Vallivana Murgui: “Calia prendre mesures com aquesta, per a que a més de a l’època estival, els escolars tinguen accés a un recolzament escolar durant tot el curs”

Des de l’Ajuntament de Llíria es vénen oferint classes de recolzament per a tots els escolars que ho sol·liciten mitjançant els becaris de la Dipu te beca als mesos d’estiu. Aquesta iniciativa calia complementar-la fent-la extensiva a tot l’any, ja que davant l’actual situació de crisi social que patim, moltes famílies no poden afrontar la despesa que suposa aquest reforçament escolar.

“A més, debut a la situació en la que el Partit Popular està deixant l’educació pública, ratis desorbitades, mancança de recursos i professors, cada cop més escolars necessiten d’aquest recurs per realitzar els seus estudis” apunta Murgui.

Per aquest motiu des del grup municipal Compromís es va posar damunt de la taula a la Comissió d’educació del mes de maig, la necessitat de signar un conveni amb les ONGs que realitzen aquesta tasca a Llíria.

En aquest cas, el consistori edetà, signarà un conveni amb Caritas que comptarà amb mestres jubilats voluntaris i amb d’altres en actiu que vulguen recolzar i participar d’aquesta iniciativa.

LLÍRIA CONTEMPLA LA PROPUESTA DE COMPROMIS Y FIRMARÁ UN CONVENIO CON CARITAS PARA DAR CLASES DE REFUERZO GRATUITAS DURANTE EL CURSO ESCOLAR

Murgui: “Había que tomar medidas como esta, para que además de la época estival, los escolares tengan acceso a un refuerzo escolar durante todo el curso”.

Desde el Ayuntamiento de Llíria se vienen ofreciendo clases de repaso para todos los escolares que lo soliciten mediante los becarios de “La Dipu te beca” en los meses de verano. Esta iniciativa había que complementarla haciéndola extensiva a todo el año, dado que ante la actual situación de crisis social que sufrimos, muchas familias no pueden afrontar el gasto que supone este refuerzo escolar.

“Además, debido a la situación en la que el Partido Popular está dejando la educación pública, ratios desorbitadas, carencia de recursos y profesores, cada vez más escolares necesitan de este recurso para realizar sus estudios” apunta Murgui.

Por este motivo desde el grupo municipal Compromís se puso encima de la mesa a la Comisión de educación del mes de mayo, la necesidad de firmar un convenio con las ONGs que realizan esta tarea en Llíria.

En este caso, el consistorio edetano, firmará un convenio con Caritas que contará con maestros jubilados voluntarios y con otros en activo que quieran apoyar y participar de esta iniciativa.