Garcia: “Les promeses fetes pel PP de que el cost anava a ser “zero” s’han transformat en rebuts de 100 euros a l’any i en una minva d’ingressos pel cànon que es cobra per albergar la planta”.

Els pressupostos de 2014 destapen una de les pitjors gestions que ha fet el PP de Llíria en referència a la instal·lació de la Planta de Tractament de Residus Sòlids que gestiona el Consorcio Valencia Interior i on es diposita tot el fem de diverses comarques.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, enguany el cànon que paga l’empresa que gestiona el Consorci Valencia Interior passa de 477 mil euros a 147 mil (una reducció del 70%). Una pèrdua que afectarà els comptes públics de l’ajuntament per al pròxim any, que tindran una minva de prop de 330 mil euros.

D’aquella famosa frase de que el “cost anava a ser ZERO per als veïns de Llíria”, hem passat a ser una de les poblacions que més taxa paguem (100 euros/any), conseqüència del mal conveni que el PP va signar a l’empresa concessionària i que ens condemna a percebre una quantitat ridícula per albergar una planta de tractament de fem. Una mostra més de la ineficient i mala gestió al front del consistori.

Des del moment es va obrir el procés per seleccionar la població on s’anava a ubicar la planta de tractament, el Grup de Compromís va reclamar que ja que es tenia que suportar les molèsties de tindre que albergar una planta de fem, com a mínim, es tenia que aconseguir que els veïns de la localitat no pagaren cap cost en la taxa del reciclatge. Esta va ser una premissa que l’equip de Govern del PP va assumir i va dir que el cost anava a ser “zero”, ja que les compensacions que rebria el municipi compensarien esta despesa que originava la taxa. Extrem que ha resultat totalment fals, ja que en cap moment , des de que es va a posar al cobro el primer rebut, els veïns de Llíria hem vist com la xifra de pagament ha crescut de manera exponencial dels 43 euros pagats en 2009 als 100 euros que s’han pagat en 2013. Més del 100%.

Per a Garcia, estos fets demostren que la decisió i els acords que va prendre el PP en solitari són i van a ser perniciosos per al consistori edetà, ja que esta reducció en els ingressos per tindre els veïns de Llíria la Planta ubicada en el municipi es perllongaran en el temps fins a la caducitat de la concessió, a la que encara li queden 20 anys.

LA EMPRESA QUE GESTIONA EL CVI PAGARÁ UN 70% MENOS DE CANON POR ALBERGAR LA PLANTA DE RESIDUOS EN LLÍRIA
Garcia: “Las promesas hechas por el PP de que el coste iba a ser “cero” se han transformado en recibos de 100 euros al año y en una reducción de ingresos por el canon que se cobra por albergar la planta”.

Los presupuestos de 2014 destapan una de las peores gestiones que ha hecho el PP de Llíria en referencia a la instalación de la Planta de Tratamiento de Residuos Sólidos que gestiona el Consorcio Valencia Interior y donde se deposita todo la basura de varias comarcas.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, este año el canon que paga la empresa que gestiona el Consorcio Valencia Interior pasa de 477 mil euros a 147 mil (una reducción del 70%). Una pérdida que afectará a las cuentas públicas del ayuntamiento para el próximo año, que tendrán una reducción de cerca de 330 mil euros.

De aquella famosa frase de que el “coste iba a ser CERO para los vecinos de Llíria”, hemos pasado a ser una de las poblaciones que más tasa pagamos (100 euros/año), consecuencia del mal convenio que el PP firmó con la empresa concesionaria y que nos condena a percibir una cantidad ridícula por albergar una planta de tratamiento de basuras. Una muestra más de la ineficiente y mala gestión al frente del consistorio.

Desde el momento se abrió el proceso para seleccionar la población donde se iba a ubicar la planta de tratamiento, el Grupo de Compromís reclamó que dado que se tenían que soportar las molestias de tener que albergar una planta de residuos, como mínimo, se tenía que conseguir que los vecinos de la localidad no pagaron ningún coste en la tasa del reciclaje. Esta fue una premisa que el equipo de Gobierno del PP asumió y dijo que el coste iba a ser “cero”, ya que las compensaciones que recibiría el municipio compensarían este gasto que originaba la tasa. Extremo que ha resultado totalmente falso, dado que en ningún momento, desde que se puso al cobro el primer recibo, los vecinos de Llíria hemos visto como la cifra de pago ha crecido de manera exponencial de los 43 euros pagados en 2009 a los 100 euros que se han pagado en 2013. Más del 100%.

Para Garcia, estos hechos demuestran que la decisión y los acuerdos que tomó el PP en solitario son y van a ser perniciosos para el consistorio edetano, ya que esta reducción en los ingresos por tener los vecinos de Llíria la Planta ubicada en el municipio se prolongarán en el tiempo hasta la caducidad de la concesión, a la que todavía le quedan 20 años