Vallivana Murgui:  ”Cal estudiar la situació nutricional dels xiquets al nostre municipi per tal d’aplicar mesures com l’ampliació del programa de Prestació per a l’Autonomia a Casa (PAC) i l’apertura de menjadors en els mesos estivals”.

La pobresa infantil és la pitjor de les xacres que afecta a la civilització actual, segons dades d’UNICEF  es parla que al món hi ha 600 milions d’infants que viuen en la pobresa absoluta, i si afegim que més de 200 milions de xiquets i xiquetes pateixen explotació laboral el balanç no pot més que qualificar-se d’absolut fracàs.

Si mirem les xifres de l’estat espanyol, tenim pocs motius per a l’optimisme, segons UNICEF a l’Estat Espanyol hi ha més de 2.200.000 de xiquets que estan per davall del llindar de la pobresa i Caritas ens situa com al segon estat de la Unió Europea amb més pobresa infantil, tan sols per darrere de Romania.

Al nostre País Valencià, u de cada quatre xiquets no té cobertes les seues necessitats bàsiques. I tenint en compte que el nostre municipi és el segon més pobre de més de 10.000 habitants del nostre territori, tenim motius més que suficients per alarmar-se per la situació dels nostres infants.

“En un context com l’actual, no pot ser que la pobresa infantil estiga invisible en el discurs polític, és per això que es fa especialment necessari posar als xiquets i xiquetes i a les seues famílies en el cor de l’agenda política”, reivindica  l’edil Vallivana Murgui.

Per aquest motiu Compromís exigirà a la pròxima Comissió De Benestar Social que s’active un pla de detecció de possibles carències alimentàries dels menors al centres escolars del municipi i segons aquest aplicar les mesures necessàries per garantir que els xiquets mengen als mesos d’estiu. Aquestes mesures passen per ampliar el programa de Prestació per a l’Autonomia a Casa (PAC) i si és necessari habilitar un menjador escolar per a la temporada estival.

COMPROMIS EXIGE UN PLAN DE DETECCIÓN DE POSIBLES CARÈNCIES ALIMENTARIAS DE LOS MENORES EN LOS CENTROS ESCOLARES DEL MUNICIPIO


Valivana Murgui: ”Hay que estudiar la situación nutricional de los niños en nuestro municipio para aplicar medidas como la ampliación del programa de Prestación para la Autonomía en Casa (PAC) y la apertura de comedores en los meses estivales”.


La pobreza infantil es la peor de las lacras que afecta a la civilización actual, según datos de UNICEF se habla que al mundo hay 600 millones de niños que viven en la pobreza absoluta, y si añadimos que más de 200 millones de niños y niñas sufren explotación laboral el balance no puede más que calificarse de absoluto fracaso.


Si miramos las cifras del estado español, tenemos pocos motivos para el optimismo, según UNICEF en el Estado Español hay más de 2.200.000 de niños que están por debajo del umbral de la pobreza y Caritas nos sitúa como al segundo estado de la Unión Europea con más pobreza infantil, tan sólo por detrás de Rumanía.


En nuestro País Valenciano, uno de cada cuatro niños no tiene cubiertas sus necesidades básicas. Y teniendo en cuenta que nuestro municipio es el segundo más pobre de más de 10.000 habitantes de nuestro territorio, tenemos motivos más que suficientes para alarmarse por la situación de nuestros niños.


“En un contexto como el actual, no puede ser que la pobreza infantil esté invisible en el discurso político, es por eso que se hace especialmente necesario poner a los niños y niñas y a sus familias en el corazón de la agenda política”, reivindica la edil Vallivana Murgui.


Por este motivo Compromís exigirá a la próxima Comisión de Bienestar Social que se active un plan de detección de posibles carencias alimentarias de los menores en los centros escolares del municipio y según este, aplicar las medidas necesarias para garantizar que los niños coman en los meses de verano. Estas medidas pasan por ampliar el programa de Prestación para la Autonomía en Casa (PAC) y si es necesario habilitar un comedor escolar para la temporada estival.