Els agents sindicals manifesten el seu malestar per este tipus d’ordres i l’assignació de funcions impròpies que s’ordenen des de l’alcaldia.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco Garcia Latorre, els sindicat SPPLB de l’ajuntament de Llíria ha denunciat públicament que l’alcalde, en funcions de cap de la Policia Local, ha donat ordres presumptament il·legals als membres del cos per a fer serveis fora del terme municipal. Concretament en una comitiva de carros celebrada el darrer dia 2 de maig entre Llíria i Alcubles.

A la vista d’estos fet, el portaveu de Compromís reclamarà una explicació del primer edil en el Ple de l’ajuntament, ja que l’ordre emesa vulnera flagrantment la Llei de Forces i Cossos de Seguretat, al temps que ha posat en perill als participants de la comitiva, ja que la mateixa va circular per carreteres comarcal que son competència directa de la Guardia Civil en quan a regulació del trànsit, tal i com es fa quan hi han carreres ciclistes que afecten a diversos municipis.

A més, els fets denunciats pel sindicat policial venen a posar en evidencia la manca d’efectius en el cos de Policia Local, ja que s’han utilitzat efectius de Protecció Civil fent funcions de policia i suplint les mancances d’agents de Policia i de Guardia Civil.

Segons Garcia, l’ajuntament no tenia Decretada cap autorització per a este event, així com tampoc s’havia previst cap dispositiu policial, ja que els recursos humans de la Policia Local no eren suficients. Al temps que no s’havia comunicat a la Guardia Civil o Delegació de Govern que s’anava a fer este trajecte entre estos dos municipis.

Els policies locals de Llíria denuncien a més, que l’alcalde no convoca el Consell de la Policia Local, tot i estar sol·licitada la seua convocatòria des de principi d’any, on es volen abordar este negligents ordres de treball i altres temes que afecten tant a la seguretat dels agents en particular, com de la ciutadania de Llíria en general.

Cal recordar que tots els sindicats policials de l’ajuntament de Llíria han interposat una denuncia en el jutjats per la vulneració dels drets i deures dels agents de Policia i l’assignació des de fa temps de funcions que consideren impròpies.

Garcia espera que este tipus de fets no es tornen a produir per part de l’alcaldia i que el primer edil es centre en donar ordres dins del marc legal. Utilitzant i preveient els agents necessaris per poder prestar els serveis en condicions, ja que per no tindre els efectius suficients en els torns de servei en l’estiu de 2013 es va presentar una denuncia per omissió de la prestació del servei.

COMPROMIS PIDE EXPLICACIONES AL ALACALDE SOBRE ORDENES FUERA DEL MARCO LEGAL A LA POLICÍA LOCAL

Los agentes sindicales manifiestan su malestar por este tipo de órdenes y la asignación de funciones impropias que se ordenan desde la alcaldía.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, el sindicato SPPLB del ayuntamiento de Llíria ha denunciado públicamente que el alcalde, en funciones de jefe de la Policía Local, ha dado órdenes presuntamente ilegales a los miembros del cuerpo para hacer servicios fuera del término municipal. Concretamente en una comitiva de carros celebrada el último día 2 de mayo entre Llíria y Alcublas.

A la vista de estos hechos, el portavoz de Compromís reclamará una explicación del primer edil en el Pleno del ayuntamiento, ya que la orden emitida vulnera flagrantemente la Ley de Fuerzas y Cuerpos de Seguridad, al tiempo que ha puesto en peligro a los participantes de la comitiva, dado que la misma circuló por carreteras comarcal que son competencia directa de la Guardia Civil en cuando a regulación del tráfico, tal y cómo se hace cuando se realizan carreras ciclistas que afectan a varios municipios.

Además, los hechos denunciados por el sindicato policial vienen a poner en evidencia la falta de efectivos en el cuerpo de Policía Local, ya que se han utilizado efectivos de Protección Civil haciendo funciones de policía y supliendo las carencias de agentes de Policía y de Guardia Civil.

Según García, el ayuntamiento no tenía Decretada ninguna autorización para este evento, así como tampoco se había previsto ningún dispositivo policial, dado que los recursos humanos de la Policía Local no eran suficientes. Al tiempo que no se había comunicado a la Guardia Civil o Delegación de Gobierno que se iba a hacer este trayecto entre estos dos municipios.

Los policías locales de Llíria denuncian además, que el alcalde no convoca el Consejo de la Policía Local, a pesar de estar solicitada su convocatoria desde principio de año, donde se quieren abordar estas negligentes órdenes de trabajo y otros temas que afectan tanto a la seguridad de los agentes en particular, como de la ciudadanía de Llíria en general.

Hay que recordar que todos los sindicatos policiales del ayuntamiento de Llíria han interpuesto una denuncia en los juzgados por la vulneración de los derechos y deberes de los agentes de Policía y la asignación desde hace tiempo de funciones que consideran impropias.

García espera que este tipo de hechos no se vuelvan a producir por parte de la alcaldía y que el primer edil se centre en dar órdenes dentro del marco legal. Utilizando y previendo los agentes necesarios para poder prestar los servicios en condiciones, ya que por no tener los efectivos suficientes en los turnos de servicio en el verano de 2013 se presentó una denuncia por omisión de la prestación del servicio.