El Govern Local aprova una retaxació de càrregues d’un 8% en Vergel de San Miguel que suposarà un pagament d’uns 3.200 euros més per una parcel·la mitjana de 800 m2, a pagar en dos quotes consecutives.

La política urbanística de Llíria continua castigant les economies familiars de milers de propietaris que s’han vist atrapats per la voràgine urbanitzadora del PP i la proliferació de PAIs en plena crisi econòmica.

Segons el portaveu de Compromís en l’ajuntament de Llíria, Paco Garcia Latorre, este és el cas de la urbanització Vergel de San Miguel, on el PP ha aprovat en l’últim ple i en solitari, una retaxació de càrregues en favor de l’empresa urbanitzadora COBRA que suposa que el veïns han de pagar addicionalment 320 mil euros mes IVA. Una xifra que no tindrien que haver pagat tal i com es va comprometre l’oficina urbanitzadora municipal AMIGU, on es va dir que el preu de l’obra era “tancat”. Un preu que al final ha estat un engany.

Augment del preu m2 urbanització

A hores d’ara, afegeix Garcia, el preu de m2 d’urbanització ha augmentat un 12%, passant de tindre que pagar 36 euros/m2 a pagar 40 euros/m2. Una xifra inacceptable per al conjunt de veïns de Vergel, que han interposat diversos escrits i al·legacions a este expedient de re taxació.

Per a la majoria de veïns, este increment de preu suposa un engany, ja que es va a executar una urbanització més roina de la projectada i a més, es va a reduir la qualitat i confortabilitat de la mateixa, mentre el preu s’ha disparat per damunt del que es va prometre abans d’iniciar el procés.

Ara, apunta el portaveu de Compromís, els propietaris van a veure incrementades les quotes urbanístiques de manera sorprenent en dos pagaments més, els quals estaran al voltant de 1.600 euros.

Segons els propietaris, l’empresa a part d’incomplir els terminis d’execució, ha creat nous problemes d’accessibilitat, de connexió de llum i de tancaments en moltes parcel·les, problemes que s’han traslladat a l’ajuntament i que encara estan per solucionar.

 

Un problema afegit, és que tant l’equip de govern, com les parts implicades tenen postures diametralment oposades a la retaxació, fet que de segur conduirà a que este nou increment de preus d’urbanització acabe en els tribunals. Costos que tindran que ser novament assumits per tots.

El URBANICIDIO CONTINÚA CASTIGANDO A LOS VECINOS DE LLÍRIA

El Gobierno Local aprueba una retasación de cargas de un 8% en Vergel de San Miguel que supondrá un pago de unos 3.200 euros más por una parcela media de 800 m2, a pagar en dos cuotas consecutivas.

La política urbanística de Llíria continúa castigando las economías familiares de miles de propietarios que se han visto atrapados por la vorágine urbanizadora del PP y la proliferación de PAIs en plena crisis económica.

Según el portavoz de Compromís en el ayuntamiento de Llíria, Paco Garcia Latorre, este es el caso de la urbanización Vergel de San Miguel, donde el PP ha aprobado en el último pleno y en solitario, una retasación de cargas en favor de la empresa urbanizadora COBRA que supone que los vecinos tienen que pagar adicionalmente 320 mil euros mas IVA. Una cifra que no tendrían que haber pagado tal y cómo se comprometió la oficina urbanizadora municipal AMIGU, donde se dijo que el precio de la obra era “cerrado”. Un precio que al final ha sido un engaño.

Aumento del precio m2 urbanización

A estas alturas, añade Garcia, el precio de m2 de urbanización ha aumentado un 12%, pasando de tener que pagar 36 euros/m2 a pagar 40 euros/m2. Una cifra inaceptable para el conjunto de vecinos de Vergel, que han interpuesto varios escritos y alegaciones a este expediente de re tasación.

Para la mayoría de vecinos, este incremento de precio supone un engaño, dado que se va a ejecutar una urbanización más mala de la proyectada y además, se va a reducir la calidad y confortabilidad de la misma, mientras el precio se ha disparado por encima de lo que se prometió antes de iniciar el proceso.

Ahora, apunta el portavoz de Compromís, los propietarios van a ver incrementadas las cuotas urbanísticas de manera sorpresiva en dos pagos más, los cuales estarán alrededor de 1.600 euros.
Según los propietarios, la empresa aparte de incumplir los plazos de ejecución, ha creado nuevos problemas de accesibilidad, de conexión de luz y de cerramientos en muchas parcelas, problemas que se han trasladado al ayuntamiento y que todavía están por solucionar.

Un problema añadido, es que tanto el equipo de gobierno, como las partes implicadas tienen posturas diametralmente opuestas a la retasación, hecho que de seguro conducirá a que este nuevo incremento de precios de urbanización acabe en los tribunales. Costes que tendrán que ser nuevamente asumidos por todos.