Les xifres de la memòria anual augmenten un 15% el nombre de reclamacions, les quals es centren en telefonia, banca i serveis de primera necessitat com llum, aigua i gas.

Els veïns de Llíria han vist com durant 2012 la pressió fiscal ha sigut un comú denominador en tots els impostos i taxes municipals. Però, també en l’augment de subministraments de serveis bàsics com són l’aigua, la llum i el gas, els quals han patit diverses pujades, tant des de l’administració local com des de l’Estat.

Segons l’informe de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) corresponent a l’any 2012, més de 1.200 persones varen acudir a este servei per demanar informació o presentar reclamacions. Una xifra que suposa un 15% més que l’exercici anterior.

Pujada taxa aigua potable

Dintre dels serveis bàsics, un dels que els ciutadans han observat una augment considerable ha estat en la nova pujada de la taxa d’aigua, la qual s’ha vist incrementada, no tant per la sentència que obligava a l’ajuntament a pagar un tant per l’extracció de l’aigua en alta, sinó més pels nous trams que el PP ha modificat i que castiguen als consum familiars.

Reclamacions a bancs

Uns altre sector que ha vist incrementades les queixes en Llíria ha estat el sector financer, sobretot en el que fa referència amb la participació en preferents i altres productes semblants. On molts ciutadans es senten estafats i on s’han perdut milions d’euros per manca d’informació o per haver-se facilitat una informació sesgada que de cap manera era comprensible pels usuaris.

Des de Compromís valorem positivament el treball que s’ha fet des de l’OMIC atenent als ciutadans que cada dia han passat per les oficines municipals i el grau de resolució que s’ha donat en les queixes presentades, on la gran majoria han estat resoltes a favor dels consumidors.

LAS PRESIÓN FISCAL DEL PP DISPARA LAS QUEJAS EN LA OMIC DE LLÍRIA

Las cifras de la memoria anual aumentan un 15% el número de reclamaciones, las cuales se centran en telefonía, banca y servicios de primera necesidad como luz, agua y gas.

Los vecinos de Llíria han visto como durante 2012 la presión fiscal ha sido un común denominador en todos los impuestos y tasas municipales. Pero, también en el aumento de suministros de servicios básicos cómo son el agua, la luz y el gas, los cuales han sufrido varias subidas, tanto desde la administración local como desde el Estado.

Según el informe de la Oficina Municipal de Información al Consumidor (OMIC) correspondiente a 2012, más de 1.200 personas acudieron a este servicio para pedir información o presentar reclamaciones. Una cifra que supone un 15% más que el ejercicio anterior.

Subida tasa agua potable

Dentro de los servicios básicos, uno de los que los ciudadanos han observado una aumento considerable ha sido en la nueva subida de la tasa de agua, la cual se ha visto incrementada, no tanto por la sentencia que obligaba al ayuntamiento a pagar un tanto por la extracción del agua en alta, sino más por los nuevos tramos que el PP ha modificado y que castigan a los consumos familiares.

Reclamaciones en bancos

Otro sector que ha visto incrementadas las quejas en Llíria ha sido el sector financiero, sobre todo en lo que hace referencia con la participación en preferentes y otros productos parecidos. Dónde muchos ciudadanos se sienten estafados y donde se han perdido millones de euros por carencia de información o por haberse facilitado una información sesgada que de ninguna forma era comprensible por los usuarios.

Desde Compromís valoramos positivamente el trabajo que se ha hecho desde la OMIC atendiendo a los ciudadanos que cada día han pasado por las oficinas municipales y el grado de resolución que se ha dado en las quejas presentadas, donde la gran mayoría han sido resueltas a favor de los consumidores.