Compromís denuncia que va a complir-se un any del desastrós incendi que va socarrar 3 mil hectàrees de bosc a Llíria mentre l’ajuntament encara no ha fet efectives les indemnitzacions.

La Conselleria de Governació i l’ajuntament de Llíria estan mostrant la seua ineptitud i la mala gestió que està fent-se en el tràmit de les indemnitzacions que els afectats pels incendis de l’any 2012 tenien que haver rebut i que, a hores d’ara, encara no han vist ni un cèntim.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, les promeses fetes pel Conseller de Governació s’han quedat en sac buit. De fet, la complexitat en l’aplicació del Decret que regula estes ajudes i la lentitud en la que els ajuntaments estan tramitant els expedients, fa que un anys després del sinistre, molts llauradors com els que tenien les terres en el terme municipal de Llíria, encara no han percebut cap compensació econòmica.

Així mateix, el regidor ecosocialista denuncia que els entrebancs administratius que ha envoltat la concessió d’estes indemnitzacions, han fet que molts propietaris renunciaren demanar les mateixes o desistiren una volta concedides.

Fins i tot, el sindicat de La Unió de Llauradors ha elaborat un informe on es desprèn que per a ajudes agràries a causa dels incendis tan sols s’adreçaran 2 milions d’euros dels 9 previstos i anunciats. No obstant això, aquesta quantitat serà inferior a allò fet públic per l’Administració autonòmica, perquè es tracten d’assignacions però no es troben justificades.

A més dels impagaments, Compromís també denuncia que estes ajudes no han sigut concedides en la seu totalitat als afectats per l’incendi, ja que dels 125.000 euros consignats, un 25% s’han quedat sense adjudicar per culpa de les condicions restrictives del Decret de la Generalitat per a optar a les mateixes. Així s’han quedat desprotegits propietaris que podrien haver rebut algun tipus de compensació pels arbres, collita cremada o ramat, però que la rigidesa del Decret  aprovat pel Consell els ho ha impedit.

Des de Compromís s’insta a la Conselleria de Governació i a l’ajuntament de Llíria a fer menys propaganda i promeses falses i es dedique a agilitzar estos tràmits i que els titulars de les propietats afectades puguen rebre en el menor temps possible estes ajudes.

Igualment es reclama des de la Coalició ecosocialista que es continue amb els treballs de restauració i reforestació que la Generalitat va dir que es farien en diverses fases en els monts cremats, ja que es este any, sols s’ha fet una primera fase i després els treballs han quedat totalment aturats.

LAS INDEMNIZACIONES A LOS LABRIEGOS AFECTADOS POR LOS INCENDIOS TODAVÍA ESTÁN PENDIENTES DE PAGO

 

Compromís denuncia que va a cumplirse un año del desastroso incendio que arrasó 3 mil hectáreas de bosque en Llíria mientras el ayuntamiento todavía no ha hecho efectivas las indemnizaciones.

 

La Conselleria de Gobernación y el ayuntamiento de Llíria están mostrando su ineptitud y la mala gestión que está haciéndose en el trámite de las indemnizaciones que los afectados por los incendios del año 2012 tenían que haber recibido y que, a estas alturas, todavía no han visto ni un céntimo.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, las promesas hechas por el Conseller de Gobernación se han quedado en saco roto. De hecho, la complejidad en la aplicación del Decreto que regula estas ayudas y la lentitud en la que los ayuntamientos están tramitando los expedientes, hace que un año después del siniestro, muchos labradores como los que tenían las tierras en el término municipal de Llíria, todavía no han percibido ninguna compensación económica.
Así mismo, el regidor eco socialista denuncia que las trabas administrativas que ha rodeado la concesión de estas indemnizaciones, han hecho que muchos propietarios renunciaran pedir las mismas o desistieran una vez concedidas.
Incluso, el sindicato de La Unió de Llauradors ha elaborado un informe donde se desprende que para ayudas agrarias debido a los incendios tan sólo se dirigirán 2 millones de euros de los 9 previstos y anunciados. Sin embargo, esta cantidad será inferior a aquello hecho público por la Administración autonómica, porque se tratan de asignaciones pero no se encuentran justificadas.
Además de los impagos, Compromís también denuncia que estas ayudas no han sido concedidas en la su totalidad a los afectados por el incendio, dado que de los 125.000 euros consignados, un 25% se han quedado sin adjudicar por culpa de las condiciones restrictivas del Decreto de la Generalitat para optar a las mismas. Así se han quedado desprotegidos propietarios que podrían haber recibido algún tipo de compensación por los árboles, cosecha quemada o rebaño, pero que la rigidez del Decreto aprobado por el Consell se lo ha impedido.
Desde Compromís se insta a la Conselleria de Gobernación y al ayuntamiento de Llíria a hacer menos propaganda y promesas falsas y se dediquen a agilizar estos trámites y que los titulares de las propiedades afectadas puedan recibir en el menor tiempo posible estas ayudas.
Igualmente se reclama desde la Coalición eco socialista que se continúe con los trabajos de restauración y reforestación que la Generalitat dijo que se harían en varias fases en los montes quemados, dado que se este año, sólo se ha hecho una primera fase y después los trabajos han quedado totalmente paralizados.