Garcia considera que és una mesura que serviria per generar nous llocs de treball i renovar les plantilles policials.

El portaveu de Compromís a Llíria, Paco Garcia Latorre, ha presentat una proposta formulada per la Plataforma Sindical Estatal Policial d’UGT, CCOO i CSIF, on es proposa modificar l’actual legislació per permetre introduir coeficients correctors en matèria de Seguretat Social, atenent a criteris de penositat, toxicitat i perillositat, amb la finalitat de poder avançar l’edat de jubilació dels policia locals.

Garcia ha assenyalat, que l’objectiu d’aquesta proposta és el de concretar els coeficients reductors adequats, per establir la rebaixa de l’edat de jubilació del personal dels cossos de policia local, fet que permetria una gran renovació de plantilles i possibilitaria l’accés a aquests llocs de treball de joves que estan en l’atur.

L’edat mitjana dels policies valencians ha pujat en els últims anys, ja que no es convoquen nous llocs de treball, fet que està produint un envelliment gradual de les plantilles municipals. En el cas de Llíria, d’una plantilla de 45 agents, 5 d’ells estan en situació de passar o ja estan en una segona activitat, és a dir, un 10% del total de la plantilla. Fet que s’anirà incrementant en els propers anys.

Per a Garcia, les policies locals estan en una clara discriminació respecte d’alguns cossos policials estatals, com la Policia Nacional, o d’algun autonòmic, com la policia basca (Ertzaintza) i el cos de bombers. Així mateix, l’aplicació d’aquests coeficients no ha de tenir un impacte negatiu en els comptes públics, a més que el rejoveniment de les plantilles, amb unes condicions psicofísiques òptimes per realitzar la labor pública, incideixen directament en una millor prestació de la seguretat pública.

De fet, apunta el portaveu de Compromís, a nivell europeu, a Bèlgica l’edat de jubilació mitjana se situa en 54 anys, a Grècia 55, o a Alemanya entre 55 i 60. Mentre que en el cas dels membres del cos de policies locals segueix sent els 65 anys.

Compromís per Llíria elevarà esta proposta al ple de l’ajuntament que celebrarà sessió ordinària la pròxima setmana.

 

COMPROMÍS PROPONE ADELANTAR LA JUBILACIÓN DE LOS POLICÍAS LOCALES PARA RENOVAR LAS PLANTILLAS

Garcia considera que es una medida que serviría para generar nuevos puestos de trabajo y renovar las plantillas policiales.

El portavoz de Compromís en Llíria, Paco Garcia Latorre, ha presentado una propuesta formulada por la Plataforma Sindical Estatal Policial de UGT, CCOO y CSIF, donde se propone modificar la actual legislación para permitir introducir coeficientes correctores en materia de Seguridad Social, atendiendo a criterios de penosidad, toxicidad y peligrosidad, con el fin de poder adelantar la edad de jubilación de los policía locales.

Garcia ha señalado, que el objetivo de esta propuesta es el de concretar los coeficientes reductores adecuados, para establecer la rebaja de la edad de jubilación del personal de los cuerpos de policía local, hecho que permitiría una gran renovación de plantillas y posibilitaría el acceso a estos puestos de trabajo de jóvenes que están en el paro.

La edad media de los policías valencianos ha subido en los últimos años, ya que no se convocan nuevas plaza, hecho que está produciendo un envejecimiento paulatino de las plantillas municipales. En el caso de Llíria, de una plantilla de 45 agentes, 5 de ellos están en situación de pasar o ya están en una segunda actividad, es decir,  un 10% del total la plantilla. Hecho que se irá incrementando en los próximos años.

Para Garcia, las policías locales están en una clara discriminación respecto de algunos cuerpos policiales estatales, como la Policia Nacional, o de algún autonómico, como la policía vasca (Ertzaintza) y al cuerpo de bomberos. Asimismo, la aplicación de estos coeficientes no ha de tener un impacto negativo en las cuentas públicas, además que el re rejuvenecimiento de las plantillas, con unas condiciones psicofísicas óptimas para realizar la labor pública, inciden directamente en una mejor prestación de la seguridad pública.

De hecho, apunta el portavoz de compromís, a nivel europeo, en Bélgica la edad de jubilación media se sitúa en 54 años, en Grecia 55, o en Alemania entre 55 y 60. Mientras que en el caso de los miembros del cuerpo de policías locales sigue siento los 65 años.

Compromís per Llíria elevará esta propuesta al pleno del Ayuntamiento  que celebrará sesión ordinaria la próxima semana.