Garcia: ”En lloc de facilitar la creació d’ocupació i incentivar la participació en la licitació, sols es posen entrebancs arbitraris i sense lògica per donar els beneficis a empreses alienes”.

L’ajuntament de Llíria ha tret a licitació el contracte administratiu especial per a l’explotació d’ús del bar del camp de futbol “El canó”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, en el “plec de clàusules tècniques” publicat en la web municipal en el “Perfil del Contractant”, apareix una clàusula leonina on l’ajuntament el que pretén es fer una competència deslleial a la possible concessionària que entre a regentar este servei de bar, ja que en l’article 4, es pretén reservar l’ajuntament el dret de comunicar a la futura concessionària que, en cas de tindre un esdeveniment de caràcter esportiu, lúdic, festiu, cultural o de qualsevol altra indole, podrà ordenar el tancament del servei de bar per a que un altra empresa, aliena a la concessió i mitjançant un altra adjudicació excepcional, podrà fer la mateixa activitat. A més de concretar que la neteja de les instal·lacions quan es desenvolupe un esdeveniment extraordinari sempre anirà a càrrec de l’ajuntament. Quan de normal ho fa la concessionària.

 

Un fet totalment desproporcionat i fora de lloc, ja que el que tindria que recollir el “plec de condicions tècniques” és que, la concessionària (que normalment es una persona de la localitat que  no te treball i recorre a este contracte per tindre feina) tinga prioritat sobre altres empreses alienes, ja que són els que mantenen un servei al públic durant tot l’any a pares i mares, jugadors i espectadors que van al poliesportiu, siguen molts o pocs, tinguen rendiment o no.

 

Així com que l’ajuntament es farà càrrec de la neteja en estos esdeveniments extraordinaris és una clara discriminació respecte de la concessió i un tracte de favor descarat.

 

Per a Garcia, este servei de bar és un bon instrument per a que alguna persona de la localitat en atur puga accedir o retornar al mercat laboral i puga tindre un mig de vida, que si es coarta o lamina amb clàusules totalment desproporcionades i abusives com les que es proposen en el “Plec de condicions Tècniques”, pot ser un entrebanc.

 

Davant açò, el grup Municipal de Compromís ha presentat unes modificacions al ple Municipal per que es modifiquen les prescripcions tècniques de la licitació i qui ostente la concessió i soporte el pes del servei a les dures, també tinga a possibilitat de que quan hi ha la possibilitat d’un esdeveniment més nombrós puga rendibilitzar el seu treball de gestió. Igualment, es demana que es desvincule el servei de consergeria de la concessió, ja que hi ha treballadors municipals que fan esta funció.

 

EL AYUNTAMIENTO QUIERE APLICAR CLÁUSULAS ABUSIVAS PARA UNA CONCESIÓN DE BAR EN EL POLIDEPORTIVO DEL CANÓ
Garcia: ”En lugar de facilitar la creación de ocupación e incentivar la participación en la licitación, sólo se ponen trabas arbitrarias y sin lógica para dar los beneficios a empresas ajenas”.

 

El ayuntamiento de Llíria ha sacado a licitación el contrato administrativo especial para la explotación de uso del bar del campo de fútbol “El Canó”.

 

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, en el “pliego de cláusulas técnicas” publicado en la web municipal en el “Perfil del Contratante”, aparece una cláusula leonina donde el ayuntamiento lo que pretende es hacer una competencia desleal a la posible concesionaria que entre a regentar este servicio de bar, dado que en el artículo 4, se pretende reservar el ayuntamiento el derecho de comunicar a la futura concesionaria que, en caso de tener un acontecimiento de carácter deportivo, lúdico, festivo, cultural o de cualquier otra índole, podrá ordenar el cierre del servicio de bar para que un otra empresa, aliena a la concesión y mediante un otra adjudicación excepcional, podrá hacer la misma actividad. Además de concretar que la limpieza de las instalaciones cuando se desarrolle un acontecimiento extraordinario siempre irá a cargo del ayuntamiento. Cuando de normal lo hace la concesionaria.
Un hecho totalmente desproporcionado y fuera de lugar, ya que lo que tendría que recoger el “pliego de condiciones técnicas” es que, la concesionaria (que normalmente es una persona de la localidad que no tiene trabajo y recurre a este contrato para tener trabajo) tenga prioridad sobre otras empresas ajenas, puesto que son los que mantienen un servicio al público durante todo el año a padres y madres, jugadores y espectadores que van al polideportivo, sean muchos o pocos, tengan rendimiento o no.
Así como que el ayuntamiento se hará cargo de la limpieza en estos acontecimientos extraordinarios es una clara discriminación respecto de la concesión y un trato de favor descarado.
Para Garcia, este servicio de bar es un buen instrumento para que alguna persona de la localidad en paro pueda acceder o devolver al mercado laboral y pueda tener un medio de vida, que si se coarta o *lamina con cláusulas totalmente desproporcionadas y abusivas como las que se proponen en el “Pliegue de condiciones Técnicas”, puede ser una traba.
Ante esto, el grupo Municipal de Compromís ha presentado unas modificaciones al pleno Municipal para que se modifiquen las prescripciones técnicas de la licitación y quien ostento la concesión y soporte el peso del servicio a las duras, también tenga a posibilidad de que cuando hay la posibilidad de un acontecimiento más numeroso pueda rentabilizar su trabajo de gestión. Igualmente, se pide que se desvincule el servicio de conserjería de la concesión, ya que hay trabajadores municipales que hacen esta función.