Garcia: “S’ha eliminat l’històric de tractament de fem durant els anys 2011 i 2012 que estaven penjats a la web i que demostraven la incompetent gestió del Consorci, on cada cop es produeix menys fem i cada any es paga més de taxa”.

Estos dies, el Consorcio Valencia Interior (CVI), que gestiona el reciclatge del fem de 5 comarques de l’interior (Camp de Túria, Serrans, Racó Ademús, Foia Bunyol i Requena-Utiel), ha donat un pas més en l’ocultació d’informació als usuaris i contribuents, els quals any rere any veuen com el rebut puja de manera exponencial mentre es produeix menys fem.

Segons el portaveu Comarcal de Compromís, Paco Garcia Latorre, davant les denuncies de la Coalició sobre l’abusiu increment que ha patit la taxa del reciclatge, que ha sigut en 2013 de més d’un 20% en algunes localitats, el CVI ha optat per eliminar de la seua web l’històric de pesades dels anys 2011 i 2012 on es feia palès la incompetència del consorci per tal de reduir el rebut anual, tot i produir cada anys menys fem que l’anterior i reciclar més tones en origen gràcies a la implantació de més contenidors i eco parcs.

Per a Garcia, estos fets no ajuden a millorar la imatge davant la ciutadania  de la gestió d’un consorci plegat d’interrogants en quan a la comptabilitat econòmica i el càlcul anual del cost del reciclatge i l’emissió dels rebuts.

SOBRE COSTOS PLANTA LLÍRIA

Des de Compromís es denuncia que els gestors del PP en el CVI volen carregar als usuaris els sobre costos que el concessionari ha tingut en la construcció de la Planta de Llíria per un import de 650 mil euros, quan ha sigut el concessionari el que ha incomplit el contracte i s’ha demorat més de 3 anys en posar en funcionament esta instal·lació, fent pagar més diners al contribuents per portar el fem a altres plantes de reciclatge durant tot este temps.

El portaveu comarcal demana que es complisca el contracte de concessió fet l’any 2007 amb l’empresa Ecored i que per part del CVI no es paguen més diners que els que es van acordar en el seu moment, ja que este fet suposarà un nou encariment de la taxa.

La Coalició del Camp de Túria reclama transparència i uns comptes que siguen públics i que estiguen a l’abast de tots els contribuents, on es tiguen clares les despeses que es fan, a quin es contracta i amb quins procediments, així com que els gestors del CVI expliquen amb claredat per què cada any es produeix menys fem i es recicla més, mentre cada any pugen desorbitadament els rebuts de la taxa.

EL CVI OCULTA DATOS DE TRATAMIENTO ANTE EL ABUSIVO AUMENTO DE LA TASA EN 2013

Garcia: “Se ha eliminado el histórico de tratamiento de basuras durante los años 2011 y 2012 que estaban colgados a la web y que demostraban la incompetente gestión del Consorcio, donde cada vez se produce menos residuos y cada año se paga más de tasa”.

Estos días, el Consorcio Valencia Interior (CVI), que gestiona el reciclaje de las basuras de 5 comarcas del interior (Camp de Túria, Serranos, Rincón Ademuz, Hoya Buñol y Requena-Utiel), ha dado un paso más en la ocultación de información a los usuarios y contribuyentes, los cuales año tras año ven como el recibo sube de manera exponencial mientras se produce menos basura.

Según el portavoz Comarcal de Compromís, Paco Garcia Latorre, ante las denuncias de la Coalición sobre el abusivo incremento que ha sufrido la tasa del reciclaje, que ha sido en 2013 de más de un 20% en algunas localidades, el CVI ha optado por eliminar de su web el histórico del pesaje de los años 2011 y 2012 donde se hace patente la incompetencia del consorcio para reducir el recibo anual, a pesar de producir cada año menos basuras que el anterior y reciclar más toneladas en origen gracias a la implantación de más contenedores y eco parques.

Para Garcia, estos hechos no ayudan a mejorar la imagen ante la ciudadanía de la gestión de un consorcio lleno de interrogantes en cuanto a la contabilidad económica y el cálculo anual del coste del reciclaje y la emisión de los recibos.

SOBRECOSTES PLANTA LLÍRIA

Desde Compromís se denuncia que los gestores del PP en el CVI quieren cargar a los usuarios los sobre costes que el concesionario ha tenido en la construcción de la Planta de Llíria por un importe de 650 mil euros, cuando ha sido el concesionario el que ha incumplido el contrato y se ha demorado más de 3 años en poner en funcionamiento esta instalación, haciendo pagar más dinero a los contribuyentes por llevar la basura a otras plantas de reciclaje durante todo este tiempo.

El portavoz comarcal pide que se cumpla el contrato de concesión hecho en 2007 con la empresa Ecored y que por parte del CVI no se pague más dinero que el que se acordó en su momento, ya que este hecho supondría un nuevo encarecimiento de la tasa.

La Coalición del Camp de Túria reclama transparencia y unas cuentas que sean públicas y que estén al alcance de todos los contribuyentes, donde se tengan claros los gastos que se hacen, a quien se contrata y con qué procedimientos, así como que los gestores del CVI expliquen con claridad por qué cada año se producen menos residuos y se recicla más, mientras cada año suben desorbitadamente los recibos de la tasa.