García. “Cal establir un mapa o zonificació per a la seua ubicació, així com determinar la temporalitat per a la realització de l’activitat”.

La recollida de roba usada, complements i calçat és una activitat que va en augment, sobretot en època de crisi, on empreses i ONGs han duplicat el nombre de contenidors que es distribueixen per les poblacions i ciutats del nostre territori.
Aquesta activitat, apunta el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, en realitzar-se en domini públic, concretament en l’ocupació de part de la via pública o de voreres, requereix d’una regulació municipal per al seu control, vigilància i seguiment, en la qual a més, caldria establir un mapa o zonificació dels punts on seria més idoni situar aquest tipus de contenidors de recollida.
En el municipi de Llíria, ha augmentat el nombre de contenidors, i per tant caldria realitzar una regulació mitjançant convenis amb les entitats sense ànim de lucre o be fent la corresponent licitació si va dirigida a empresa privades amb ànim de lucre, establint les condicions i temporalitat en la qual es podrà desenvolupar aquesta activitat.
Davant aquesta situació, el grup municipal de Compromís ha proposat al Ple de l’ajuntament que s’establisca una regulació administrativa que regule el nombre de contenidors que es poden col·locar, la temporalitat, les condicions d’ús, higiènic sanitàries, de neteja, assegurances de responsabilitat civil, entre d’altres que ha de reunir les ONGs o empreses privades per a l’explotació d’aquest servei, tant en el casc urbà com a les urbanitzacions de la localitat.

 

COMPROMÍS PROPONE REGULAR LOS CONTENEDORES DE RECOGIDA DE ROPA, CALZADO Y COMPLEMENTOS

 

García. “Hay que establecer un mapa o zonificación para su ubicación, así como determinar la temporalidad para la realización de la actividad”.

 

La recogida de ropa usada, complementos y calzado es una actividad que va en aumento, sobretodo en época de crisis, donde empresas y ONGs han duplicado el número de contenedores que se distribuyen por las poblaciones y ciudades de nuestro territorio.

 

Esta actividad, apunta el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, al realizarse en dominio público, concretamente en la ocupación de parte de la vía pública o de aceras, requiere de una regulación municipal para su control, vigilancia y seguimiento, en la que además, habría que establecer un mapa o zonificación de los puntos donde sería más idóneo situar este tipo de contendores de recogida.

 

En el municipio de Llíria, ha aumentado el número de contenedores, y por tanto habría que realizar una regulación mediante convenios con las entidades sin ánimo de lucro o bien haciendo la correspondiente licitación si va dirigida a empresa privadas con ánimo de lucro, estableciendo las condiciones y temporalidad en la que se podrá desarrollar esta actividad.

 

Ante esta situación, el grupo municipal de Compromís ha propuesto al Pleno del ayuntamiento que se establezca una regulación administrativa que regule el número de contendores que se pueden colocar, la temporalidad, las condiciones de uso, higiénico sanitarias, de limpieza, seguros de responsabilidad civil, entre otras que deban de reunir las ONGs o empresa privadas para la explotación de este servicio, tanto en el casco urbano como en las urbanizaciones de la localidad.