Vallivana Murgui (Compromís): “És essencial que la nostra localitat tinga un Pla de Mobilitat consensuat entre tota la ciutadania que reflectisca la Ciutat que volem a mitjà i llarg termini”.

Segons la regidora de Compromís per Llíria, Vallivana Murgui Ortega, els hàbits actuals de mobilitat a la ciutat es caracteritzen per una expansió urbana continua i una dependència creixent respecte del vehicle privat, produint un gran consum d’espai i energia i uns impactes mediambientals que posen en relleu la necessitat d’assoliment d’un sistema de transports urbans ben concebut que siga menys dependent dels combustibles fòssils. Per  a aconseguir-ho  s’han d’habilitar recursos, implantar mesures i canviar tendències, tot la qual cosa fa necessària la conscienciació i implicació de tota la societat i la col·laboració entre diferents Administracions per assolir solucions integrals que suposen un canvi en la tendència, cap a la sostenibilitat, en la mobilitat urbana.

“Per tot açò, Murgui ha apuntat que, és essencial que la nostra localitat tinga un Pla de Mobilitat consensuat entre tota laciutadania que reflectisca la Ciutat que volem a mitjà i llarg termini. Clarament  el fet de tindre una Ciutat més agradable, sostenible i accessible, influeix clarament amb la qualitat de vida de les persones que l’habiten i resulta un reclam per a comprar als nostres carrers i per vindre a visitar-la”.

“A més tenim una Llei que va ser aprovada al juny de 2011 (Llei 6/2011 de l’1 d’abril de la Generalitat Valenciana) que al seu article 10.4 diu que els municipis de més de 20.000 habitants o aquells que tinguen una capacitat residencial equivalent formularan un pla municipal de mobilitat en el termini de quatre anys des de l’entrada en vigor d’aquesta llei, i el govern municipal encara no ha menejat un dit, pel què cal posar-se a treballar immediatament per a complir els terminis de la llei” ha proposat l’edil de Compromís.

Així doncs al passat plenari de Setembre es va proposar per part del Grup Municipal de Compromís habilitar una partida pressupostària per a 2015  per elaborar un Pla Municipal de Mobilitat Urbana Sostenible i crear un Fòrum Ciutadà per a la redacció d’aquest pla dins de l’Agenda 21. Aquesta iniciativa va eixir endavant per la unanimitat del Ple de Llíria.

EL PLENO DE LLÍRIA APRUEBA IMPULSAR UN PLAN DE MOVILIDAD URBANA SOSTENIBLE PARA 2015

Vallivana Murgui (Compromís): “Es esencial que nuestra localidad tenga un Plan de Movilidad consensuado entre toda la ciudadanía que refleje la Ciudad que queremos a medio y largo plazo”.

Según la concejal de Compromís per Llíria, Vallivana Murgui Ortega, los hábitos actuales de movilidad a la ciudad se caracterizan por una expansión urbana continúa y una dependencia creciente respecto del vehículo privado, produciendo un gran consumo de espacio y energía y unos impactos medioambientales que ponen de relieve la necesidad de lograr un sistema de transportes urbanos muy concebido que sea menos dependiente de los combustibles fósiles. Para conseguirlo se tienen que habilitar recursos, implantar medidas y cambiar tendencias, todo lo cual hace necesaria la concienciación e implicación de toda la sociedad y la colaboración entre diferentes Administraciones para lograr soluciones integrales que suponen un cambio en la tendencia, hacia la sostenibilidad, en la movilidad urbana.

“Por todo esto, Murgui ha apuntado que, es esencial que nuestra localidad tenga un Plan de Movilidad consensuado entre toda la ciudadanía que refleje la Ciudad que queremos a medio y largo plazo. Claramente el hecho de tener una Ciudad más agradable, sostenible y accesible, influye claramente con la calidad de vida de las personas que lo habitan y resulta un reclamo para comprar en nuestras calles y para venir a visitarla”.

“Además tenemos una Ley que fue aprobada en junio de 2011 (Ley 6/2011 del 1 de abril de la Generalitat Valenciana) que a su artículo 10.4 dice que los municipios de más de 20.000 habitantes o aquellos que tengan una capacidad residencial equivalente formularán un plan municipal de movilidad en el plazo de cuatro años desde la entrada en vigor de esta ley, y el gobierno municipal todavía no ha movido ni un dedo, por lo que hay que ponerse a trabajar inmediatamente para cumplir los plazos de la ley” ha propuesto la edil de Compromís.

Así pues al pasado pleno de Septiembre se propuso por parte del Grupo Municipal de Compromís habilitar una partida presupuestaria para 2015 con el fin de elaborar un Plan Municipal de Movilidad Urbana Sostenible y crear un Foro Ciudadano para la redacción de este plan dentro de la Agenda 21. Esta iniciativa salió adelante por la unanimidad del Pleno de Llíria.