Els Fons de Compensació Interterritorial no destinen ni un cèntim a les necessitats dels veïns d’aquestes comarques.

Ni carreteres, ni palau de justícia, ni inversió en patrimoni, ni cap nova infraestructura viària, de transport, de seguretat, educativa o sanitària, ni la reparació o manteniment de les existents. Aquesta és la realitat que recull el document comptable on es veuen reflectides les xifres de l’Estat de 2016 per a les comarques del Camp de Túria, Serrans i Racó d’Ademús.

Segons el diputat autonòmic i portaveu de Compromís en el Camp de Túria, Paco Garcia Latorre, el projecte de llei de Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per a 2016, presentats aquest dimarts pel ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, al Congrés, suposa una burla als veïns d’aquestes comarques de l’interior, on els impostos que paguen no tindran cap retorn en inversions directes a través dels Fons de Compensació Interterritorial.

Per al diputat de Compromís, aquests comptes són una cortina de fum i un rentat de cara del Govern de Rajoy per tapar tots els seus incompliments i mentides que han practicat i executat durant aquests 4 anys castigant a la ciutadania i donant regna solta a les grans fortunes i defraudadors.

Des de la pujada de l’IVA, passant per la congelació de salaris, la precarització laboral, l’educació, la sanitat i arribant a la llei mordassa, el Govern del PP vol presentar uns pressupostos que solament són la garantia de recuperació per als grans grups, la banca i les grans fortunes, mentre que els treballadors passen a cotitzar amb contractes porqueria i jornades fraccionades, salaris tercermundistes i unes prestacions per desocupació que són retallades a la mínima expressió.

Garcia afirma que, per molt que vulga manipular el Govern des dels mitjans de comunicació públics que controla, aquests són els Pressupostos de la Troica i de l’imperialisme econòmic germà, els quals continuen amb noves retallades i l’austericidi. I seran sens dubte, la culminació d’un cicle neoliberal que ha conduït a milions de persones i xicotetes i mitjanes empreses a la desesperació, l’atur, la precarietat laboral i la ruïna generalitzada.

La Coalició presentarà esmenes als comptes de l’Estat de 2016 per a incorporar inversions necessàries que milloren els serveis, infraestructures i patrimoni cultural d’estes comarques de l’àrea metropolitana i de l’interior valencià.

 

GARCÍA CALIFICA DE BURLA LOS PGE DE 2016 PARA EL CAMP DE TÚRIA, SERRANOS Y RINCÓN DE ADEMUZ

Los Fondos de Compensación Interterritorial no destinan ni un céntimo a las necesidades de los vecinos de estas comarcas.

Ni carreteras, ni palacio de justicia, ni inversión en patrimonio, ni ninguna nueva infraestructura viaria, de transporte, de seguridad, educativa o sanitaria, ni la reparación o mantenimiento de las existentes. Esta es la realidad que recoge el documento contable donde se ven reflejadas las cifras del Estado de 2016 para las comarcas del Camp de Túria, Serranos y Rincón de Ademuz.

Según el diputado autonómico y portavoz de la Compromís en el Camp de Túria, Paco Garcia Latorre, el proyecto de ley de Presupuestos Generales del Estado (PGE) para 2016, presentados este martes por el ministro de Hacienda, Cristóbal Montoro, en el Congreso, supone una burla a los vecinos de estas comarcas del interior, donde los impuestos que  pagan no tendrán ningún retorno en inversiones directas a través de los Fondos de Compensación Interterritorial.

Para el diputado de Compromís, estas cuentas son una cortina de humo y un lavado de cara del Gobierno de Rajoy para tapar todos sus incumplimientos y mentiras que han practicado y ejecutado durante estos 4 años castigando a la ciudadanía y dando rienda suelta a las grandes fortunas y defraudadores.

Desde la subida del IVA, pasando por la congelación de salarios, la precarización laboral, la educación, la sanidad y llegando a la ley mordaza, el Gobierno del PP quiere presentar unos presupuestos que solo son la garantía de recuperación para los grandes grupos, la banca y las grandes fortunas, mientras que los trabajadores pasan a cotizar con contratos basura y jornadas fraccionadas, salarios tercermundistas y unas prestaciones por desempleo que son recortadas a  la mínima expresión.

Garcia afirma que, por mucho que quiera manipular el Gobierno desde los medios de comunicación públicos que controla, estos son los Presupuestos de la Troika y del imperialismo económico germano, los cuales continúan con nuevos recortes y el austericidio. Y serán sin duda, la culminación de un ciclo neoliberal que ha conducido a millones de personas y pequeñas y medianas empresas a la desesperación, el paro, la precariedad laboral y la ruina generalizada.

La Coalición presentará enmiendas a las cuentas del Estado de 2016 para incorporar inversiones necesarias que mejoren los servicios, infraestructuras y patrimonio cultural de estas comarcas del área metropolitana y del interior valenciano.