Garcia: “Els operaris que es contracten podrien realitzar feines de prevenció de l’erosió, treballs silvícoles i de regeneració forestal”.

L’ajuntament de Llíria ha recaptat uns 95 mil euros de la venda de la fusta cremada en la zona de la Concòrdia a conseqüència dels devastadors incendis que assolaren els municipis d’Andilla i Llíria.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, el consistori ha tret a subhasta l’extracció de les prop de 3.000 hectàrees que varen ser devastades per les flames en l’estiu de 2012.

Garcia ha proposat al Ple de l’ajuntament que estos diners s’ocupen en la contractació de personal que siga destinat majoritàriament a la regeneració forestal i manteniment de les zones afectades per l’incendi, ja que l’efecte de l’erosió per pluges pot incidir greument en la desertització de les zones cremades.

El regidor eco socialista va apuntar en l’últim ple ordinari que, els 95 mil euros que es van a destinar per complementar el Pla d’Ocupació Local, part d’ells, es destinen a crear brigades de personal que s’encarreguen d’actuar en les zones de la Concòrdia on hi ha més perill d’erosió o de destrucció de la capa vegetal, així com es coordinen amb altres administracions públiques per poder fer alguna campanya de reforestació en zones on la repoblació natural siga dificultosa.

Per altra banda, també es poden utilitzar estes brigades de treballadors per tal de realitzar treballs silvícoles en zones del terme municipal de boscos frondosos, com les Travesses, per tal de previndre possibles incendis.

Segons Garcia, per lluitar contra els incendis forestals no sols s’ha de disposar de mitjans d’extinció ràpids i eficaços, sinó que cal fer una bona política de prevenció durant l’hivern amb treballs silvícoles i de manteniment, tant en zones públiques (com els que pot fer l’ajuntament), com en terrenys particulars, amb la finalitat d’evitar focs indesitjats o en cas de produir-se, intentar que la seua propagació siga la menor possible. Unes tasques que poden ser generadores d’ocupació.

COMPROMIS PROPONE QUE EL DINERO DE LA VENTA DE MADERA QUEMADA SE DESTINAN A MANTENIMIENTO Y REFORESTACIÓN

Garcia: “Los operarios que se contraten podrían realizar trabajos de prevención de la erosión, trabajos silvícolas y de regeneración forestal”.

El ayuntamiento de Llíria ha recaudado unos 95 mil euros de la venta de la madera quemada en la zona de la Concordia a consecuencia de los devastadores incendios que asolaron los municipios de Andilla y Llíria.
Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, el consistorio ha sacado a subasta la extracción de las cerca de 3.000 hectáreas que fueron devastadas por las llamas en el verano de 2012.
Garcia ha propuesto al Pleno del ayuntamiento que este dinero se emplee en la contratación de personal que sea destinado mayoritariamente a la regeneración forestal y mantenimiento de las zonas afectadas por el incendio, dado que el efecto de la erosión por lluvias puede incidir gravemente en la desertización de las zonas quemadas.
El concejal eco socialista apuntó en el último pleno ordinario que, los 95 mil euros que se van a destinar para complementar el Plan de Ocupación Local, parte de ellos, se destinan a crear brigadas de personal que se encargue de actuar en las zonas de la Concordia donde hay más peligro de erosión o de destrucción de la capa vegetal, así como se coordinen con otras administraciones públicas para poder hacer alguna campaña de reforestación en zonas donde la repoblación natural sea dificultosa.
Por otro lado, también se pueden utilizar estas brigadas de trabajadores para realizar trabajos silvícolas en zonas del término municipal de bosques frondosos, como Les Travesses, para prevenir posibles incendios.
Seguún Garcia, para luchar contra los incendios forestales no sólo se tiene que disponer de medios de extinción rápidos y eficaces, sino que hay que hacer una buena política de prevención durante el invierno con trabajos silvícolas y de mantenimiento, tanto en zonas públicas (como las que puede hacer el ayuntamiento), como en terrenos particulares, con el fin de evitar fuegos indeseados o en caso de producirse, intentar que su propagación sea la menor posible. Unos trabajos que pueden ser generadores de ocupación.