Compromís aposta per donar un impuls a l’àmbit forestal local i posar en valor les potencialitats paisatgístiques, turístiques i agrícoles que hi ha al terme municipal.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, Llíria compta amb una massa forestat i de muntanya que suposa pràcticament una tercera part del terme municipal, on hi ha zones de gran valor paisatgístic i agrícola que es troben pràcticament abandonades i que cal impulsar per tornar recuperar-les.

Esta associació pretén impulsar el desenvolupament d’una sèrie de municipis que s’han vist fortament afectats per la despoblació i esta iniciativa aposta pel futur de les zones de muntanya, mitjançant l’impuls de les activitats econòmiques que siguen respectuoses amb el medi ambient i que es comprometin a crear llocs de treball, preservant en tot moment els valors i formes de vida en estes zones.

Segons Garcia, la pertinença a esta associació ens permetrà poder participar en els objectius proposats per la mateixa en ares a desenvolupar iniciatives d’interès comú i de defensa per a tots els municipis de muntanya a través de l’impuls de polítiques específiques, a través d’accions concretes i normes necessàries, que protegisquen a les poblacions d’estes zones, així com afavorir que les ajudes europees abasten amb claredat a estos llocs i es facilite l’impuls de projectes que generen oportunitats.

A més, apunta el regidor de Compromís, en el terme municipal podem trobar masies, alqueries, nuclis protegits, corralisses, recintes ramaders, arquitectura rural, agricultura típica mediterrània de secà, patrimoni històric protegit com poblats ibers, flora i fauna autòctona i singular, que poden ser un atractiu i motor econòmic que amb les ajudes necessàries es poden posar en valor i ser font de generació d’ocupació.

Des de Compromís es felicita la decisió del ple de l’ajuntament de donar suport per unanimitat a la proposta d’adhesió a l’Associació Espanyola de Municipis de Muntanya, i espera que servisca per dinamitzar estes zones del terme municipal moltes voltes oblidades i abandonades.

 

EL PLENO DE LLÍRIA APRUEBA LA ADHESIÓN DE LA LOCALIDAD A LA ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE MUNICIPIOS DE MONTAÑA

Compromís apuesta por dar un impulso al ámbito forestal local y poner en valor las potencialidades paisajísticas, turísticas y agrícolas que hay en el término municipal.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, Llíria cuenta con una masa forestal y de montaña que supone prácticamente una tercera parte del término municipal, donde hay zonas de gran valor paisajístico y agrícola que se encuentran prácticamente abandonadas y que hay que impulsar para volver recuperarlas.

Esta asociación pretende impulsar el desarrollo de una serie de municipios que se han visto fuertemente afectados por la despoblación y esta iniciativa apuesta por el futuro de las zonas de montaña, mediante el impulso de las actividades económicas que sean respetuosas con el medio ambiente y que se comprometan a crear puestos de trabajo, preservando en todo momento los valores y formas de vida en estas zonas.

Según Garcia, la pertenencia a esta asociación nos permitirá poder participar en los objetivos propuestos por la misma en aras a desarrollar iniciativas de interés común y de defensa para todos los municipios de montaña a través del impulso de políticas específicas, a través de acciones concretas y normas necesarias, que protejan a las poblaciones de estas zonas, así como favorecer que las ayudas europeas alcanzan con claridad a estos lugares y se facilite el impulso de proyectos que generan oportunidades.

Además, apunta el concejal de Compromís, en el término municipal podemos encontrar masías, alquerías, núcleos protegidos, corralizas, recintos ganaderos, arquitectura rural, agricultura típica mediterránea de secano, patrimonio histórico protegido como poblados íberos, flora y fauna autóctona y singular, que pueden ser un atractivo y motor económico que con las ayudas necesarias se pueden poner en valor y ser fuente de generación de empleo.

Desde Compromís se felicita la decisión del pleno del ayuntamiento de apoyar por unanimidad la propuesta de adhesión a la Asociación Española de Municipios de Montaña, y espera que sirva para dinamizar estas zonas del término municipal muchas veces olvidadas y abandonadas.