Per primera volta en la democràcia, l’ajuntament va traure un préstec, no per a inversions, sinó per a pagar factures pendents de 2,1 milions d’euros.

A l’últim Ple Municipal es va portar el tancament del pressupost de l’ajuntament de l’exercici de 2012, un exercici clarament marcat pel deute de la Generalitat i per la pujada d’impostos i les taxes municipals.

Segons la portaveu econòmica de Compromís a l’ajuntament de Llíria, Inma Riera Lloret, la gestió econòmica de l’equip de Govern ha sigut nefasta per als interessos dels ciutadans de la localitat, ja que per primera volta en la història de la democràcia local, el PP s’ha endeutat en un préstec de més de 2,1 milions d’euros per a pagar deute corrent, quan fins ara, tots els equips de govern precedents, sempre ho havien fet per millorar la ciutat i fer inversions, que són les que generen ocupació, no per a pagar deutes i saraos. Un fet que comportarà en els pròxims deu anys a tindre que pagar prop d’1 milió d’euros en interessos de les butxaques de tots els contribuents.

Per un altra banda, apunta Riera, el Govern local ha estat incapaç de recaptar el més de 2,5 milions que ens deu la Generalitat Valenciana, extrem que ens porta a que els ciutadans de Llíria estem finançant la destrossa i roina econòmica en la que el populars han deixat al País Valencià.

Segons Riera, un altre fet dolent, es que durant 2012 l’ajuntament ha fet créixer els seus ingressos a força de pujar impostos i taxes. Hem vist com l’IBI (l’impost de bens immobles) ha tornat a pujar-se un 10%, que suposa 500 mil euros més que l’any anterior. Així com les taxes, que pugen uns altres 300 mil euros. Traduint-se en un clar augment de la pressió fiscal per poder traure l’ajuntament dels números rojos que arrossegava d’altres exercicis.

Estes circumstàncies, han fet que l’ajuntament de Llíria estiguera durant tot un any inhabilitat per fer inversions, ja que no es varen poder executar cap de les inversions del pressupost de 2012 vinculades a nous préstecs, que estaven bloquejats per la situació financera.

En resum, apunta la regidora de Compromís, es va finalitzar un exercici de 2012 amb una execució d’ingressos per sobre del 90%, mentre que en matèria de despesa sols es va poder executar un 70%, on no es varen executar inversions, apartat que es generador d’ocupació i riquesa a la ciutat. Culminant un any, on els tècnics de la intervenció municipal conclouen a més que, el 2012 es un any comptable que no s’ajusta al principi d’estabilitat pressupostària.

 

LLÍRIA CIERRA EL PRESUPUESTO DE 2012 CON UNA GRAN SUBIDA DE LA PRESIÓN FISCAL

Por primera vez en la democracia, el ayuntamiento saca un préstamo, no para inversiones, sino para pagar facturas pendientes de 2,1 millones de euros.

En el último Pleno Municipal se llevó el cierre del presupuesto del ayuntamiento del ejercicio de 2012, un ejercicio claramente marcado por la deuda de la Generalitat y por la subida de impuestos y las tasas municipales.

Según la portavoz económica de Compromís en el ayuntamiento de Llíria, Inma Riera Lloret, la gestión económica del equipo de Gobierno ha sido nefasta para los intereses de los ciudadanos de la localidad, dado que por primera vez en la historia de la democracia local, el PP se ha endeudado en un préstamo de más de 2,1 millones de euros para pagar gasto corriente, cuando hasta ahora, todos los equipos de gobierno precedentes, siempre lo habían hecho para mejorar la ciudad y hacer inversiones, que son las que generan ocupación, no para pagar deudas y saraos. Un hecho que comportará en los próximos diez años a tener que pagar cerca de 1 millón de euros en intereses de los bolsillos de todos los contribuyentes.

Por otro lado, apunta Riera, el Gobierno local ha sido incapaz de recaudar los más de 2,5 millones que nos debe la Generalitat Valenciana, extremo que nos lleva a que los ciudadanos de Llíria estamos financiando el destrozo y ruina económica en la que lo populares han dejado el País Valenciano.

Según Riera, otro hecho perjudicial, es que durante 2012 el ayuntamiento ha hecho crecer sus ingresos a base de subir impuestos y tasas. Hemos visto como el IBI (el impuesto de bienes inmuebles) ha vuelto a subirse un 10%, lo cual supone 500 mil euros más que el año anterior. Así como las tasas, que suben otros 300 mil euros. Traduciéndose en un claro aumento de la presión fiscal para poder sacar el ayuntamiento de los números rojos que arrastraba de otros ejercicios.

Estas circunstancias, han hecho que el ayuntamiento de Llíria estuviera durante todo un año inhabilitado para hacer inversiones, dado que no se pudieron ejecutar ninguna de las inversiones del presupuesto de 2012 vinculadas a nuevos préstamos, que estaban bloqueadas por la situación financiera.

En resumen, apunta la regidora de Compromís, se finalizó un ejercicio de 2012 con una ejecución de ingresos por encima del 90%, mientras que en materia de gasto sólo se pudo ejecutar un 70%, donde no se ejecutaron inversiones, apartado que es generador de ocupación y riqueza a la ciudad. Culminando un año, donde los técnicos de la intervención municipal concluyen además que, el 2012 es un año contable que no se ajusta a principios de estabilidad presupuestaria.