La proposta presentada al Ple pel Grup de Compromís es materialitzarà en breu a la urbanització de Vall de Llíria.

El Grup de Compromís, fent-se ressò de les demandes veïnals, va proposar en l’últim ple ordinari la iniciativa de crear espais destinats a ubicar estes instal·lacions en parcs urbans i periurbans que hi ha en la localitat i les urbanitzacions del terme municipal de Llíria.

Segons la regidora de Compromís, Inma Riera Lloret, la proposta va nàixer d’un col·lectiu de veïns de la urbanització Vall de Llíria, davant la prohibició municipal de poder entrar en zones verdes per passejar a les seues mascotes, fet que era contrari a la normativa autonòmica referent a animals de companyia, que preveu que en estos espais públics s’han d’habilitar zones degudament senyalitzades amb la finalitat de servir com a zona d’esplai i esbarjo dels gossos.

Des de Compromís es felicita que l’ajuntament haja aprovat per unanimitat de tots els Grups municipals esta iniciativa que pot ser pionera a les poblacions de la Comarca del Camp de Túria.

Riera apunta que, este tipus d’instal·lacions ja estan implantades en molts ajuntaments valencians amb molt d’èxit, oferint una alternativa més atractiva i adequada a les necessitats dels propietaris de cans i ajuda a millorar la qualitat de la població i la convivència ciutadana.

El grup ecosocialista apunta que la mesura ha estat molt ben acollida pels propietaris de gossos i per les associacions i entitats que estan lluitant i treballant pels drets dels animals de companyia.

Segons els tècnics municipals, estes zones habilitades seran ubicades en espais públics que compten amb una superfície mínima de 5.000 m2, els quals podran comptar a més amb jocs per als cans.

 

 

 

LLÍRIA CREARÁ ESPACIOS PARA ALBERGAR PARQUES CANINOS EN LA LOCALIDAD Y EN LAS URBANIZACIONES

La propuesta presentada al Pleno por el Grupo de Compromís se materializará en breve en la urbanización de Vall de Llíria.

El Grupo de Compromís, haciéndose eco de las demandas vecinales, propuso en el último pleno ordinario la iniciativa de crear espacios destinados a ubicar estas instalaciones en parques urbanos y periurbanos que hay en la localidad y en las urbanizaciones del término municipal de Llíria.

Según la concejal de Compromís, Inma Riera Lloret, la propuesta nació de un colectivo de vecinos de la urbanización Vall de Llíria, ante la prohibición municipal de poder entrar en zonas verdes para pasear a sus mascotas, hecho que era contrario a la normativa autonómica en lo referente a animales de compañía, que prevé que en estos espacios públicos se tienen que habilitar zonas debidamente señalizadas con el fin de servir como zona de esparcimiento y recreo de los perros.

Desde Compromís se felicita que el ayuntamiento haya aprobado por unanimidad de todos los Grupos municipales esta iniciativa que puede ser pionera en las poblaciones de la Comarca del Camp de Túria.

Riera apunta que, este tipo de instalaciones ya están implantadas en muchos ayuntamientos valencianos con mucho éxito, ofreciendo una alternativa más atractiva y adecuada a las necesidades de los propietarios de canes y ayuda a mejorar la calidad de la población y la convivencia ciudadana.

El grupo ecosocialista apunta que la medida ha sido muy bien acogida por los propietarios de perros y por las asociaciones y entidades que están luchando y trabajando por los derechos de los animales de compañía.

Según los técnicos municipales, estas zonas habilitadas serán ubicadas en espacios públicos que cuenten con una superficie mínima de 5.000 m2, los cuales podrán contar además con juegos para los canes.