda a un mayor rendimiento y productividad, dado que, el que las mesas de trabajo estén más o menos separadas en la nueva distribución no es motivo para que el ayuntamiento sea más diligente y tramite los expedientes con mayor celeridad.
El portavoz eco socialista afirma que en época de crisis no se puede derrochar el dinero público de los contribuyentes en actuaciones tan poco productivas y hay que pensar más en dar soluciones a los problemas reales de la ciudadanía, atendiendo las demandas y reclamaciones que día a día entran al ayuntamiento de Llíria. Como por ejemplo las sufridas por los vecinos de la Villa Vella.
Por todo esto, el Grupo Municipal de Compromís propuso en el pleno ordinario solicitar a la Diputación de Valencia el cambio de la obra del PPOS 2103 de “Reforma de la 2ª Planta del Edificio de Oficinas Municipales” por importe de 125.758 euros, por la de “2ª Fase obras de urbanización del entorno de la iglesia de La Sangre. Iniciativa que no prosperó por los únicos votos en contra del PP.